انسیس: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
متخصص 93 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب: نیازمند بازبینی
متخصص 93 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۶۱: خط ۶۱:
* {{رسمی|http://www.ansys.com/}}
* {{رسمی|http://www.ansys.com/}}
*[http://ansystraining.net خانه انسیس ایران (Ansys Home Of Iran)]
*[http://ansystraining.net خانه انسیس ایران (Ansys Home Of Iran)]
[http://www.persian-expert.com انجمن متخصص ایرانی]
*[http://www.persian-expert.com انجمن متخصص ایرانی]
{{نرم افزارهای مهندسی به کمک رایانه}}
{{نرم افزارهای مهندسی به کمک رایانه}}



نسخهٔ ‏۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۹:۳۶

ANSYS
توسعه‌دهنده(ها)انسیس
انتشار ابتدایی1970
انتشار پایدار
15.0
سیستم‌عاملویندوز
گونهCAE
پروانهنرم‌افزار مالکیتی
وبگاه

انسیس (به انگلیسی: ANSYS) یک نرم‌افزار مهندسی به کمک رایانه می‌باشد که محصول شرکت ANSYS Inc است و از دسته ابزارهای تحلیلی است که از روش اجزاء محدود (FEM) برای مدل‌سازی و تحلیل در آن استفاده می‌شود.

نرم‌افزار انسیس مهندسین و طراحان را قادر می‌سازد تا به راحتی بهینه‌سازی ساختاری، حرارتی، دینامیکی، تعادل وزنی و عملکردی و همچنین شبیه‌سازی‌های مُد ارتعاشی و ضریب اطمینان و ایمنی را در طرح‌هایشان به صورت مرحله به مرحله اعمال کنند.

ابزارهای پیش بینی شده در انسیس امکان تحلیل انواع مختلف سازه‌ها مانند قاب، مخزن، سد، پل … و اجزای سازه ای مانند اتصالات فولادی، اعضای فولادی یا بتنی، ایزولاتورها، … را به روش‌های مختلف فراهم ساخته است. از آن جمله می‌توان به تحلیل‌های استاتیکی، بارگذاری رفت و برگشتی، مودال، تاریخچه زمانی، طیفی و … اشاره کرد. برای شبیه سازی شرایط مختلف تکیه گاهی گزینه های متعددی به صورت شتاب، جابجایی، نیرو و یا لنگر با الگوهای مختلف در دسترس هستند که به طور ثابت یا متغیر با زمان قابل استفاده‌اند. همچنین مدل‌های رفتاری مختلفی از مصالح شکل پذیر و ترد مانند مدل‌های دو و چند خطی فولاد، مدل دراگر- پراگر و مدل شکست بتن در آن پیش بینی شده است که در حوزه رفتار غیر خطی بکار می‌روند.

Ansys نرم‌افزار قدرتمند و شبیه ساز ساده ای می‌باشد که قدرت توانایی یک طراحی معتبر و استاندارد را به طراحان و مهندسین می‌دهد تا ایده‌هایشان را بر روی صفحه کامپیوترهایشان پیاده کنند. در این نرم‌افزار از سیستم کارآمد و آسان اتوماسیون پایگاه داده‌ها استفاده می‌گردد و باعث کاربری بسیار آسان این نرم‌افزار گردیده که به گفته سازنده نرم‌افزار می‌تواند به قدری قدرتمند باشد که برای 32 سال آینده جهت حل مشکلات طراحی موثر، مفید و قابل اعتماد واقع گردد.

با به کار بردن این نرم‌افزار مهندسین قادر به طراحی و تولید محصولاتی با کیفیت بهتر در زمانی کمتر خواهند بود. این نرم‌افزار مهندسین و طراحان را قادر می‌سازد تا به راحتی بهینه‌سازی ساختاری، حرارتی، دینامیکی، تعادل وزنی و عملکردی و همچنین شبیه‌سازی‌های مُد ارتعاشی و ضریب اطمینان و ایمنی را در طرح‌هایشان به صورت مرحله به مرحله اعمال کنند.

نرم‌افزار Design Space Ansys کاملاً بر آخرین ورژن نرم‌افزارهای اصلی CAD سه بعدی که شامل پرو/اینجینیر, سالیدورکس, اینونتور, مکانیکال دسکتاپ, یونیگرافیکس ,سالید اج می‌شود منطبق است. این نرم‌افزار می‌تواند از اطلاعات خروجی نرم‌افزار کتیا استفاده نموده و از فرمت های رایج هندسی و برداری مانند SAT و Para solid پشتیبانی نماید.

این نرم‌افزار از اجزای تک واحدی تا مجموعه های بزرگ و پیچیده و حتی سیستم‌های کامل را با کلیه نماهای سه بعدی CAD به یک محصول یا سیستم مجازی کامل و قابل توسعه تبدیل می‌سازد. سیستم شبیه‌سازی این نرم‌افزار از چهار تابع مختلف با قابلیت‌های کاربردی مختلف تبعیت می‌نماید که از مُدل‌های اضافی، پلاگین های CAD و اتصالات متحرک می‌باشند و طوری طراحی شده‌اند تا کلیه نیازهای کاربران خاص را نیز برآورده سازند.

پرونده:Saasi.png
تصویری از نتایج خروجی نرم‌افزار انسیس (ANSYS)
پرونده:Asfafdslksa.png
لوگوی برنامه انسیس (ANSYS)

برخی از ویژگی‌های مهم نرم‌افزار انسیس

  1. انجام آنالیز در زمینه های گوناگون از قبیل : جامدات، سیالات، انتقال حرارت، الکترومغناطیس، الکترواستاتیک، الکترونیک و دینامیک
  2. توانائی آنالیز توأمان مانند آنالیز سیالاتی - جامداتی
  3. توانائی بهینه سازی مدل‌های طراحی شده
  4. قابلیت برنامه نویسی به کمک زبان برنامه نویسی نرم‌افزار برای توسعه امکانات جدید
  5. قابلیت تهیه گزارش و خروجی‌های مختلف به صورت فیلم، عکس یا htmp
  6. توانایی تشخیص پارامترهای مختلف و بررسی میزان اهمیت هر کدام از آن‌ها در رسیدن به جواب نهایی طراحی‌ها
  7. امکان برقراری ارتباط با نرم‌افزارهای دیگر نظیر پرو/اینجینیر, سالیدورکس, اینونتور, مکانیکال دسکتاپ, یونیگرافیکس, کتیا[۱]

ماژول های نرم‌افزار انسیس

ماژول های نرم‌افزار انسیس به چهار بخش کلی Fluid Dynamics ،Structural Mechanics ،Systems & Multiphysics و Electromagnetics تقسیم می شوند.

  • ANSYS Multiphysics
  • ANSYS Mechanical
  • ANSYS Structural
  • ANSYS Fluent
  • ANSYS CFX
  • ANSYS CFD-Flo
  • ANSYS Maxwell
  • ANSYS HFSS

جستارهای وابسته

پانویس

پیوند به بیرون