گرگ‌ومیش: خسوف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از گرگ‌ومیش: کسوف)
خسوف
پوستر فیم
کارگرداندیوید اسلید
تهیه‌کنندهویک گادفری
کارن روزنفلد
نویسندهفیلم‌نامه:
ملیسا روزنبرگ
رمان:
استفانی میر
بازیگرانکریستن استوارت
رابرت پتینسون
تیلور لاتنر
برایس دالاس هاوارد
بیلی بروک
کریستین سراتوس
داکوتا فانینگ
الیزابت ریسر
کریستن پراوت
پیتر فاسینلی
تینسل کری
لیا گیبسن
موسیقیهاوارد شور
فیلم‌بردارخاویر آگیره‌ساروبه
تدوین‌گرنانسی ریچاردسون[۱]
آرت جونز
توزیع‌کنندهسامیت انترتیمنت
تاریخ‌های انتشار
لس آنجلس پریمیر:
۲۴ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-06-۲۴)
ایالات متحده آمریکا:
۳۰ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-06-۳۰)
مدت زمان
۱۲۴ دقیقه
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۶۸ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه$609,526,985[۲]

خسوف (ماه‌گرفتگی)(به انگلیسی: Eclipse) یک فیلم رمانتیک و تخیلی با موضوع خون‌آشامها ساخته شده در سال ۲۰۱۰ است که از روی رمان استفانی میر به نام خورشیدگرفتگی ساخته شده‌است.

داستان این فیلم پس از دو فیلم گرگ و میش و ماه نو اتفاق می‌افتد. فیلم گرگ‌ومیش: سپیده‌دم - قسمت اول ادامهٔ داستان این فیلم است.

داستان[ویرایش]

بلا از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده و به زودی قصد ازدواج با ادوارد را دارد اما ویکتوریا خون‌آشامی که بلا سوان را عامل اصلی مرگ نامزدش جیمز می‌داند بار دیگر بازگشته او این بار قصد دارد با ایجاد ارتشی از تازه متولد شده‌ها (خون‌آشام‌هایی که به تازگی به خون‌آشام تبدیل شده‌اند) انتقامی سخت از بلا و خانواده کالن بگیرد. اما خواهر ادوارد، آلیس به لطف قدرت آینده بینی خود پی به این موضوع می‌برد. ادوارد در پی یافتن راه حلی برای نجات زندگی بلا است از سوی دیگر بلا درگیر یک مثلث عشقی بین جیکوب و ادوارد است. جیکوب که به خوبی خطر را حس کرده‌است دوستان خود را متقاعد می‌کند که در اتفاقی نادر به همکاری با خون‌آشام‌ها بپردازند. جاسپر (برادر ادوارد) که سال‌ها پیش مبارزاتی با تازه متولد شده‌ها داشته مأمور تعلیم فنون مبارزه به گروه می‌گردد. سرانجام ارتش ویکتوریا به فورکس حمله کرده، اما شکستی سخت می‌خوردند و همه نابود می‌شوند در حالی که ویکتوریا به تنهایی پیش به سوی کوهستانی می‌رود که بلا و ادوارد برای دور نگه داشتن بلا از جنگ در آنجا اقامت کرده‌اند. اما در طی یک جنگ نفس گیر بین ویکتوریا و ادوارد ویکتوریا می‌میرد. در پایان فیلم شاهد آن هستیم که دکتر کارلایل (کارلیسل) کالن، پدر ادوارد به مداوای زخم‌های جیکوب می‌پردازد و در انتها جیکوب به بلا می‌گوید که حتی تا ابد منتظر وی خواهد بود.

منابع[ویرایش]

  1. Nicole Sperling (2010-03-02). "Summit replaces editor on 'The Twilight Saga: Eclipse'". Entertainment Weekly. Archived from the original on 3 March 2010. Retrieved 2010-03-02.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "The Twilight Saga: Eclipse (2010)". Box Office Mojo. Amazon.com. Retrieved 2010-07-12.

پیوند به بیرون[ویرایش]