لودویک اوبلر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لودویک اوبلر
لودویک اوبلر
زادهٔ۱ مهر ۱۳۵۶ (۴۶ سال)
محل زندگیبار لو دوک، فرانسه
ملیتفرانسوی
محل تحصیلدانشگاه استراسبورگ
پیشهسیاح
شناخته‌شده برایبنیانگذار سازمان TWAM
آثارLe Monde en stop
جایزه(ها)پیر لوتی

لودیک اوبلر سیاح فرانسوی است که بیشتر بخاطر سفر پنج ساله خود به دور دنیا (با خوردو , قایق و غیره ) معروف شده‌است. او سفرنامه خود را تحت عنوان Le Monde en stop , منتشر کرده‌است که در سال 2010 برنده جایزه پیر لوتی شد . او در جریان سفرهای خود، سه ماه توقف در ایران داشته‌است . اوهمچنین بنیانگذار سازمان جهانی Travel with a mission است . این سازمان در صد و شش کشور جهان عضو فعال دارد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

کودکی

لودویک در یازده سپتامبر 1977 متولد شد. او فرزند مونیکا و جاکوب اوبلر است دو برادر دارد

لودیک علاقه فراوانی به فوتبال و جغرافیا دارد , او در محله واسلون و ابرانی در منطقه آلزاک , واقع در شرق فرانسه بزرگ شده‌است

او مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 2002 , از دانشگاه استراسبورگ در رشته مدیریت گرفت.

سفر به دور دنیا

پس از پایان تحصیلات دانشگاهی , لودیک سفر خود را با هدف کشف دنیای واقعی آغاز کرد . او تصمیم گرفت در طول سفر فقط از رایگان‌سواری کردن برای جابجای استفاده کند.

این سفر ماجراجویانه پنج سال یعنی از سال 2003 تا 2008 به طول انجامید , به گفته خودش غسل تعمیدی برای او بود تا "دکترای زندگی " بگیرد .

رایگان سفری در منطقه ایلاتی پاکستان نزدیک به مرز افغانستان

مبنای سفرهای وی بر اساس " رایگان سواری " بوده و تمامی سفرهایش , از کشتی‌سواری و عبور از اقیانوس اطلس گرفته تا عبور از صحرای آفریقا و دیدار از کشورهای مختلف مانند کلمبیا و افغانستان همگی به این شیوه بوده‌است . هدف او از این کار درک و تجربه سختی‌های سفر بوده‌است. تجربیات او از مواجه شدن با افراد و موقعیت‌ها در این سفر بسیار زیاد و متنوع بوده‌است .یکی از مهم‌ترین تجربیات وی دیدار با تنزین گیاتسو , دالایی لامای چهاردهم می‌باشد . در این دیدار رهبر بوداییان تبت او را در دارامسلای هند به حضور پذیرفت و لودویک ماجرای سفرهایش را برای دالایی لاما و هزاران پیرو این مذهب در آن مکان بازگو کرد. در طول مدت پنج سال در مجموع 170.000 کیلومتر سفر کرد و از 59 کشور جهان بازدید کرد . صدها مقاله و سخنرانی در مدت ارائه کرد .همیاری 1300 راننده در مسیر گویای پرمایگی سفر وی می‌باشد که بعد از بازگشت به فرانسه دستمایه موضوع امید و سرگرمی برای کودکان سرطانی بیمارستان استراسبورگ شد. هم‌اکنون لودویک اوبلر در مونتون ساکن است و یکی از مدیران ارشد برنامه‌ریزی و اجرای سازمان صلح و ورزش می‌باشد .

او همچنان با ارائه سخنرانی‌های مختلف به تسهیم تجربیاتی که در طول سفر به دست آورده است ؛ ادامه می‌دهد .

لودویک با یکی از ساکنان بومی پاناما به نام ریشاردز اسپینولا , ازدواج کرده‌است . آن دو همدیگر را در سال 2005 در خلال سفرش به پاناما ملاقات کردند.

کتاب‌شناسی[ویرایش]

  • 2009: هیچ هایک به دور دنیا , 5 سال آموزش در مدرسه‌ای به نام دنیا , انتشارات Géorama . برنده جایزه پیِر لوتی , در سال 2010 به عنوان بهترین سفرنامه .

لینک‌ها[ویرایش]

  • «کتاب سفر به دور دنیا». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ اوت ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۵ سپتامبر ۲۰۱۵.
  • «سایت رسمی لودویک اوبلر».
  • «سازمان بین‌المللی صلح و ورزش». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۵ سپتامبر ۲۰۱۵.

منابع[ویرایش]

حضور در رسانه‌ها[ویرایش]

در زیر تعدادی مصاحبه‌ها و گزارش‌هایی در مورد لودویک اوبلر آورده شده‌است :



سفر به دور دنیا با رایگان سواری[ویرایش]

جراید

سازمان صلح و ورزش[ویرایش]

جراید
  • (انگلیسی) Article ITTF aux championnats du monde de Tennis de Table, présentation du programme Peace and Sport-ITTF "Table Tennis for Peace"
  • (انگلیسی) 2012 World championships in Dortmund
ویدیو ها
  • (انگلیسی) Interview during 2012 Table Tennis world championships in Dortmund