نوآ گلس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نوآ گلس
نام هنگام تولدنوآ گلس
زادهٔایالات متحده
ملیتآمریکایی
پیشهکارآفرین فناوری
شناخته‌شده برایمؤسس توییتر و Odeo
نوآ گلس
بدنیا آمدن
نوآ گلس


ملیت آمریکایی
اشتغال کارآفرین فناوری
شناخته شده برای مؤسس توییتر و Odeo

نوآ گلس یک کارآفرین آمریکایی در زمینه فناوری است که اولین کار او شامل راه اندازی توییتر و Odeo بود، یک شرکت پادکست که در سال ۲۰۱۷ بسته شد.[۱] گلس به خاطر ابداع نام «تویتر» که با «Twttr» شروع شد، اعتبار دارد.

حرفه[ویرایش]

پس از ترک اینداستریال لایت اند مجیک، گلس روی چندین پروژه با مارک کانتر، بنیانگذار میکرو مایند که بعداً ماکرومدیا زادگاه پلتفرم چند رسانه ای شاک وِیو تبدیل شد، کار کرد.

او بعداً برنامه‌ای را توسعه داد که به کاربر اجازه می‌داد از یک مکان تلفن همراه از راه دور وارد وبلاگ صوتی شود. استارت‌آپ کوچک او که به نام AudBlog شناخته می‌شود، در نهایت با ایوان ویلیامز از Blogger.com همکاری کرد. این دو سپس Odeo، یک شرکت پادکست را ایجاد کردند.

در سال ۲۰۰۶، زمانی که گلس با Odeo کار می‌کرد، به ایجاد و توسعه ایده اولیه برای چیزی که در نهایت به عنوان توییتر شناخته می‌شود، کمک کرد. نه تنها او اولین نیروی محرکی بود که منجر به توسعه نهایی آن شد، گلس به عنوان مسئول ایجاد نام "تویتر" که با نسخه اختصاری "Twttr" شروع شد، پذیرفته شده‌است. در کتاب «هچینگ توییتر» نوشته نیک بیلتون، گلس به عنوان یکی از بنیانگذاران توییتر،[۲] که به تحقق ایده و طراحی برخی از ویژگی‌های اصلی آن کمک کرده‌است، اعتبار داده شده‌است.[۳][۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Is Noah Glass Twitter's Long Lost Winklevoss?". Fast Company (به انگلیسی). 2011-04-13. Retrieved 2018-01-25.
  2. Bilton, Nick (9 October 2013). "All Is Fair in Love and Twitter". New York Times Magazine. Retrieved 16 October 2016.
  3. Carlson, Nicholas (13 April 2011). "An Interview With Twitter's Forgotten Founder, Noah Glass". Business Insider. Retrieved 10 June 2016.
  4. Carlson, Nicholas (13 April 2011). "The Real History Of Twitter". Business Insider. Retrieved 19 September 2011.

پیوند به بیرون[ویرایش]