دخمه مردگان پاریس: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
حذف مطلبی که کلا کپی کاری بود و احتمال نقض کپی رایت داشت
خط ۳۷: خط ۳۷:


دخمه مردگان پاریس (به [[فرانسوی]]: Catacombes de Paris) زیرزمینی است در شهر [[پاریس]] در کشور [[فرانسه]] که محل نگهداری بقایای بیش از شش میلیون نفر می‌باشد.
دخمه مردگان پاریس (به [[فرانسوی]]: Catacombes de Paris) زیرزمینی است در شهر [[پاریس]] در کشور [[فرانسه]] که محل نگهداری بقایای بیش از شش میلیون نفر می‌باشد.

== تاریخچه شکل‌گیری ==
از دوران روم باستان، مردم پاریس مرده‌های خود را در حومه شهر پاریس دفن می‌کردند. البته با این رسم ظهور مسیحیت در اروپا تغییر کرد و مردم به دلایل مذهبی مرده هایشان را در درون کلیساها و زمین‌های اطراف آنها که وقف کلیساها شده بودند، به خاک می‌سپردند. با این حال گورستان‌های پاریس در قرن دهم که فضای شهر و جمعیت آن گسترش پیدا کرده بود با محدودیت مواجه شدند و ظرفیت کافی برای پذیرش جسدهای جدید نداشتند و فقط ثروتمندان می‌توانستند مرده هایشان را در کلیساها دفن کنند. در نتیجه مرده‌های زیادی به صورت دسته جمعی در این گورستان دفن شدند؛ در واقع مرده‌هایی که خانواده هایشان پول زیادی نداشتند، در این گورهای دسته جمعی دفن می‌شدند.
تا سال ۱۸۱۰ از این محل تنها به عنوان مخزن نگهداری استخوان استفاده می‌شد اما در این سال فردی به نام لوئیز اتینه شروع به تزئین این تونل‌ها و دخمه‌ها نمود و در واقع وی برای انجام این منظور از همان استخوان‌ها و سنگ‌های یادبود بهره جست و نتیجه کار دیواره‌های استخوانی و راهروهایی بود که با بخش‌های مختلف استخوان ساخته شده بود.
برخی از تزئینات به شکل قلب بر روی دیوارها و با کمک جمجمه مردگان بر زمینه استخوان‌های عادی ایجاد شده است. دیواره برخی قسمت‌ها با کمک استخوان‌های گوناگون به شکل صلیب درآمده و در برخی از قسمت‌ها با کمک این استخوان‌ها اتاق‌هایی دایره شکل ساخته شده‌اند که از این ایده در ساخت بسیاری از فیلم‌ها و حتی بازی‌های کامپیوتری الهام گرفته شده است. هزاران هزار استخوان با دقت و وسواس، در دیوارهای دخمه روی هم چیده شده‌اند.
امروزه افراد زیادی برای ورود به این مقبره زیرزمینی، به غرب پاریس می‌روند؛ چرا که در این منطقه و نزدیک به دروازه قدیمی پاریس مدخل ورود به این گورستان قرار گرفته است. آنها بعد از ورود، باید از یک راه پله مارپیچ به طول ۱۹ متر عبور کنند و به سوی تاریکی و سکوتی که فقط با شنیدن صدای آب قنات‌های محلی شکسته می‌شود، پیش بروند. بازدیدکنندگان پر دل و جرأت این مقبره زیرزمینی، با عبور از یک راهروی طولانی به در اصلی این گورستان می‌رسند. این دخمه در حال حاضر یکی از دیدنی‌های پاریس به شمار می‌رود که گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. با تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی‌های اروپا در این کشور بازدید کنید.<ref>[http://www.uru365.com/دخمه-مردگان-شهر-پاریس دخمه مردگان شهر پاریس]</ref>


== پانویس ==
== پانویس ==

نسخهٔ ‏۱۰ آوریل ۲۰۱۷، ساعت ۰۳:۲۰

دخمه مردگان پاریس
Catacombes de Paris
تصویر ورودی دخمه
Map
بنیان‌گذاری۱۷۳۸
مکانمکان دنفرت-روشرائو، ۷۵۰۱۴ پاریس
مجموعه‌هامعادن زیرزمینی پاریس در اواخر قرن ۱۸
وبگاه

دخمه مردگان پاریس (به فرانسوی: Catacombes de Paris) زیرزمینی است در شهر پاریس در کشور فرانسه که محل نگهداری بقایای بیش از شش میلیون نفر می‌باشد.

پانویس

منابع

  • وب‌گاه سازمان میراث فرهنگی
  • ویکی‌پدیای انگلیسی