پرش به محتوا

کاربر:Sohale

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

موضوعات تخصص[ویرایش]

پژوهش دکترا[ویرایش]

موضوع دکترای بنده، کدگذاری نورونی در مغز است. ارزیابی مجددد فاز شلیک (کدگذاری عصبی) با استفاده از تکنیک های نظریه اطلاعات (انتروپی) که برای سیگنالهای پیوسته پتانسیل محلی (LFP) بازبینی شده اند، برای حل چالش سوگیری ناشی از تعداد کم تعداد نمونه در بکار گیری از این متد های قدرتمند برای مطالعه سیگنالهای الکتریکی-فیزیولوژیک که از درون مغز حیوانات اتخاذ شده‌اند.

تکنیک محاسباتی آماری جدیدی (همراه با تست های آماری مربوطه) که ابداع شد را در مورد قشر‌های حسی مختلف بکار بردیم. به عبارت دقیق تر، فرضیه‌ی ‌کدگذاری فاز شلیک را در قشر شنوایی مغز میمون، قشر بینایی میمون، قشر لمسی ویسکرها در مغز موش صحرایی ارزیابی مجدد قرار دادم.

چالش نمونه‌های آماری کوچک[ویرایش]

چالش اندازه نمونه، یا کوچک بودن اندازه نمونه یا حجم نمونه، موجب نتایح غلط در تخمین بعضی کمیت های آماری/احتمالاتی است. این مساله شبیه مساله ی اورفیتینگ در مدل (در حضور تعداد نمونه های کوچک) است که منجر به سویگری (بایاس) در نتایج می‌شود.

این موضوع به مساله ی محدودیت تعداد نمونه در آزمایشهای علمی می‌پردازد، که در آن با مانعی برای بهبود تخمین های مربوطه، خصوصا وقتی با سیگنالهای پویوسته مواجهیم. سوگیری ناشی از تعداد کم تعداد نمونه (sample size problem)، در حوزه های مختلف علوم، یک چالش عمده برای تحلیل داده‌های آزمایشگاهی است. بظور خاص، این مساله، موجب مانع عمده می‌شود در راه بکارگیری تکنیک های بسیار قدرتمند مبتنی بر اینفورمیشن تئوری، که ابزاری تعمیم یافته برای بررسی فرضیه ها و هایپوتز های علمی است (خصوصا برای شناخت مغز که در آن، سیگنالها، تصادفی و نویزی هستند).

این چالش، بیانی ریاضی از یکی از موانع عمده بر سر راه شناخت بشر و پیشرفت علم و موزه درمان و علوم پایه و غیره است عمیقا. بنابراین این چالش به فلسفه ی علم مرتبط میشود. مساله ی سوگیری برای نمونه های کوچک، با یک رویکرد ریاضی و محاسباتی به، این چالش مهم در فهم بشر می‌پردازد.

سایر پژوهش ها[ویرایش]

  • در محاسبات کوانتم، مفهوم ماشین های تکثیر کوانتمی نامتقارن اولین بار توسط بنده پیشنهاد و ابداع شد، (با همکاری دانشکده فیزیک دانشگاه صنتعی شریف)
  • فلسفه‌ی اطلاعات، کمی سازی علیت مبتنی بر نظریه اطلاعات
  • پردازش پریدیکتیو

موضوعات مشارکت ویکیپدیا[ویرایش]

بنده در ویکیپدیا موضوعات زیر مشارکت کرده‌ام و مربوطه به حوزه‌هایی هستند که در آنها مطالعه دارم:

مدخل‌های ویکیپدیا[ویرایش]

صفحاتی که بنده مشارکت اصلی داشتم یا ایجاد کننده بوده ام:


متفرقه[ویرایش]

  • صفحه ویکیپدیام w:User:Sohale
  • جمع آوری فهرست نام‌های مواد خوراکی استفاده شده در ویکیپدیا
  • ع