رومن ولاسوف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رومن ولاسوف
ولاسوف در المپیک ۲۰۱۶ ریو
اطلاعات شخصی
نام کاملرومن اندریویچ ولاسوف
ملیتروسیه‌ای
زاده۶ اکتبر ۱۹۹۰ ‏(۳۳ سال)
نووسیبریسک، روسیه
پیشهورزشکار
قد۱٫۷۵ متر (۵ فوت ۹ اینچ)
ورزشی
کشور روسیه
ورزشکشتی
سبکفرنگی
باشگاهباشگاه الکساندر کارلین؛ نووسیبیرسک
مربیویکتور کوزنتسوف

رومن اندریِویچ ولاسوف (به روسی: Роман Андреевич Власов) (زادهٔ ۶ اکتبر ۱۹۹۰) کشتی‌گیر روسیه‌ای است که در رشتهٔ کشتی فرنگی رقابت می‌کند[۱] و یکی از بهترین کشتی‌گیران سبک فرنگی در تمام ادوار به شمار می‌رود. ولاسوف برندهٔ مدال طلای دو دورهٔ بازی‌های المپیک در ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو و قهرمان سه دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ است. او همچنین قهرمان جام جهانی انفرادی ۲۰۲۰ و نیز قهرمان چهار دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی اروپا است.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

المپیک ۲۰۱۶ ریو[ویرایش]

ولاسوف در سال ۲۰۱۶ میلادی در المپیک ریو در وزن ۷۵ کیلو حاضر بود که کیم هیون-وو از کره‌جنوبی، یانگ بین از چین و بوزو استارسویچ از کرواسی را شکست داد و به مرحله فینال رسید. در مرحله نهایی توانست با غلبه بر مارک مادسن دانمارکی، مدال طلا را بدست آورد.[۲]

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱[ویرایش]

ولاسوف در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرد، او در این مسابقات تامرلان شادوکایف از قزاقستان، دیمیترو پیشکوف ازاوکراین، محمدعلی گرایی از ایران و تاماس لوای از مجارستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال سانان سلیمانوف از آذربایجان را شکست داد و مدال طلا را بدست آورد.

منابع[ویرایش]

  1. «Winners». دیتا بانک. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ مارس ۲۰۱۶.
  2. «جدول مسابقات کشتی فرنگی وزن ۷۵ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو».