الکساندر نوبل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الکساندر نوبل
اطلاعات شخصی
زادروز ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۶ ‏(۲۷ سال)
زادگاه پادربورن، آلمان
قد ۱٫۹۳ متر
پست دروازه‌بان
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی اشتوتگارت
شمارهٔ پیراهن ۳۳
باشگاه‌های جوانان
۰۰۰۰–۲۰۰۵ TSV Tudorf
۲۰۰۵–۲۰۱۵ پادربورن
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۶_۲۰۲۰ شالکه ۴۴ (۰)
۲۰۲۰_ بایرن مونیخ ۴ (۰)
۲۰۲۱_۲۰۲۳ موناکو (قرضی) ۷۶ (۰)
تیم ملی
۲۰۱۷–۲۰۱۹ زیر ۲۱ سال آلمان ۱۷ (۰)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۲۰.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸

الکساندر نوبل (آلمانی: Alexander Nübel؛ زادهٔ ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۶) بازیکن فوتبال اهل آلمان است. وی برای تیم‌ فوتبال اشتوتگارت بازی می‌کند.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پادربورن و باشگاه فوتبال شالکه ۰۴ و باشگاه فوتبال آاس موناکو اشاره کرد.

وی همچنین در تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال آلمان بازی کرده‌است.

عملکرد باشگاهی[ویرایش]

شالکه ۰۴[ویرایش]

در ۱۴ مه ۲۰۱۶، نوبل اولین بازی خود در بوندس لیگا را در برابر هوفنهایم انجام داد وقتی که در دقیقه ۹۰ بازی جانشین رالف فیرمن شد.

فصل ۱۹–۲۰۱۸[ویرایش]

نوبل فصل را به عنوان دروازه‌بان دوم شالکه به جانشینی رالف فیرمن آغاز کرد. بعد از تعطیلات زمستانی، سرمربی شالکه، دومنیکو تیدسکو، فیرمن را به عنوان دروازه‌بان اول باشگاه کنار گذاشت و نوبل را ارتقا داد. در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۱۹، نوبل با یک کارت قرمز مستقیم در بازی مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ اخراج شد و برای دو مسابقه بعدی بوندس لیگا این باشگاه به حالت تعلیق درآمد. نوبل در هر مسابقه پس از انتخاب شدن به عنوان دروازه‌بان اول انتخاب، به استثنای دو مسابقه که برای او به حالت تعلیق درآمده بود، در هر مسابقه برای شالکه بازی کرد

فصل ۲۰–۲۰۱۹ به دست آوردن کاپیتانی و انتقال آزاد به بایرن مونیخ[ویرایش]

در ۶ اوت ۲۰۱۹، نوبل توسط سرمربی شالکه، دیوید واگنر به عنوان کاپیتان جدید باشگاه انتخاب شد. نوبل تنها با گذشت یک سال از قراردادش با شالکه وارد این فصل شد. در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۹، شالکه فاش کرد که نوبل به باشگاه اطلاع داده‌است که او قرارداد خود را تمدید نخواهد کرد. در تاریخ ۴ ژانویه سال ۲۰۲۰، نوبل موافقت کرد که در پایان فصل به بایرن مونیخ بپیوندد. وی سپس کاپیتانی را به عمر ماسکارل واگذار کرد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]