ناخدا: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایشگر دیداری ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
معنی ناخدا
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱۹: خط ۱۹:
}}
}}


'''ناخدا''' یا درست‌تر '''ناوخدای''' بالاترین فرمانده و راهبر در [[ناو]] آبی است.<ref name="am3">Aragon and Messner, 2001, p.3.</ref> در هر [[کشتی (وسیله)|کشتی]] یا [[قایق]] که بر آب حرکت می‌کند، دستور ناوخدا بر هر دستور دیگری مقدم است. وی مسئولِ جان و امنیتِ کشتی است. در کشتی های تجاری و مسافربری واژهٔ [[کاپیتان]] را به جای ناخدا به کار می‌برند.
'''ناخدا''' یا درست‌تر '''ناوخدای''' بالاترین فرمانده و راهبر در [[ناو]] آبی است.<ref name="am3">Aragon and Messner, 2001, p.3.</ref> در هر [[کشتی (وسیله)|کشتی]] یا [[قایق]] که بر آب حرکت می‌کند، دستور ناوخدا بر هر دستور دیگری مقدم است. وی مسئولِ جان و امنیتِ کشتی است. در کشتی های تجاری و مسافربری واژهٔ [[کاپیتان]] را به جای ناخدا به کار می‌برند.خدای واژه ی پهلوی ( فارسی میانه ) به معنی صاحب و ناخدا رویهم به معنی صاحب نام یا کشتی است .


== پانویس ==
== پانویس ==

نسخهٔ ‏۷ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۵۹

ناوخدا
The master works with the harbour pilot، the chief mate and an able seaman during inner navigation aboard the vessel ام‌اس بور.
General
Other namesship's captain, ship's master, shipmaster, captain, master and other admittable variants
DepartmentSenior افسر عرشه
Reports toShip's Flag State Authorities, sea's, coasts' and ports' State Authorities, owner and charterer
Locationدریا
LicensedYes
Dutiesمسئولِ کشتی تجاری.
Requirementsmaster's license or extra master's license or افسر (ارتش)
Watchstanding
WatchstanderIf needs

ناخدا یا درست‌تر ناوخدای بالاترین فرمانده و راهبر در ناو آبی است.[۱] در هر کشتی یا قایق که بر آب حرکت می‌کند، دستور ناوخدا بر هر دستور دیگری مقدم است. وی مسئولِ جان و امنیتِ کشتی است. در کشتی های تجاری و مسافربری واژهٔ کاپیتان را به جای ناخدا به کار می‌برند.خدای واژه ی پهلوی ( فارسی میانه ) به معنی صاحب و ناخدا رویهم به معنی صاحب نام یا کشتی است .

پانویس

  1. Aragon and Messner, 2001, p.3.

پیوند به بیرون