درگاه:ایالات متحده آمریکا/آموزش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

آموزش ۱

درگاه:ایالات متحده آمریکا/آموزش/۱

انجمن جغرافیای ملی (به انگلیسی: The National Geographic Society)، نام سازمانی غیردولتی است که در سال ۱۸۸۸ میلادی در ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. هم‌اکنون انجمن جغرافیای ملی از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد در جهان است که هدفش را بر معرفی و حفاظت از آثار طبیعی، باستان‌شناسی، زیست‌شناسی و علوم جغرافیایی بنا کرده است.

بنیاد نشنال جئوگرافیک در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ (تیرماه ۱۲۶۷) توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که علاقه‌مند به تشکیل انجمنی برای افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، در واشنگتن دی‌سی تأسیس شد. یکی از مؤسسان این بنیاد الکساندر گراهام بل مخترع تلفن بود که پس از هابارد گرین گاردینر ریاست این مؤسسه را به عهده گرفت. ایده استفاده از عکس در کنار مقالات که از عوامل اصلی محبوبیت این مجله به شمار می‌رود را بل ارائه داد.


ادامه...

آموزش ۲

درگاه:ایالات متحده آمریکا/آموزش/۲

وزارت آموزش ایالات متحده آمریکا (به انگلیسی: United States Department of Education) یکی از پانزده وزارتخانه‌های دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است.

مقر سازمان در واشنگتن است که وظیفه آن نظارت بر امور آموزش در ایالات متحده آمریکا می‌باشد.


ادامه...

آموزش ۳

درگاه:ایالات متحده آمریکا/آموزش/۳

نشنال جئوگرافیک (به انگلیسی: National Geographic، «جغرافیای ملی») نشریه رسمی انجمن جغرافیای ملی است که از سال ۱۸۸۸ میلادی و دقیقاً ۹ ماه پس از آغاز فعالیت انجمن جغرافیای ملی، شروع به انتشار کرد و امروزه یکی از مشهورترین و پراعتبارترین مجلات مرتبط با علوم طبیعی در جهان است.

بنیاد نشنال جئوگرافیک در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ (تیرماه ۱۲۶۷) توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که علاقه‌مند به تشکیل انجمنی برای افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، در واشنگتن دی‌سی تأسیس شد. یکی از مؤسسان این بنیاد الکساندر گراهام بل مخترع تلفن بود که پس از هابارد گرین گاردینر ریاست این مؤسسه را به عهده گرفت.. ایده استفاده از عکس در کنار مقالات که از عوامل اصلی محبوبیت این مجله به شمار می‌رود را «بل» ارائه داد. آقای جان ام. فاهی رئیس نشنال جئوگرافیک دربارهٔ هدف نشنال می‌گوید: هدف ما تشویق مردم برای علاقه‌مند کردن آنان جهت توجه و مواظبت از سیاره‌شان است.


ادامه...

آموزش ۴

درگاه:ایالات متحده آمریکا/آموزش/۴

پیشرو در طراحی محیطی و انرژی (به انگلیسی: Leadership in Energy and Environmental Design) استاندارد یا گواهی‌نامه لید که به اختصار لید (به انگلیسی: LEED) نامیده می‌شود، استاندارد حوزه تهویه مطبوع و مرجع انتخاب ساختمان‌های سبز در آمریکا و اروپا می‌باشد.

گواهینامه لید در سال ۱۹۹۳ انجمن ساختمان سبز ایالات متحده تحت نظر کمیته محیط زیست انستیتو معماری آمریکا تشکیل شد. این انجمن برای مدیریت و سنجش ساختمان‌های پایدار نیازمند یک ابزار بود. آنچه که امروز به نام گواهینامه لید شناخته می‌شود همان ابزار است. در سال ۱۹۹۸ اولین ویرایش گواهینامه لید برای ارزیابی ساختمانهای سبز مورد استفاده قرار گرفت. طی سالیان گذشته بارها این گواهینامه ویرایش شده و امروز ما از نسخه سوم این گواهینامه استفاده می‌کنیم.


ادامه...

آموزش ۵

آموزش ۶

آموزش ۷

آموزش ۸

آموزش ۹

آموزش ۱۰

آموزش ۱۱

آموزش ۱۲

آموزش ۱۳

آموزش ۱۴

آموزش ۱۵

آموزش ۱۶

آموزش ۱۷

آموزش ۱۸

آموزش ۱۹

آموزش ۲۰

آموزش ۲۱

آموزش ۲۲

آموزش ۲۳

آموزش ۲۴

آموزش ۲۵

آموزش ۲۶

آموزش ۲۷

آموزش ۲۸

آموزش ۲۹

آموزش ۳۰

آموزش ۳۱

آموزش ۳۲

آموزش ۳۳

آموزش ۳۴

آموزش ۳۵

آموزش ۳۶

آموزش ۳۷

آموزش ۳۸

آموزش ۳۹

آموزش ۴۰

آموزش ۴۱

آموزش ۴۲

آموزش ۴۳

آموزش ۴۴

آموزش ۴۵

آموزش ۴۶

آموزش ۴۷

آموزش ۴۸

آموزش ۴۹

آموزش ۵۰

آموزش ۵۱

آموزش ۵۲

آموزش ۵۳

آموزش ۵۴

آموزش ۵۵

آموزش ۵۶

آموزش ۵۷

آموزش ۵۸

آموزش ۵۹

آموزش ۶۰

آموزش ۶۱

آموزش ۶۲

آموزش ۶۳

آموزش ۶۴

آموزش ۶۵

آموزش ۶۶

آموزش ۶۷

آموزش ۶۸

آموزش ۶۹

آموزش ۷۰

آموزش ۷۱

آموزش ۷۲

آموزش ۷۳

آموزش ۷۴

آموزش ۷۵

آموزش ۷۶

آموزش ۷۷

آموزش ۷۸

آموزش ۷۹

آموزش ۸۰

آموزش ۸۱

آموزش ۸۲

آموزش ۸۳

آموزش ۸۴

آموزش ۸۵

آموزش ۸۶

آموزش ۸۷

آموزش ۸۸

آموزش ۸۹

آموزش ۹۰

آموزش ۹۱

آموزش ۹۲

آموزش ۹۳

آموزش ۹۴

آموزش ۹۵

آموزش ۹۶

آموزش ۹۷

آموزش ۹۸

آموزش ۹۹