ایرپادز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
AirPods
توسعه‌دهندهاپل
سازنده
خانواده محصولAirPods
گونههدست هدفون
تاریخ انتشار
  • 1st generation: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-۱۲-۱۳)
  • 2nd generation: ۲۰ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-0۳-۲۰)
  • 3rd generation: ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-۱۰-۲۶)
متوقف‌شده1st generation: ۲۰ مارس ۲۰۱۹
سامانه روی تراشه
ورودیAirPods (each)
Dual beam-forming microphones, dual optical sensors
قابلیت اتصالAirPods (each)
بلوتوث
Charging case
لایتنینگ (رابط) port[۱]
چی (استاندارد شارژ القایی) (Wireless Charging Case for 1st and 2nd generation)
MagSafe (3rd generation)
ابعادAirPods (each)
0.65 x 0.71 x 1.59 in
(16.5 x 18.0 x 40.5 mm)
Charging case
1.74 x 0.84 x 2.11 in
(44.3 x 21.3 x 53.5 mm)[۱]
وزنAirPods (each)
۰٫۱۴ اونس (۴٫۰ گرم)
Charging case
۱٫۳۴ اونس (۳۸ گرم)[۱]
وبگاه

ایرپادز هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی هستند که توسط شرکت اپل طراحی شده‌اند.[۱][۳] آنها اولین بار در ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ در کنار آیفون ۷ معرفی شدند. در عرض دو سال، آنها به محبوب‌ترین لوازم جانبی اپل تبدیل شدند.

مدل‌ها[ویرایش]

ایرپاد پرو شرکت اپل

نسل ۱[ویرایش]

اپل نسل اول AirPods را در ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ در یک رویداد ویژه اپل در کنار آیفون ۷ و اپل واچ سری ۲ معرفی کرد. اپل در ابتدا قصد داشت AirPods را در اواخر اکتبر منتشر کند، اما تاریخ انتشار را به تعویق انداخت. در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۶، اپل شروع به دریافت سفارشات آنلاین برای AirPods کرد. آنها در فروشگاه‌های اپل، نمایندگی‌های فروش مجاز اپل و شرکت‌های مخابراتی منتخب در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶ در دسترس بودند.

نسل ۲[ویرایش]

اپل نسل دوم AirPods را در ۲۰ مارس ۲۰۱۹ معرفی کرد. آنها طراحی مشابه نسل اول دارند، اما ویژگی‌های به روز شده‌ای دارند. ایرپادز نسل دوم شامل یک پردازنده H1 هستند که از " Siri " و اتصال بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند. اپل همچنین ادعا می‌کند که زمان مکالمه ۵۰ درصد بیشتر و زمان اتصال دستگاه به آیفون سریع تر است. ویژگی «اعلام پیام‌ها با سیری» در iOS 13.2 اضافه شد که به کاربر اجازه می‌دهد پیام‌های متنی را به سیری دیکته کند.

نسل ۳[ویرایش]

اپل نسل سوم AirPods را در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ معرفی کرد. آنها دارای طراحی مجدد خارجی با ساقه‌های کوتاه‌تر شبیه به AirPods Pro هستند و از کنترل‌های لمسی نیروی مشابه استفاده می‌کنند. آنها شامل پشتیبانی از صدای فضایی و Dolby Atmos، مقاومت در برابر آب IPX4، تشخیص پوست و یک کیس پشتیبانی از شارژ MagSafe هستند. اپل ادعا می‌کند که عمر باتری را افزایش داده‌است، به طوری که AirPods شش ساعت دوام می‌آورد و کیس شارژ تا ۳۰ ساعت را ارائه می‌دهد. پیش‌سفارش نسل سوم ایرپادها از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شد. نسل سوم ایرپادها در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شدند و ۱۷۹ دلار قیمت دارند. در سپتامبر ۲۰۲۲، اپل نسخه ۱۶۹ دلاری را با کیس شارژ فاقد سازگاری شارژ Qi و MagSafe عرضه کرد.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ "AirPods – Technical Specifications" (به انگلیسی). Apple Inc. Archived from the original on 31 August 2018. Retrieved 31 August 2018.
  2. "About firmware updates for AirPods".
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "What is the current AirPods firmware version? | AirPods FAQ" (به انگلیسی). Retrieved 2020-04-02.
  4. "About firmware updates for AirPods".
  5. "About firmware updates for AirPods".