از آنچه از قبل بوده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از از آن‌چه گذشته است)
از آنچه از قبل بوده
From What Is Before
کارگردانلاو دیاز
تهیه‌کنندهلاو دیاز
فیلمنامه‌نویسلاو دیاز
بازیگران
  • پِری دیزِن
  • رودِر
  • هِیزِل اورِنزیو
  • کارنینا هانییِل
  • مِیلز کِینِپی
فیلم‌بردارلاو دیاز
تدوین‌گرلاو دیاز
شرکت
تولید
Sine Olivia Pilipinas
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۳۳۸ دقیقه
کشورفیلیپین
زبانتاگالوگ

از آنچه از قبل بوده (تاگالوگی: Mula sa Kung Ano ang Noon و انگلیسی: From What Is Before) یک فیلم درام به کارگردانی لاو دیاز محصول کشور فیلیپین است که در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شد. مدت زمان فیلم ۵ ساعت و ۳۸ دقیقه است. فیلم به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است. رخدادها، در یک دهکدهٔ دور افتادهٔ فیلیپین در اوایل دههٔ ۱۹۷۰ میلادی؛ در دوران دیکتاتوری فردیناند مارکوس می‌گذرد.

فیلم، نخستین‌بار در ۳ ژوئیه ۲۰۱۴ در فیلیپین به نمایش درآمد و در اوت ۲۰۱۴ موفق به کسب جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم از جشنواره معتبر فیلم لوکارنو شد.[۱] «لاو دیاز»، پس از کسب این جایزه آن را به پدرش تقدیم کرد گفت: او عاشق سینما بود و این عشق را به من تسرّی داد. وی این جایزه را متعلق به مردم فیلیپین و سپس تمام فیلمسازان جهان از جمله «پدرو کاستا» کارگردان پرتغالی دانست.[۲][۳]

این فیلم علاوه‌بر کسب جایزه اصلی این رویداد سینمایی، جایزه فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدین فیلم) و جایزه فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فیلم را به همراه جایزه کیفیت زندگی جشنواره، از آن خود کرد.

خلاصه داستان[ویرایش]

در لحظات ابتدایی فیلم صدایی روی صحنه مشخص می‌کند که وقایعی که به دنبال آن می‌آیند «بر اساس زندگی واقعی» خلق شده‌اند اما «از حافظه و خاطرات نشأت می‌گیرند». داستان فیلم حول محور زندگی مردم فقیر روستایی در یکی از دور افتاده‌ترین مناطق کشور فیلیپین پیش از اعلام حکومت نظامی در سال ۱۹۷۲ است.

در مرکز این منطقه دور افتاده یک طرز فکر روحانی وجود دارد که بر پایهٔ این باور شکل گرفته است که ژوزفینا، زن جوانی با بیماری روانی، دارای قدرت شفابخشی است. ژوزفینا که تحت مراقبت خواهر بسیار مهربان و دلسوز خود به سر می‌برد، هنگامی که وقایع مرموزی شروع به آزاراندن اجتماع می‌کنند، بیشتر موجب شیفتگی و افسون شدن آنها می‌شود. این وقایع شامل تکه‌تکه کردن گاوها به شکلی غیرقابل توضیح و آتش‌سوزی‌های بی مقدمه‌ای می‌شود که کلبه‌های زیادی را در تاریکی شب نابود می‌کنند. راهب محلی اتکای ساکنین به ژوزفینا را رد می‌کند. چوپان خوش نیتی به نام سیتو راز شومی را دربارهٔ پدر و مادر خواهرزادهٔ کوچک اش از او پنهان می‌کند، پدر و مادری که بچه فکر می‌کند به جزیرهٔ جذامی‌ها تبعید شده‌اند. حقیقت سرنوشت آنها یکی از چندین آشکار سازی ای است که با گذشت فیلم آشکار می‌شود...

منابع[ویرایش]

  1. "Lav Diaz's epic 'Mula sa Kung Ano ang Noon' wins top prize at Locarno fest". Retrieved 17 August 2014.
  2. «یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو به فیلیپین رسید». ایسنا. ۲۰۱۴-۰۸-۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۶-۰۲-۱۹.
  3. «روزنامه شرق». روزنامه شرق | شماره ۲۵۲۵ | ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند | صفحه ۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۱۶-۰۲-۱۹.

پیوند به بیرون[ویرایش]