کلیسای منطقه‌ای

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یک کلیسای منطقه‌ای در انگلستان

در نظام کلیسای انگلیکن، کلیسای منطقه‌ای بنایی است که کوچکترین واحد مذهبی و کلیسای اهالی یک کشیش‌نشین محسوب می‌شود و کشیشی مسئول ادارهٔ آن است.[۱]

کلیسای بورگاند استیو یک کلیسای منطقه‌ای سابق در کشور نروژ است که در شهر لردال در شهرستان وستلند، نروژ قرار دارد. این کلیسا در حدود سال ۱۲۰۰ به عنوان کلیسای روستای بورگوند ساخته شد، زمانی که اعمال مذهبی آن به کلیسای جدید بورگاند که در همان نزدیکی ساخته شد منتقل شد کلیسای قدیمی بازسازی، حفاظت و به موزه تبدیل شد. این کلیسا توسط انجمن حفاظت از بناهای باستانی نروژ تأمین و اداره می‌شود و به عنوان یک کلیسا سه شبستانی از نوع سوگن طبقه‌بندی می‌شود. محوطه آن شامل تنها برج ناقوس ایستاده مستقل نروژ است که از چوب ساخته شده‌است.
کلیسای جامع شفق شمالی یک کلیسای منطقه‌ای درشهرستان ترومس اوگ فینمارک و در آلتا نروژ است. این کلیسا در بخش مرکزی شهر آلتا واقع شده‌است. این کلیسای اصلی کلیسای آلتا و همچنین مقر اسقف نورد هالوگالند است. کلیسای مدرن به سبک دایره‌ای در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت لینک آرتیکتور طراحی شده‌است. این کلیسا حدود ۳۵۰ نفر گنجایش دارد. قبل از افتتاح این کلیسا، کلیسای اصلی شهر کلیسای تاریخی آلتا بود.

منابع[ویرایش]

  1. «کلیسای منطقه‌ای» [باستان‌شناسی] هم‌ارزِ «parish church,parochial church»؛ منبع: گروه واژه‌گزینی. جواد میرشکاری، ویراستار. دفتر دوازدهم. فرهنگ واژه‌های مصوب فرهنگستان. تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی. شابک ۹۷۸-۶۰۰-۶۱۴۳-۶۶-۸ (ذیل سرواژهٔ کلیسای منطقه‌ای)