اشغال پناهگاه ملی حیات وحش ملهور به دست میلیشیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
occupation of the Malheur National Wildlife Refuge
مقر پناهگاه به اشغال میلیشیا درآمد.
تاریخژانویه ۲, ۲۰۱۶ – تاکنون
موقعیت
شهرستان هارنی، اورگن، آمریکا
(۳۰ مایلی جنوب برنز، اورگن)
وضعیتongoing
طرف‌های مدنی درگیر
اف‌بی‌آی[۱]
Oregon State Police[۲]
Harney County Sheriff's Office[۱]
۳ درصدی‌ها[۳]
خرده میلیشیاهای دیگر نامشخص
شخصیت‌های پیشرو
* Richard Evans (Oregon State Police)
  • David Ward (Harney County Sheriff)
* Ammon Bundy
تعداد
  • FBI - unknown
  • Oregon State Police - unknown
  • Harney County Sheriff's Office - up to 6 personnel

۱۵۰ (ادعای میلیشیا)
۲۰ تا ۲۵ (تخمین اورگنین)
۱۲ (تخمینگاردین)

۶ تا ۱۵ (تخمین OPB)
اشغال پناهگاه ملی حیات وحش ملهور به دست میلیشیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده
اشغال پناهگاه ملی حیات وحش ملهور به دست میلیشیا
Location within ایالات متحده آمریکا
اشغال پناهگاه ملی حیات وحش ملهور به دست میلیشیا در اورگن واقع شده
اشغال پناهگاه ملی حیات وحش ملهور به دست میلیشیا
اشغال پناهگاه ملی حیات وحش ملهور به دست میلیشیا (اورگن)

اشغال پناهگاه ملی حیات وحش ملهور به دست میلیشیا (انگلیسی: Militia occupation of the Malheur National Wildlife Refuge)

در ۲ ژانویه ۲۰۱۶، چندین عضو مسلح خرده میلیشیا ساختمان مقر پناهگاه ملی حیات وحش ملهور سرویس حیات وحش و ماهی ایالات متحده آمریکا را در اعتراض به حبس قریب‌الوقوع دوایت و استیو همند از دامداران رنچر شهرستان هارنی، اورگن اشغال کردند.

این واقعه در شرق اورگان در ارتباط با رویارویی باندی در سال ۲۰۱۴ در نوادا است. همندها مداخلهٔ میلیشا را رد کرده و پیوند با خانوادهٔ باندی را نفی کردند.

برخی از میلیشیاها اعلام کردند آماده‌اند «بکشند و کشته شوند.»[۴]

پیش زمینه[ویرایش]

شهرستان هارنی شهرستانی روستایی در شرق اورگان و از بزرگترین شهرستان‌های آمریکا است که جمعیتی تنک در حدود ۷۷۰۰ نفر دارد. در حدود ۵۰۰ مزرعه تولیدکننده گاو و محصولات لبنی در این شهرستان هستند و نسبت گاو به انسان ۱۴ به ۱ است.

دوایت همند از گاوداران این شهرستان ۱۲۰۰۰ جریب زمین دارد که بسیاری از آن در مجاورت زمین‌های عمومی است. او و پسرش استیو جلوی احداث حصاری به منظور مشخص سازی مرز بین دو بخش از زمین‌ها را گرفتند و منجر به بازداشتشان از سوی مأمورین فدرال شدند. به گفتهٔ مأمورین حصار به منظور بازداری گاوهای آنان از گذر از یک مسیر گاوچرانی در تقاطع با زمین عمومی لازم بود زیرا آنها بارها مفاد جوازشان را نقض کرده بودند. هموندها در مقابل مقابله کرده و می‌گفتند این مسیر به طور پیوسته از سال ۱۸۷۱ مورد استفاده قرار گرفته است. در پی آزادی آنها از زندان راهپیمایی با حضور ۵۰۰ گاودار دیگر در حمایت از آنان در برنز برگزار شد.

در سال ۲۰۱۲ استیو متهم به آتش‌سوزی عمدی در زمینهای فدرال شد. پس از دادرسی او به پنج سال زندان محکوم شد و پس از رد تقاضای استیناف به او دستور داده شد تا در ۴ زانویه ۲۰۱۶ به زندان برگردد.

در دسامبر ۲۰۱۵ امن باندی و راین پین که دومی از کهنه سربازان نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا است کمیته‌ای به منظور اقدام مستقیم برای اقدام علیه محکومیت همند تشکیل دادند. میلشیاها ساختمان خالی از کارکنان پناهگاه ملی حیات وحش ملهور را اشغال کرده و آن را ابزاری برای اعمال همه استبدادها علیه همند خواندند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Zaitz, Les (January 3, 2016). "Militia continue occupation of Oregon refuge, police keep low profile". The Oregonian. ISSN 8750-1317. Archived from the original on 3 January 2016. Retrieved January 3, 2016.
  2. Stack, Liam; Fandos, Nicholas (January 3, 2016). "Wildlife Refuge Occupied in Protest of Oregon Ranchers' Prison Terms". The New York Times. New York: The New York Times Company. p. A13. ISSN 0362-4331. Retrieved February 9, 2016.
  3. "Militia takes over wildlife refuge HQ after peaceful Burns protest". KTVZ-TV. January 3, 2016. Archived from the original on 5 January 2016. Retrieved January 3, 2016.
  4. "US militia ready to 'kill and be killed'".