قفل منطقه‌ای: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Sahas (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۲: خط ۲:


== صنعت فیلم ==
== صنعت فیلم ==
از دهه اول قرن بیست و یکم، بیشتر فیلم ها و مجموعه هایی که بر روی دیسک های [[دی‌وی‌دی]]، [[دیسک بلو-ری|بلوری]] و [[یو ام دی]] و برای پخش در شبکه خانگی منتشر می شوند، دارای قفل منطقه ای هستند.
از دهه اول قرن بیست و یکم، بیشتر فیلم ها و مجموعه هایی که بر روی دیسک های [[دی‌وی‌دی]]، [[دیسک بلو-ری|بلو ری]] و [[یو ام دی]] و برای پخش در شبکه خانگی منتشر می شوند، دارای قفل منطقه ای هستند.


== صنعت بازی های ویدئویی ==
== صنعت بازی های ویدئویی ==

نسخهٔ ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۴:۴۲

قفل منطقه ای (به انگلیسی: Regional Lockout) یک نرم افزار، کد، چیپ و یا سد فیزیکی است که به منظور محدود کردن استفاده از آثار چندرسانه ای مانند فیلم، بازی ویدیویی و یا دستگاه های الکترونیکی مربوط به یک منطقه، در مناطق دیگر است.

صنعت فیلم

از دهه اول قرن بیست و یکم، بیشتر فیلم ها و مجموعه هایی که بر روی دیسک های دی‌وی‌دی، بلو ری و یو ام دی و برای پخش در شبکه خانگی منتشر می شوند، دارای قفل منطقه ای هستند.

صنعت بازی های ویدئویی

در صنعت بازی های ویدئویی، قغل منطقه ای ابتدا بر روی سیستم ها و کنسول های بازی اعمال می شود و بر هر منطقه جهانی، کنسول های مربوط به آن منطقه ساخته می شود، و سپس در طول یک نسل از بازی های ویدئویی، بازی ها برای هر منطقه به طور جداگانه منتشر می شود و گاهی حتی بازی ای برای یک منطقه عرضه نمی شود. مناطق مربوط به بازی های ویدئویی اغلب به صورت های زیر از هم جدا می شوند و این گونه بیان می شوند:

منابع