پرش به محتوا

بحث:گلپایگان

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۴ سال پیش توسط InternetArchiveBot در مبحث پیوندهای خارجی اصلاح شدند (نوامبر ۲۰۱۹)

سلام

در سایت آخاله به مقاله ویکیپدیا در مورد گلپایگان اشاره شده است. مقاله گلپایگان در سایت ویکیپدیا، مورد استقبال زیادی از سوی مردم گلپایگان در داخل و خارج کشور قرار گرفته است. --همنشین بهار (بحث) ‏۱۲ نوامبر ۲۰۱۰، ساعت ۰۹:۳۶ (UTC)پاسخ

سلام بر شما

بتدریج مقاله گلپایگان را که در سایتهای دیگر نیز لینک داده شده، ویکی سازی میکنم. دارم روی کتیبه های مسجد جامع تاریخی شهر که به زبان کوفی و چلیپایی است، مطالعه و کار میکنم تا این مقاله با دقت بیشتری همراه باشد.

با کمال احترام:--همنشین بهار (بحث) ‏۲۸ ژانویهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۶ (UTC)پاسخ


سلام بر دوست محترم آقا یا خانم POSITION OCCUPIED

دو بخش قابل توجه در مورد گلپایگان، توسط شما حذف شده بود. آن کتیبه ها را شخصاً با زحمات زیاد عکسبرداری، ترجمه و مطالعه کرده بودم و صحت آن برای من تردید بر نمیدارد.

با احترام به حق مقدس ویرایش و پوزش از شما

با درود: --همنشین بهار (بحث) ‏۷ آوریل ۲۰۱۱، ساعت ۰۳:۰۶ (UTC)پاسخ


سلام بر شما دوست محترم آقا یا خانم Wiki66 از آنجا که انتقال آب الیگودرز به قم صفحه جداگانه دارد و شما پیشتر تنظیم نموده اید، خواهش میکنم آن مبحث را در مقاله مربوط به گلپایگان اضافه نفرمائید. اگر مایل بودید در اینجا (صفحه بحث) اضافه کنید.

با کمال احترام: --همنشین بهار (بحث) ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۰۳ (UTC)پاسخ


سلام بر شما دوست محترم آقای Meysam.ebrahimi

انتقال آب الیگودرز به قم صفحه جداگانه دارد. خواهش میکنم آن مبحث را در مقاله مربوط به گلپایگان اضافه نفرمائید. اگر مایل بودید در اینجا (صفحه بحث) اضافه کنید.

با کمال احترام: همنشین بهار ۵ می ۲۰۱۱

انتقال آب الیگودرز به قم و البته گلپایگان[ویرایش]

درود دوست گرامی ، نکته نخست، اینجا صفحه بحث مقاله است نه جایی برای اضافه یا کم کردن مطالب مقاله. دوم، مطلبی که بنده به مقاله اضافه کردم هم منبع مستقل و معتبر دارد و هم با شهر گلپایگان مرتبط است پس دلیلی نمی‌بینم که بخواهیم آن را حذف کنیم.
از شما خواهش می‌کنم مطالب دارای منبع و مرتبط با مقاله را حذف نکنید. باسپاس--M . Σ ß Ŗ Ã Ħ į M į بحث ‏۶ مهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۱۴ (UTC)پاسخ


در مقاله گلپایگان طرح انتقال آب الیگودرز به قم اشاره شده است.[ویرایش]

سلام مجدد بر شما دوست عزیز

خواهش میکنم صفحه گلپایگان بخش کوچری را ببینید. در آنجا آمده:

سد مخزنی کوچری یکی از پروژه‌های بسیار مهم و حساس از طرح انتقال آب الیگودرز به قم بوده که احداث این سد برای تنظیم جریانات قابل انتقال از الیگودرز پیشنهاد گردیده تا با ذخیره آب در مخزن سد، آب شرب شهرهای مورد نظر را در درازمدت با ضریب اطمینان نود و پنج درصد بتواند تامین نماید.

همچنین در پانویس شماره ۳۳ اضافه شده است:

طرح انتقال آب الیگودرز به قم شامل سامانه جمع‌آوری آب (چهار سدانحرافی و سه تونل) و سامانه‌های انتقال است. سامانه انتقال شامل یک تونل به طول ۹ کیلومتر و قطر چهار متر است که آب را از دره دایی به رودخانه انوج منتقل می‌کند + یک کانل آب بتونی به طول هفت کیلومتر که بوسیله آن آب به رودخامه انوج می‌رسد و پس از آن تونل بلند ۳۶ کیلومتری آغاز می‌شود که آب را از شهرستان الیگودرز به گلپایگان منتقل می‌کند.

آیا توضیح بیشتر از این (که در مقاله وجود دارد) نیاز است؟ تبلیغ برای این حجه الاسلام یا آن وزیر چه مشکلی را از ویکیپدیا حل میکند؟

توجه بفرمائید صفحه انتقال آب الیگودرز به قم که اشاره به گلپایگان هم دارد، پیش تر در صفحه جداگانه توسط شما و دیگران در ویکیپدیا موجود است. انتقال آن در لابلای صفحه مربوط به گلپایگان کار درستی نیست.

دوست عزیز خواهش میکنم ویرایش مرا از سر عناد یا کم توجهی به زحمت خودتان تلقی نفرمائید. سلام مرا بپذیرید.

با کمال احترام: همنشین بهار ۶/۵/۲۰۱۱

نام مرتضی غزنوی و حسین قلمی (هنرمندان گلپایگان) در مقاله موجود است.[ویرایش]

سلام بر شما

در پانویس شماره ۶۹ از مرتضی غزنوی پژوهشگر موسیقی سنتی ایران و نیز از حسین قلمی که تار و قیچک و رباب می‌سازند، یاد شده است. ضمناً حذف مطالب مربوط به استاد آواز ایران، اکبر گلپا و استادان سرنا و احمد سرور درست نیست.

با کمال احترام: همنشین بهار ۸/ ۵/ ۲۰۱۱

تمیزکاری شد[ویرایش]

باسلام مقاله ی گلپایگان بسیار به هم ریخته و خارج از ضواابط بود که اینجانب با ساخت 12 صفحه جدید و انتقال مطالب با حفظ منابع و قید خلاصه ی آنها در مقاله اصلی آنرا جمع و جورتر کردم. Amirr1367 (بحث) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۰۶ (UTC)پاسخ

مفاله گلپایگان[ویرایش]

با قدردانی از زحمات دوست عزیزی که مقاله گلپایگان را آرایش داده بودند، تغئیرات لازم را افزودم. من دو روز پشت سرهم روی آن کار کردم ولی بازهم باید به آن بپردازم.

با کمال احترام:--همنشین بهار (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۲۵ (UTC)پاسخ

استقبال از مقاله گلپایگان در ویکیپدیا[ویرایش]

از تاریه ۱۸/۵/۲۰۱۰ تا کنون بیش از چهل و دو هزار بار به مقاله گلپایگان در ویکیپدیای فارسی مراجعه شده است.

در شماری از سایتها از حمله سایت آخاله لوگوی ویکیپدیا همراه با مقاله گلپایگان گذاشته شده است.

با کمال احترام: همنشین بهار (بحث) ‏۶ مهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۱۹ (UTC)پاسخ

تقاضای تامل در ویرایش[ویرایش]

خواهش میکنم مطالب مستند و دارای منبع مربوط به گلپایگان را برندارید (حذف نکنید). آنچه در مورد خانه یوسفی[۱] (در ورزنه گلپایگان) «برج بارو»[۲] و نیز هنرمندان منبت کار گلپایگان [۳] به مقاله اضافه شده بود، دقیق و مستند است.

پانویس[ویرایش]

با کمال احترام: همنشین بهار (بحث) ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۰۷ (UTC)پاسخ

از این سه منبع شما تنها واحد مرکزی خبر قابل قبول هست نه وبلاگ. در ضمن شما وقتی مطلبی اضافه میکنید باید منبع را هم همراه ان اضافه کنید(البته در اینجا فقط واحد مرکزی خبر مورد قبول و معتبر هست نه وبلاگ‌ها) ترنس گمنام₰ ♥گفتگو♥ ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۱۰ (UTC)پاسخ

با سلام مجدد

دوست عزیز با کمال ادب و فروتنی یادآور می‌شوم که شخصاً در مورد گلپایگان صاحب تالیف هستم. برج بارو و خانه تاریخی یوسفی در ورزنه و ... را هم از نزدیک دیده و روی آن مطالعه کرده ام و چون بخشی از مقاله مسجد جامع را هم حذف فرموده اید اجازه می خواهم توضیح دهم که ترجمه بخشی از کتیبه تاریخی مسجد جامع را من انجام داده و بخش اعظم مقاله مربوط به مسجد تاریخی مزبور که اینجا و آنجا استفاده میشود به قلم من است...با منبت کاران شهر هم از جمله آقایان توسلی، و محمد مختاری و حیدر نیکنام از نزدیک آشنا بوده ام.

در مورد آثار بجامانده از آنان کتاب «گلپایگان در آینه تاریخ» (فیروز اشراقی) و کتاب «توشه‌ای از تاریخ گلپایگان و مردم آن» (اکبر افاضلی) کم نگفته اند...

به احترام شما بحث را ادامه نمی‌دهم و از شما تشکر هم میکنم چون می دانم هدفتان ارتقای این دانشنامه ارزشمند است.

با کمال احترام: همنشین بهار (بحث) ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۱۹ (UTC)پاسخ

خوشحالم که با انسان فرهیخته ای چون شما همصحبت شدم. با توجه به سابقه طولانی شما در ویکی حتما قوانین رو بهتر از من میدونید. اضافه کردن متن احتیاج به منبع داره. شما که منابع خوبی دارید چرا قرار نمیدید؟ ایا این درسته فرد سوم که میاد مقاله رو بخونه ببینه کلی ادعا در مقاله هست ولی هیچ منبعی میست بعد به بحث مقاله رجوع میکنه میبینه ی. کاربر گفته من خودم دیدم! این به نظر شما ارزش مقاله رو زیر سوال نمیبره؟ به نظر شما ارزش کل ویکی زیر سوال نمیره ترنس گمنام₰ ♥گفتگو♥ ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۲۴ (UTC)پاسخ

منابع[ویرایش]

مقاله تمیزکاری شد. متاسفانه تعداد زیادی منبع وبلاگی و نامعتبر استفاده شده بود که به همراه مطالب بدون منبع از مقاله حذف شد. بسیاری از کتاب‌ها و مقالات و ... هم در بخش منابع ذکر شده است که معلوم نیست کدام بخش و کدام جمله از کدام منبع است و آن فهرست ارزشی ندارد و در صورت نداشتن ارجاع دقیق به مطالب ممکن است حذفیات بیشتری را در این مقاله شاهد باشیم. مقاله هنوز مشکلات بسیاری از نظر منبع، لحن و مطالب بی‌ربط دارد که باید اصلاح شود. ARASH PT  بحث  ‏۲۹ نوامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۹:۳۴ (UTC)پاسخ

بحث نژاد[ویرایش]

چیزی به عنوان نژاد(ها)ی انسانی وجود ندارد که تازه بیایید این مبحث را در مورد یک شهر کوچک بسط بدهید.نهایت علم نژاد و ژنتیک این هست که چیزی به عنوان نژاد وجود ندارد.متمرکز شدن و پرداختن بروی چنین مباحثی اگر با آگاهی و سیاست مناسب نباشد محکوم به شکست است. در مبحث ژنتیک (با نژاد اشتباه نشود)می‌توان روی خویشاوندی یا تشابه و نزدیکی اقوام مختلف بحث کرد و باعث نزدیکی بیشتر اقوام مختلف گردید.یعنی گامی در جهت برداشتن مرزهای قومی و زبانی برداشت.

حالا در ایران ممکنه در برحه ای از تاریخ زبان و دین زردشتیان حاکم شده بعد دین و زبان عربی حاکم شده یا بعدا ترکی یا دری(فارسی) امری دیگر است و می توان در جای خود بحث کرد.

مبحث نژاد از مقاله زدوده می‌شود چون مغلطه ای بیش نیست و نویسنده نیز صرفا با هدف قومی و ضدقومی به این امر پرداخته است که درک مناسب از این نوع مباحث ندارد. سپاس Elbrus W (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۴۹ (UTC)پاسخ

@Elbrus W: سلام بر شما، کار خوبی کردید.--Behzad39 (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۵۵ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (سپتامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۳ پیوند خارجی موجود در گلپایگان را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۰۵ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (نوامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۴ پیوند خارجی موجود در گلپایگان را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۳ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۸ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (نوامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۱ پیوند خارجی موجود در گلپایگان را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۳ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۵۲ (UTC)پاسخ