ماری ماورشتاد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ماری ماورشتاد
ماری ماورشتاد در سال ۱۹۷۳
نام هنگام تولدماری ماورشتاد
زادهٔ۱۷ مارس ۱۹۵۷ ‏(۶۷ سال)
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۱۹۸۱–اکنون
همسر(ها)آگه کوالباین
فرزندان۳
والدینآلفرد ماورشتاد (پدر)
گرو اسکات-رود (مادر)
خویشاوندانتورالو ماورشتاد (برادر ناتنی)
وبگاه

ماری ماورشتاد (زاده ۱۷ مارس ۱۹۵۷) یک بازیگر نروژی است. او اولین بار در تئاتر ملی اسلو، در سال ۱۹۸۱، شروع به کار کرد و از آن زمان در آنجا کار کرده‌است. در آنجا او نقش‌هایی مانند پولی را در اپرای سه‌پولی، اثر برتولت برشت و خانم سوربی در نمایش‌نامه مرغابی وحشی، اثر هنریک ایبسن داشت. او همچنین در اجرای در فضای باز پیر گینت اثر ایبسن و در چندین نمایش بازیگر تک زن ایفای نقش کرده‌است. او در سینما و تلویزیون بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های قلعه رؤیایی (۱۹۸۶) و آژانس جابجایی فلش (تلویزیون، ۱۹۸۷) شناخته می‌شود. ماورشتاد در سال ۲۰۰۷ در نمایش واقع‌گرای میتونیم برقصیم (بر اساس "بیا خیلی برقص") شرکت کرد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

او در ۱۷ مارس ۱۹۵۷ در خانواده بازیگر نروژی، آلفرد ماورشتاد و همسر دومش گرو اسکات-رود (متولد ۸ ژانویه ۱۹۲۸)، دختر گونار اسکات-رود (۱۸۹۷–۱۹۵۳)، نقاش و نقشه‌بردار و ماری اندرسن مدرس خوانندگی (۱۹۰۰–۱۹۷۱) به دنیا آمد.

نقش‌های دوبله[ویرایش]

برای مثال در دیزنی، او بیشتر برای دوبله دیزی داک و هویی، دویی و لویی در تولیدات مختلف دیزنی نروژی، و شنزی در شیرشاه شناخته شده‌است.

زندگی شخصی[ویرایش]

پدر ماری ماورشتاد بازیگر نروژی، آلفرد ماورشتاد و بازیگر تورالو ماورشتاد برادر ناتنی او است. او با آگه کوالباین، نوازنده ویولنسل ازدواج کرده‌است. این زوج سه فرزند دارند.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Mari Maurstad». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱.

پیوند به بیرون[ویرایش]