گیلبرت بلایت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گیلبرت بلایت
شخصیت آن در گرین گیبلز
نخستین حضورآن در گرین گیبلز (۱۹۰۸)
آخرین حضورریلا در اینگل‌ساید (۱۹۲۱)
پدیدآورلوسی ماد مونتگومری
ایفاگرپال کلی
تام براون
پاتریک نولز
رابین هالستد
کریستوفر بلیک
جاناتان کرامبی
درو هایتااوغلو
دیلان داف
لوکاس جید زومان
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام کاملگیلبرت بلایت
جنسیتمرد
پیشهپزشک
خانوادهجان بلایت (پدر)
خانم بلایت (مادر)
همسرآن شرلی
فرزندجویس بلایت
جم بلایت
والتر بلایت
آن بلایت
دیانا بلایت
شرلی بلایت
ریلا بلایت
ملیتکانادایی

گیلبرت بلایت (به انگلیسی: Gilbert Blythe) یک شخصیت داستانی در مجموعه‌ رمان‌های آن در گرین گیبلز نوشته لوسی ماد مونتگومری است.[۱]

توضیحات[ویرایش]

گیلبرت در کتاب ها به عنوان فردی بسیار خوش تیپ با موهای قهوه ای، مجعد و چشم های فندقی توصیف شده است. او قدبلند با اندامی لاغر است و کلاه اژه ای بر سر می گذاشت.

به نظر می رسد در جوانی از خوش تیپی و محبوبیت خود نزد دختران آگاه است. شاید به همین دلیل، او گاهی اوقات تمایل دارد به آنها نگاه کند و آنها را سرخ کند. با این حال، به نظر می رسد که نادیده گرفتن محبت های او نسبت به آن شرلی ، او را زمینگیر می کند، و او بالغ می شود و مورد پسند بسیاری قرار می گیرد. در سرتاسر داستان، گیلبرت به عنوان مردی منصف، عملی و قابل اعتماد به تصویر کشیده می‌شود که تمایل به داشتن دیدگاه «عقل سلیم» نسبت به چیزها دارد. او بسیار باهوش است، شوخ طبع است و شوخ طبعی قوی ای دارد.

وقتی گیلبرت به بلوغ می‌رسد، سرسخت‌تر می‌شود و حس صبر و فداکاری از خود نشان می‌دهد. او سرانجام در شهر خیالی گلن سنت مری، جزیره پرنس ادوارد (PEI) تبدیل به یک پزشک بسیار مورد احترام می شود، جایی که او با همسرش آن و فرزندانشان، و سوزان، کارمند خانه دار خانواده، زندگی می کند.

منابع[ویرایش]

  1. Gammel, Irene (2009). Looking for Anne of Green Gables: The Story of L. M. Montgomery and her Literary Classic. New York: St. Martin's Press.