زندگی عجیب تیموتی گرین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زندگی عجیب تیموتی گیرین
پوستر فیلم
کارگردانپیتر هجز
تهیه‌کنندهاسکات سندرز
احمت زاپا
فیلمنامه‌نویسپیتر هجز
داستاناحمت زاپا
بر پایهکتاب زندگی عجیب تیموتی گیرین نوشتهٔ احمت زاپا
بازیگرانسی جی آدامز
جنیفر گارنر
جوئل اجرتون
دایان ویست
رزمری دویت
ران لیوینگستون
دیوید مورس
کامن
لوئیس اسمیت
اودیا راش
ام امت والش
جیمز ربهورن
شهره آغداشلو
ردا گریفیس
لین-منوئل میرندا
موسیقیجف زانلی
فیلم‌بردارجان تول
تدوین‌گراندرو موندشاین
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهوالت دیزنی
موشن پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۵ اوت ۲۰۱۲ (۲۰۱۲-0۸-۱۵)
مدت زمان
۱۰۵ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۴۰ میلیون دلار
فروش گیشه۵۲٬۶۸۵٬۴۲۵ میلیون دلار

زندگی عجیب تیموتی گیرین (به انگلیسی: The Odd Life of Timothy Green) فیلمی سینمایی در گونهٔ خیال پردازی محصول سال ۲۰۱۲ میلادی ایالات متحده آمریکا است. این فیلم توسط پیتر هجز کارگردانی شده‌است و بازیگرانی مانند جنیفر گارنر، جوئل اجرتون و سی جی آدامز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصهٔ داستان[ویرایش]

سیندی و جیم گیرین زوجی جوان هستند که نمی‌توانند بچه دار شوند. آنها صندوقچه‌ای حاوی آرزوهایشان برای فرزند را در حیاط پشتی خانه دفن می‌کنند. به زودی آنان به شکلی عجیب صاحب یک پسربچه می‌شوند و نام او را «تیموتی» می‌گذارند. اما تیموتی فراتر از یک انسان معمولی است.

بازیگران[ویرایش]

چند نکته در مورد فیلم[ویرایش]

تولید[ویرایش]

در ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی، استودیوی والت دیزنی با پیتر هجز برای نوشتن فیلم نامهٔ فیلم و کارگردانی آن به توافق رسید. فیلم نامه بر اساس کتاب زندگی عجیب تیموتی گیرین نوشتهٔ احمت زاپا نوشته شده‌است. فیلم‌برداری از ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد. بیشتر صحنه‌های فیلم در نقاط مختلف ایالت جورجیای ایالات متحده آمریکا فیلم‌برداری شده‌است. فیلم‌برداری سایر صحنه‌ها نیز در دو ایالت کالیفرنیا و کارولینای شمالی انجام گرفت.

انتشار[ویرایش]

اکران فیلم سینمایی زندگی عجیب تیموتی گیرین در نوزدهم اوت سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شد. در چهارم دسامبر همان سال، این فیلم توسط شرکت سرگرمی‌های خانگی کمپانی والت دیزنی، در قالب دی وی دی و بلو ری انتشار یافت.

فروش[ویرایش]

این فیلم که با بودجهٔ ۴۰ میلیون دلار ساخته شده‌است، به فروش ۵۳ میلیون دلاری دست یافت.

بازخوردها[ویرایش]

فیلم بازخوردهای متوسط رو به منفی دریافت کرد. در وب گاه راتن تومِیتوز ۳۴ درصد از منتقدین دربارهٔ این فیلم نقد مثبت نوشته‌اند و امتیاز فیلم به‌طور متوسط ۵/۲ از ۱۰ است.[۲] در وب گاه متاکریتیک نیز فیلم موفق به کسب امتیاز ۴۷ از ۱۰۰ شد.[۳] در مقابل راجر ایبرت به این فیلم امتیاز ۳/۵ از ۴ داد و درباره‌اش نوشت: زندگی عجیب تیموتی گیرین یک فیلم صمیمی و دوست داشتنی است … جنیفر گارنر و جوئل اجرتون خیلی بیش تر از یک زوج کامل به نظر می‌رسند و سی جی آدامز قابلیت بسیاری از کودکان بازیگر را دارد که می‌توانند (در طول فیلم) یک تغییر بزرگ را به نمایش بگذارند.[۴]

پانویس[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]