پرش به محتوا

تازه‌آباد (عباس‌آباد)

مختصات: ۳۶°۴۵′ شمالی ۵۱°۱۳′ شرقی / ۳۶٫۷۵۰°شمالی ۵۱٫۲۱۷°شرقی / 36.750; 51.217
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانیال
روستا
Map
مختصات: ۳۶°۴۵′ شمالی ۵۱°۱۳′ شرقی / ۳۶٫۷۵۰°شمالی ۵۱٫۲۱۷°شرقی / 36.750; 51.217
کشورایران
استانمازندران
شهرستانعباس‌آباد
بخشسلمانشهر
دهستانکلارآباد غربی
جمعیت
۱۴۲۵ نفر (سرشماری ۹۵)

تازه‌آباد روستایی از توابع بخش سلمانشهر شهرستان عباس‌آباد در استان مازندران ایران است.

جمعیت

[ویرایش]

این روستا در بخش سلمانشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۶۰ نفر (۳۷۷خانوار بوده‌است). مردم تازه آباد از قومیت طبری هستند[۱] مردم تازه آباد به زبان طبری (مازندرانی) سخن می‌گویند.[۲]

این روستا در قسمت غربی و متصل به شهرسلمانشهر (متل قو) قراردارد تازه‌آباد ۱٬۳۶۰ نفر جمعیت دارد. درکنار جاده اصلی تنکابن به چالوس قراردارد واز شمال وصل به جاده اصلی و دریای خزر از شرق به شهر سلمانشهر واز غرب به روستا سلامت سرا و اسبچین از جنوب به روستا کراتکوتی متصل است این روستا دارای دوبخش شهری و روستای می‌باشد قسمت شمالی این روستا در محدوده شهرداری سلمانشهر است ودارای خدمات شهری است وقسمت جنوبی آن دارای دهیاری و شورای روستای است ودارای خدمات روستای می‌باشد گلزار شهدا و قبرستان شهر سلمانشهر در قسمت شرقی این روستا ودرکنار جاده اصلی تنکابن به چالوس قرار دارد و رودخانه خرک ابرود از این روستا عبور می‌کند.

منابع

[ویرایش]
  1. نصری اشرفی، جهانگیر (۱۳۹۹). جعفر شجاع کیوانی، ویراستار. دانشنامهٔ تبرستان و مازندران جلد سوم. نشرنی = ۱۸۹.
  2. نصری اشرافی، جهانگیر (١٣٧٧). واژه‌نامه بزرگ تبری. به کوشش حسین صمدی و سید کاظم مداح و کریم الله قائمی و علی اصغر یوسفی نیا و محمود داوودی درزی و محمد حسن شکوری و عسکری آقاجانیان میری و ابوالحسن واعظی و ناصر یداللهی و جمشید قائمی و فرهاد صابر و ناعمه پازوکی. تهران: اندیشه پرداز و خانه سبز. ص. صفحه ۳۱ جلد اول. شابک ۰-۵-۹۱۱۳۱-۹۶۴ مقدار |شابک= را بررسی کنید: checksum (کمک).