اسید جاز: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Xqbot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات حذف: simple:Acid jazz اصلاح: ka:ეისიდ-ჯაზი
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''اسید جز''' یا جاز اسیدی گونه‌ای موسیقی است که در آن [[جاز]] با گونه‌های دیگر مثل [[سول]] و [[فانک]] و [[دیسکو]] و [[هیپ‌هاپ]] ترکیب می‌شود. این موسیقی که در آن بر ضرب‌های مناسب رقص تاکید می‌شود عمدتاً در [[لندن]] ابداع شد، اگر چه آخرین کار ترومپت‌نواز آمریکائی [[مایلز دیویس]] در پیدایش آن تأثیر زیادی داشت. نام این گونه از نام یک بنگاه صفحه‌پرکنی گرفته شده است.
'''اسید جَز''' {{انگلیسی|Acid jazz}} یا جاز اسیدی گونه‌ای موسیقی است که در آن [[جاز]] با گونه‌های دیگر مثل [[سول]] و [[فانک]] و [[دیسکو]] و [[هیپ‌هاپ]] ترکیب می‌شود. این موسیقی که در آن بر ضرب‌های مناسب رقص تاکید می‌شود عمدتاً در [[لندن]] ابداع شد، اگر چه آخرین کار ترومپت‌نواز آمریکائی [[مایلز دیویس]] در پیدایش آن تأثیر زیادی داشت. نام این گونه از نام یک بنگاه صفحه‌پرکنی گرفته شده است.


{{موسیقی-خرد}}
{{موسیقی-خرد}}


[[رده:جاز]]
[[رده:ژانرهای موسیقی جاز]]
[[رده:ژانرهای موسیقی فانک]]
[[رده:موسیقی رقص الکترونیک]]
[[رده:موسیقی سایکدلیک]]


[[ca:Acid Jazz]]
[[ca:Acid Jazz]]

نسخهٔ ‏۱۲ اکتبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۴:۵۸

اسید جَز (به انگلیسی: Acid jazz) یا جاز اسیدی گونه‌ای موسیقی است که در آن جاز با گونه‌های دیگر مثل سول و فانک و دیسکو و هیپ‌هاپ ترکیب می‌شود. این موسیقی که در آن بر ضرب‌های مناسب رقص تاکید می‌شود عمدتاً در لندن ابداع شد، اگر چه آخرین کار ترومپت‌نواز آمریکائی مایلز دیویس در پیدایش آن تأثیر زیادی داشت. نام این گونه از نام یک بنگاه صفحه‌پرکنی گرفته شده است.