کیمی (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کیمی
کارگرداناستیون سودربرگ
تهیه‌کنندهدیوید کپ
نویسندهدیوید کپ
بازیگران
موسیقیکلیف مارتینز[۱]
فیلم‌برداراستیون سودربرگ
تدوین‌گراستیون سودربرگ
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاچ‌بی‌او مکس
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-0۲-۱۰)
مدت زمان
۸۹ دقیقه
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی

کیمی (به انگلیسی: Kimi) فیلمی آمریکایی در ژانر فیلم دلهره‌آور |جنایی به کارگردانی استیون سودربرگ و نویسندگی و تهیه‌کنندگی دیوید کپ است. زوئی کراویتز، ریتا ویلسون، امیلی کورودا، دوین راتری، ایندیا د بوفور و اریکا کریستنسن بازیگران فیلم هستند. کیمی در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۲، توسط اچ‌بی‌او مکس به نمایش درآمد، و به‌طور کلی با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود.

داستان[ویرایش]

آنجلا( زوئی کراویتز )که یک کارمند فناوری است دچار اختلال آگورافوبیا است. او در آپارتمانش تنها زندگی می کند و بخاطر اختلالش به صورت دور کاری برای شرکتی کار می کند و جریانات فیلم هم راستا با واقعه دنیاگیری کووید-۱۹ در سیاتل رخ می دهد ، آنجلا در حین بررسی یک جریان داده، شواهدی از یک جنایت برنامه ریزی شده خشونت‌آمیز که علیه یک زن است را کشف می‌کند، و وقتی سعی می‌کند تا این اطلاعات را با نظارت شرکت خود به اف بی آی گزارش دهد، با مقاومت و دیوان‌سالاری مواجه می‌شود. برای درگیر شدن با این مسأله، او آپارتمان خود را ترک میکند و با ورود به خیابان‌های شهر که پس از تصویب قانون شورای شهر نسبت به محدودیت آمد و رفت جمعیت بی‌خانمان‌ها مملو از معترضان بود، با بزرگترین ترس خود مواجه شود و پس از کمی تعقیب و گریز از سه فردی که برای ساکت کردن او از طرف شرکتش استخدام شده بودند، با کمک یکی از همسایگانش ( دوین راتری ) موفق می شود از پس این چالش بسلامت بر بیاید و صاحب شرکتی که در آن کار می کرد را بخاطر مشارکت در جنایت رسوا کند. [۲]

منابع[ویرایش]

  1. "Cliff Martinez Scoring Steven Soderbergh's 'KIMI'". Film Music Reporter.
  2. Milne, Stefan (March 31, 2021). "Steven Soderbergh Is Shooting a Zoë Kravitz Movie in Seattle". Seattle Metropolitan. Archived from the original on April 13, 2021. Retrieved April 13, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]