آکواریوم استانبول

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آکواریوم استانبول
Map
تاریخ گشایش۱ آوریل ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-04-۰۱)
حجم کل حوض‌ها۶٬۸۰۰ متر مکعب (۱٬۸۰۰٬۰۰۰ گالون آمریکایی)
عضویت‌هاانجمن جهانی باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها
وبگاهwww.istanbulakvaryum.com

آکواریوم استانبول از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول است گه در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد.[۱]

در این آکواریوم، با بازسازی محیط زیستیِ بیش از ۱۷۰۰۰ موجود آبزی و غیر آبزی در ۱۷ نقطه مختلف، این موجودات را در نهایت شباهت با محیط اصلی، به نمایش گذاشته‌اند.[۲]

تونل بازدید[ویرایش]

در مسیر این تونل که طول آن بیشتر از یک کیلومتر می‌باشد. بخش‌های مختلفی دیده می‌شود. در ابتدا، آبزیان مختلفی از سراسر دنیا هستند و پس از آن محیط بازسازی شده جنگل‌های خیس آمازون قرار دارد. که در آن موجوداتی مانند مارهای سمی آمازون و دیگر موجودات زندگی می‌کنند. که برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده است. در ادامه مسیر قسمت‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام جاذبه‌ها و ویژگی‌های مربوط به خود را دارا می‌باشد؛ اما ویژگی مشترک همهٔ آنها همخوانی محیط با آب و هوای منطقه است به‌طور مثال اگر در بخش جنگل‌های آمازون بارش رخ دهد در قسمت مربوط به این جنگل هم بر اساس تنظیمات آب‌وهوایی بارش رخ می‌دهد.[۳]

تنوع زیستی[ویرایش]

در آکواریوم ۱۷۰۰۰ موجود آبزی و غیر آبزی نگهداری می‌شود که شامل بیش از ۱۵۰۰ گونه مانند ماهی‌ها، کوسه‌ها، خزندگان و غیره می‌شود. تعدادی از گونه‌هایی که در این آکواریوم می‌توان با آنها رو به رو شد عبارت‌اند از ماهی‌مرکب، کوسه‌ماهی، سفره‌ماهی، بادکنک‌ماهی، پنگوئن‌های جنتو و چندین گونه دیگر.

نگارخانه[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «İstanbul Akvaryum - Dünyanın en büyük tematik akvaryumu». www.istanbulakvaryum.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۱-۲۰.
  2. "Istanbul Aquarium". Wikipedia (به انگلیسی). 2021-01-06.
  3. «İstanbul Akvaryum - İstanbul Akvaryum - The Biggest Thematic Aquarium of the World». web.archive.org. ۲۰۱۲-۰۱-۱۴. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۰۶.