ایزابل پریسلر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ایزابل پریسلر
نام هنگام تولدماریا ایزابل پریسلز آراستیا
زادهٔ۱۸ فوریهٔ ۱۹۵۱ ‏(۷۳ سال)
مانیلا، فیلیپین
شهروندی
  • فیلیپین
  • اسپانیا
پیشه
  • روزنامه‌نگار
  • مجری
شریک(های)
زندگی
ماریو وارگاس یوسا (۲۰۱۵–اکنون)

ماریا ایزابل پریسلر آراستیا (به اسپانیایی: María Isabel Preysler Arrastía) (زاده ۱۸ فوریه ۱۹۵۱) یک مجری اجتماعی و تلویزیونی اسپانیایی-فیلیپینی است.[۱][۲][۳][۴] وی مادر خوانندگان انریکه ایگلسیاس و خولیو ایگلسیاس جونیور، روزنامه‌نگار چابلی ایگلسیاس و تامارا فالکو است.

اوایل زندگی[ویرایش]

پریسلر در مانیل فیلیپین متولد شد و سومین فرزند از شش فرزند خانواده‌ای ثروتمند بود. اصل و نسب او به لوبائو، پامپانگا، فیلیپین می‌رسد. او در یک مدرسه خصوصی کاتولیک رومی تحصیل کرد. پدرش، کارلوس پریسلر و پرز د تاگل، مدیر اجرایی هواپیمایی فیلیپین و در هیئت مدیره Banco Español de Manila (بانک اسپانیایی مانیل)[۵] کار می‌کرد. در حالی که مادرش، ماریا بئاتریز آراستیا و رینارس، صاحب یک شرکت املاک در مانیل بود.[۵][۶]

حرفه[ویرایش]

در دوران جوانی، پریسلر مدلی بود که در مسابقات زیبایی و رویدادهای خیریه هتل‌های شرایتون در مانیل شرکت کرد و در چندین رویداد عنوان‌هایی را کسب کرد. در ۱۶ سالگی، او به مادرید اسپانیا مهاجرت کرد تا با عمو و عمه‌اش زندگی کند و در کالج مری وارد، دانشگاه کاتولیک ایرلندی در اسپانیا، تحصیل کند. وی در آنجا در رشته حسابداری تحصیل کرد.

منابع[ویرایش]

  1. "The return of Isabel Preysler". Philippine Daily Inquirer. Archived from the original on March 31, 2009. Retrieved November 25, 2007.
  2. "Preysler Family" (PDF). www.geocities.com. Archived from the original (PDF) on March 27, 2009.
  3. "Musica – Biografia". vh1la.
  4. R. Arce. "Filipino peoples' Real Ancestry". Filipino Cultured.
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ "Isabel Preysler". Yahoo! Noticias España. Archived from the original on May 27, 2008.
  6. "Isabel Preysler – Profiles". Hola.