بیا خیلی برقص

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
باید بیای برقصی
ژانرنمایش استعداد رقص
سازنده
توسعه‌دهندهکارن اسمیت
مجری
داوران
صداپیشگانAlan Dedicoat
سازنده موسیقی متن
کشور سازندهبریتانیا
زبان اصلیانگلیسی
شمار سری‌ها۱۷
شمار قسمت‌ها۳۴۸
تولید
تهیه‌کنندهٔ اجراییکارن اسمیت (۲۰۰۶-۲۰۰۴)
مکان‌های تولید
دوربینراه‌اندازی چند دوربین
مدت۱۲۰–۳۰ دقیقه
تولیدکنندهاستودیوهای بی‌بی‌سی
توزیع‌کنندهاستودیوهای بی‌بی‌سی
پخش
شبکهٔ اصلیبی‌بی‌سی وان
فرمت تصویر
فرمت صدا
انتشار اولیه۱۵ مه ۲۰۰۴ (۲۰۰۴-05-۱۵) –
present
انتشار
نمایش‌های مشابه
پیوندهای بیرونی
وبگاه

باید بیای برقصی (انگلیسی: Strictly Come Dancing)، که همچنین با نام باید (انگلیسی: Strictly) شناخته می‌شود، یک برنامه تلویزیونی بریتانیایی رقص است که از ۱۵ مه ۲۰۰۴ از بی‌بی‌سی وان پخش می‌شود. این برنامه به‌طور معمول در عصرهای شنبه پخش می‌شود. سپس در شب یکشنبه ادامه برنامه‌ای پخش می‌شود که در آن نتایج رقابت اعلام می‌‌گردد. از سری ۲ به بعد مجموعه برنامه‌ها به‌گونه‌ای پخش می‌شوند که به کریسمس منتهی شوند. به دلیل تعداد بالای بینندگان، باید بیای برقصی به یک برنامه مهم در تلویزیون بریتانیا تبدیل شده است.[۸]

قالب[ویرایش]

سر بروس فورسایت و تس دالی سری‌های ۱ تا ۱۱ را اجرا کرده‌اند. از سری ۸ تا ۱۱ فورسایت فقط نمایش اصلی را اجرا می‌کرد و در نمایش مربوط به اعلام نتایج با کلودیا وینکلمن جایگزین شده بود. در آنجا دالی نقش مجری اصلی را برعهده گرفته بود و وینکلمن نقش دستیار مجری را داشت. در سال ۲۰۱۳ فورسایت مجموعه را ترک کرد و وینکلمن و دالی به‌صورت مشترک نمایش اصلی را نیز اجرا می‌کنند.

بینندگان برنامه می‌توانند از طریق تلفن در رأی‌گیری شرکت کنند و کسانی که تمایل دارند در دور بعدی حضور داشته باشد را انتخاب کنند. نتیجه آرای بینندگان با رأی داورها ترکیب می‌شود و نتایج نهایی مشخص می‌شود. به‌طور مثال اگر ده مسابقه‌دهنده باقی مانده باشند، مسابقه‌دهنده‌ای که از نظر داورها محبوب‌ترین باشد ده امتیاز می‌گیرد، مسابقه‌دهنده‌ای که از نظر داورها در جایگاه دوم قرار بگیرد ۹ امتیاز می‌گیرد و الی آخر. به‌طور مشابه، مسابقه‌دهنده‌ای که از نظر بینندگان محبوب‌ترین باشد ده امتیاز می‌گیرد و الی آخر.[۹]

سودهای به‌دست آمده حاصل از تماس‌های تلفنی در سری اول به خیریه کمک ورزشی اهدا شدند و در سری‌های ۲ تا ۷ به خیریه کودکان نیازمند اهدا شدند. اما از سری ۸ این کمک‌ها متوقف شدند.

ارائه[ویرایش]

رقص‌ها[ویرایش]

مدت رقص‌ها به‌صورت میانگین تقریباً ۹۰ ثانیه است.[۱۰] آهنگ‌ها به‌وسیله گروه موسیقی باید بیای برقصی فراهم می‌شود.

  • والس، چا چا چا، کوییک‌استپ، رومبا، تانگو، جایو، فاکس‌ترات، پسودابل و سامبا همگی از سری اول وجود داشته‌اند.
  • رقص نرم آمریکایی و والس وینی در سری ۳ اضافه شدند.
  • سالسا و تانگوی آرژانتینی در سری ۴ اضافه شدند.
  • تا سری ۷ دیگر رقصی اضافه نشد. تا اینکه در هفته ۱۱ آن زوج‌ها یک نمایش چارلستون یا راک اند رول را اجرا کردند. در فینال هم یک رقابت لیندی هاپ به نمایش درآمد. از میان تمام این موارد فقط چارلستون برای سری‌های بعدی حفظ شد.
  • در سری ۸ یک سویینگ-ا-تون (بر وزن ماراتون) برگزار شد که تمام زوج‌ها به‌طور همزمان سویینگ رقصیدند و داورها به ترتیب یک-به-یک به آنها رأی منفی می‌دادند تا اینکه فقط یک زوج باقی ماند. این قالب در سری‌های ۹ و ۱۱ نیز تکرار شد.
  • در سری دهم یک "ترکیب رقص" به نمایش در آمد که در آن زوج‌ها سعی می‌کردند دو رقص را در یک اجرا پشت سر هم اجرا کنند.
  • در سری دوازدهم یک والس-ا-تون مثل سویینگ-ا-تون برگزار شد. تمام زوج‌ها همزمان والس می‌رقصیدند و در انتها داوران نتیجه را اعلام کردند.
  • در سری سیزدهم یک کوییک‌استپ-ا-تون برگزار شد که در آن هفت زوج باقیمانده همزمان کوییک‌استپ می‌رقصیدند و داوران آنها را رتبه کردند و بر آن اساس به آن‌ها امتیاز دادند.
  • در سری چهاردهم یک چالش چا چا معرفی شد که در آن تمام شش زوج باقیمانده همزمان چا چا چا می‌رقصیدند و داوران آنها را رتبه‌بندی می‌کردند و از یک تا شش به آنها امتیاز می‌دادند.

منابع[ویرایش]

  1. Richard Hopkins بایگانی‌شده در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۸ توسط Wayback Machine The Telegraph, 12 January 2012
  2. Strictly Come Dancing producer Richard Hopkins dies بایگانی‌شده در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۲ توسط Wayback Machine; BBC News, 9 January 2012
  3. Smith, Karen. "Must see XpoNorth Panellists". Northern-scot. Archived from the original on 10 July 2015. Retrieved 9 July 2015.
  4. Smith, Karen. "Strictly co-devisor speaks at Edinburgh TV Festival". thetvfestival.com. Archived from the original on 12 July 2015. Retrieved 9 July 2015.
  5. "History". Cannon Studios. Archived from the original on 11 September 2011. Retrieved 5 January 2008.
  6. "TV credits". Blaze Music. Archived from the original on 25 December 2007. Retrieved 5 January 2008.
  7. Jake Bickerton (7 August 2012). "News & Comments". Televisual. Archived from the original on 21 October 2013. Retrieved 14 April 2013.
  8. Storry, Mike (2013). British Cultural Identities. Routledge. p. 95.
  9. "Strictly Come Dancing – How to vote". BBC. Archived from the original on 15 October 2007. Retrieved 5 January 2008.
  10. Tim Wonnacott. "Strictly Come Dancing 2014: Tim Wonnacott's diary". Radio Times. Archived from the original on 27 October 2014.

پیوند به بیرون[ویرایش]