کوئینزبای مال

مختصات: ۵°۲۰′۰۵″شمالی ۱۰۰°۱۸′۲۴″شرقی / ۵٫۳۳۴۶°شمالی ۱۰۰٫۳۰۶۶°شرقی / 5.3346; 100.3066
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کوئینزبای مال
Map
مکانکوئینزبای مال، ۱۰۰, پرشیارن بایان ایندا، ۱۱۹۰۰ بایان لپاس، پولائو پینانگ.
مختصات۵°۲۰′۰۵″شمالی ۱۰۰°۱۸′۲۴″شرقی / ۵٫۳۳۴۶°شمالی ۱۰۰٫۳۰۶۶°شرقی / 5.3346; 100.3066
تاریخ گشایش۱ دسامبر ۲۰۰۶
مدیرکپیتالند ریتیل مالزی
مالککپیتالند ریتیل مالزی
شمار فروشگاه‌ها و خدمات۴۰۰
شمار فروشگاه‌های کلیدی۱ (اِی یی اُ ان)
مساحت زیربنای تجاری۸۷۹٬۹۳۰ فوت مربع (۸۱٬۷۴۸ متر مربع)
شمار طبقات۵
وبگاهqueensbaymallmalaysia.com

کوئینزبای مال (به انگلیسی: Queensbay Mall) بزرگ‌ترین بازار بزرگ خرید در پنانگ، مالزی است. این بازار بزرگ خرید که در بایان لپاس واقع شده‌است، در اوائل ماه ژوئیه ۲۰۰۶ تکمیل گردید و در در ماه دسامبر ۲۰۰۶ برای استفاده مردم بازگشایی شد.[۱] این بازار بزرگ که مساحت ناخالصی برابر با ۲٬۵۰۰٬۰۰۰ فوت مربع (۲۳۰٬۰۰۰ متر مربع) را پوشش داده‌است، دارای بیش از ۴۰۰ فروشگاه در پنج طبقه بوده و چند برند معتبر بین‌المللی را جذب خود کرده‌است. مستأجر بزرگ و اصلی آن، اِی یی اُ ان است و یک پردیس سینماهای گلدن اسکرین، که در طبقه آخر قرار گرفته‌است.[۲] این بازار بزرگ دارای پارکینگ در طبقه زیرزمین و بخش پارکینگ طبقاتی برای استفاده خریداران است.

از زمان افتتاح در سال ۲۰۰۶، کوئینزبای مال به یکی از مراکز اصلی خرده فروشی در پنانگ تبدیل شد، و بلافاصله با بازارهای بزرگ خرید موجود در ایالت، مانند گرنی پلازا در حال رقابت است. شایان توجه است که هم کوئینزبای مال و هم گرنی پلازا، توسط کپیتامالز آسیا، شرکت زیر مجموعه کپیتالند مستقر در سنگاپور، مدیریت می‌شوند.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. "About Us - Queensbay Mall". Queensbay Mall (به انگلیسی). Archived from the original on 29 November 2016. Retrieved 17 November 2016.
  2. "Golden Screen Cinemas". Archived from the original on 3 September 2017.
  3. "CapitaMalls Asia to acquire Queensbay Mall in Penang". www.edgeprop.my (به انگلیسی). Retrieved 9 September 2017.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)