پرش به محتوا

بوته‌خواه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بوته‌خواه‌ها
بوته‌دوست‌ها، Thamnomanes
رده‌بندی علمی
فرمانرو: جانوران
شاخه: طنابداران
زیرشاخه: مهره‌داران
فروشاخه: آرواره‌داران
بالارده: چهاراندامان
رده: پرندگان
بالاراسته: نوپرندگان
راسته: گنجشک‌سانان
تیره: مورچه‌مرغ

بوته‌خواه‌ها (نام علمی: Thamnomanes) نام یک سرده از تیره مورچه‌مرغ است. این پرندگان در مناطق گرمسیری قاره آمریکا یافت می‌شوند و از اجزای مهم گروه‌های مختلط تغذیه‌ای جنگل‌ها هستند. بوته‌خواه‌ها پرندگانی کوچک تا متوسط با دم‌های نسبتاً بلند هستند. آنها عمدتاً به رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای و سیاه هستند، برخی از گونه‌ها دارای لکه‌های سفید یا رنگ‌های دیگر هستند. این پرندگان در درجه اول از حشرات تغذیه می‌کنند و آنها را در میان شاخ و برگ‌های متراکم جنگل شکار می‌کنند.

گونه‌ها

[ویرایش]

گونه‌ّای این سرده عبارتند از:[۱]

بیشتر گونه‌های بوته‌خواه‌ها در حال حاضر در فهرست گونه‌های کمترین نگرانی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارند. با این حال، برخی از گونه‌ها ممکن است به دلیل از دست دادن زیستگاه و سایر تهدیدات در معرض خطر باشند.

پراکندگی

[ویرایش]

بوته‌خواه‌ها در جنگل‌های آمریکای مرکزی و جنوبی از جنوب مکزیک تا شمال آرژانتین یافت می‌شوند. آنها معمولاً در سطوح پایین‌تر و میانی جنگل زندگی می‌کنند و اغلب در گروه‌های مختلط با گونه‌های دیگر پرندگان یافت می‌شوند.

منابع

[ویرایش]
  1. Gill, Frank; Donsker, David, eds. (2018). "Antbirds". World Bird List Version 8.1. International Ornithologists' Union. Retrieved 4 February 2018.

پیوند به بیرون

[ویرایش]