ولری برتینلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ولری برتینلی
برتینلی در پیاده‌رو شهرت هالیوود در اوت ۲۰۱۲
زادهٔ۲۳ آوریل ۱۹۶۰ ‏(۶۳ سال)
ویلمینگتون، دلاور
ملیتایالات متحده آمریکا
پیشهبازیگر و سخنگو
سال‌های فعالیت۱۹۷۴ - تاکنون
همسر(ها)ادی ون هیلن (۱۹۸۱–۲۰۰۷)
تام ویتل (ازدواج ۲۰۱۱)
فرزندانولفگانگ ون هیلن
وبگاه

ولری ان برتینلی (انگلیسی: Valerie Anne Bertinelli؛ زادهٔ ۲۳ آوریل ۱۹۶۰) یک هنرپیشه و سخنگو اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۷۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.


زندگی شخصی[ویرایش]

برتینلی در ۱۱ آوریل ۱۹۸۱ با ادی ون هالن ازدواج کرد . آنها صاحب یک پسر به نام ولفگانگ شدند (زاده ۱۶ مارس ۱۹۹۱). این زوج در سال ۲۰۰۱ از هم جدا شدند و در ۲۰ دسامبر ۲۰۰۷ طلاق گرفتند. برتینلی در زندگی نامه خود دلایل اصلی طلاق خود را اعتیاد به کوکائین همسرش و امتناع وی از ترک سیگار علیرغم تشخیص سرطان دهان و از دست دادن وی عنوان کرد. یک سوم زبان او در روند درمان.

برتینلی ، که با وزن خود دست و پنجه نرم کرده است ، در مجموع ۱۸ پوند (۱۸ کیلوگرم) وزن کم کرد.

در ماه مه ۲۰۱۴ ، برتینلی نامزدی خود را با برنامه ریز مالی تام ویتال ، که با او در سال ۲۰۰۴ شروع کرده بود ، اعلام کرد. آنها در ۱ ژانویه ۲۰۱۱ در مالیبو ، کالیفرنیا ، با برتینلی در لباس سفارشی طراح دیوید مایستر ازدواج کردند . او از طریق ازدواج با ویتال چهار فرزند ناتنی دارد. شوهر سابقش ، ادی ون هالن ، و پسرشان ، ولفگانگ ون هالن ، در این عروسی شرکت کردند.

برتینلی در آوریل ۲۰۱۰ در ماراتن بوستون دوید تا به نفع موسسه سرطان دانا-فاربر باشد و آن را در زمان ۵:۱۴:۳۷ به پایان رساند. در سال ۲۰۱۴ ، او در برنامه ای که فکر می کنید شما هستید کی ظاهر شد ؟ و متوجه شد که او با ادوارد اول پادشاه انگلستان خویشاوند است .

منابع[ویرایش]

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Valerie Bertinelli». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۹ اوت ۲۰۱۴.
  • «Valerie Bertinelli». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۹ اوت ۲۰۱۴.

پیوند به بیرون[ویرایش]