الیزابت ریسر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الیزابت ریسر
زادهٔ۱۵ ژوئن ۱۹۷۵ ‏(۴۸ سال)
Bloomfield, Michigan
ملیت ایالات متحده آمریکا
پیشهبازیگر

الیزابت ریسر (به انگلیسی: Elizabeth Ann Reaser) (زاده ۱۵ ژوئن ۱۹۷۵) بازیگر آمریکایی است. از آثاری که وی در آن‌ها حضور یافته می‌توان به گرگ و میش، لیبرال آرتس، بمان، ویجا ۲ و سریال فرار از خانه هیل اشاره کرد.

الیزابت ریسر نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1384 در 30 سالگی در فیلم سنگ خانواده به کارگردانی Thomas Bezucha بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم گرگ و میش: سپیده دم (قسمت۲)، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای الیزابت ریسر محسوب می‌شود.

الیزابت ریسر در سال 1391 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم الیزابت ریسر در این سال، بازیگری در فیلم گرگ و میش: سپیده دم (قسمت۲) در 37 سالگی به کارگردانی بیل کاندن و فیلم Liberal Arts به کارگردانی Josh Radnor محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی الیزابت ریسر بازی در فیلم گرگ و میش: سپیده دم (قسمت۲) بوده است. او در فیلم گرگ و میش: سپیده دم (قسمت۲) با بیل کاندن همکاری داشته است. الیزابت ریسر توانست با بازی در فیلم گرگ و میش تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کریستن استوارت، رابرت پتینسون، تیلور لاتنر و پیتر فاسینلی بر تجارب او افزود.

الیزابت ریسر علاوه‌بر فیلم گرگ و میش: سپیده دم (قسمت۲)، سال 1389 در 35 سالگی در فیلم گرگ و میش: کسوف نیز بازی کرده است. الیزابت ریسر این‌بار با David Slade یعنی کارگردان فیلم گرگ و میش: کسوف و هنرمندانی چون کریستن استوارت، رابرت پتینسون، تیلور لاتنر و ژاویر ساموئل همکاری داشت.

بخشی از فیلم‌شناسی[ویرایش]

سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۰۱ مومن
۲۰۰۱ سیزده گفتگو در مورد یک چیز Young Woman in Class
۲۰۰۵ بمان Athena
۲۰۰۷ بنفش بنفشه‌ها
۲۰۰۸ گرگ و میش Esme Cullen
۲۰۰۹ گرگ و میش: ماه نو Esme Cullen
۲۰۱۰ گرگ و میش: کسوف Esme Cullen
۲۰۱۱ گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت اول Esme Cullen
۲۰۱۱ بزرگسال جوان Beth Slade
۲۰۱۲ لیبرال آرتس Ana
۲۰۱۲ گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت دوم Esme Cullen
۲۰۱۶ ویجا ۲
۲۰۱۸ تسخیرشدگی خانه هیل

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]