ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا
ژانر
بر پایهٔماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا
اثر آرچی کامیکس
توسعه‌دهندهروبرتو آگیره-ساکاسا
بازیگران
آهنگسازآدام تیلور
کشور سازندهایالات متحده آمریکا
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۴
شمار قسمت‌ها۳۶
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
تهیه‌کننده‌ها
  • کریگ فارست
  • رایان لیندنبرگ
  • میتو بری
مکان تولیدونکوور، بریتیش کلمبیا
فیلم‌برداری
تدوین‌گران
مدت۴۹–۶۳ دقیقه
تولیدکننده‌ها
توزیع‌کنندهنت‌فلیکس
پخش
شبکهٔ اصلینت‌فلیکس
انتشار اولیه۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-10-۲۶) –
۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-12-۳۱)
پیوندهای بیرونی
وبگاه رسمی

ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا (به انگلیسی: Chilling Adventures of Sabrina) یک سریال اینترنتی در ژانر ترسناک فراطبیعی است. این سریال توسط روبرتو آگیره-ساکاسا و با الهام از کامیک بوکی به همین نام ساخته شده‌است. ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا از محصولات اصلی نت‌فلیکس است و با همکاری وارنر برادرز تلویژن، برلانتی پروداکشنز و آرچی کامیکس تهیه شده‌است.

کرنان شیپکا در این سریال در نقش اصلی یک از شخصیت‌های آرچی کامیکس؛ یعنی سابرینا اسپل‌من ظاهر شده‌است.[۱] راس لینچ، لوسی دیویس، چنس پدرمو، میشل گومز و جز سینکلر از دیگر بازیگران سریال هستند. این سریال ابتدا قرار بود برای شبکه سی‌دابلیو ساخته شود تا در کنار سریال ریوردیل یک همکاری دیگر بین سی‌دابلیو و آرچی کامیکس باشد اما پروژه به دلایل مختلف به سرانجام نرسید.[۲] در دسامبر ۲۰۱۷، نت‌فلیکس حق ساخت سریال را خرید. سپس همان ابتدا اعلام شد که سریال در چهار فصل تولید خواهد شد. ;[۳] فصل اول و دوم سریال به صورت تولید پشت سر هم در ونکوور بریتیش کلمبیا فیلم‌برداری شد.[۴]

فصل اول سریال در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ و فصل دوم نیز در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ توسط نت‌فلیکس منتشر شد. هردو فصل دارای ده قسمت هستند. همچنین یک اپیزود ویژه کریسمس نیز در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد. فصل سوم و چهارم نیز در تاریخ ۲۴ ژانویه و ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ پخش شدند.

سریال نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد.[۵] منتقدان، بازی، منطق داستانی، جلوه تصویری و کارگردانی سریال را ستایش کردند.

داستان[ویرایش]

سریال، داستان دختر جوانی به نام سابرینا اسپل‌من را دنبال می‌کند که با هویت دوگانه نیمه جادوگر-نیمه انسان خود دچار چالش شده‌است. در همین حال او باید علاوه بر مشکلاتی که خودش دارد، با نیروهایی شیطانی که هم او و هم خانواده‌اش، انسان‌ها و دنیایی را که در آن ساکن هستند را تهدید می‌کنند، مبارزه و مقابله کند.

منابع[ویرایش]

  1. Goldberg, Lesley (January 5, 2018). "Kiernan Shipka to Star as Sabrina in Netflix 'Riverdale' Spinoff". The Hollywood Reporter. Retrieved January 5, 2018.
  2. Stanhope, Kate (September 20, 2017). "'Riverdale' Companion Series 'The Chilling Adventures of Sabrina' In the Works at The CW". The Hollywood Reporter. Retrieved September 20, 2017.
  3. Andreeva, Nellie (December 1, 2017). "Sabrina The Teenage Witch Series Picked Up By Netflix With 2-Season Order". Deadline Hollywood. Retrieved December 1, 2017.
  4. Riesman, Abraham (October 26, 2018). "How Chilling Adventures of Sabrina Made Its Creepy Opening Credits". Vulture. Retrieved December 19, 2018.
  5. "Chilling Adventures of Sabrina: Season 1 (2018)". Rotten Tomatoes. Retrieved November 10, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]