کمپین بین‌المللی علیه دادگاه‌های اسلامی در کانادا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کمپین بین‌المللی علیه دادگاه‌های اسلامی در کانادا یا اختصارا کمپین "نه به شریعه"، کمپینی بود که جمعی از فعالین حزب کمونیست کارگری ایران و در راس آن‌ها هما ارجمند، مسئول این کمپین، علیه تشکیل دادگاه‌های مذهبی و اسلامی در استان انتاریوی کانادا و لایحه حکمیت سال ۱۹۹۱ این استان به راه انداختند.

این کمپین در سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد و پس از دو سال و جلب حمایت بیش از صد سازمان و تشکل دیگر [نیازمند منبع]و تشکیل "ائتلاف علیه داوری مذهبی" با آن ها، سرانجام در سپتامبر ۲۰۰۵ با ممنوع اعلام شدن دادگاه‌های اسلامی و مذهبی در کانادا، به پیروزی رسید.[۱][۲]

این کمپین در طول دو سال فعالیت خود صدها تظاهرات، کنفرانس، و جلسات سخنرانی در کانادا و اروپا و سایر نقاط دنیا برپا کرد و مسئولین آن گاهی با مسئولین کانادا و دیپلمات‌های کشورهای دیگر دیدار کردند[۳][۴] [۵] و نهایتا موفق شدند این کمپین را به پیروزی برسانند.

این کمپین کاملاً وابسته به حزب کمونیست کارگری ایران بود و نشریات، مدیا و ارگان‌های این حزب نقش اصلی انعکاس دهندهٔ آن را داشتند.

همچنین پس از پیروزی این کمپین، این حزب در اطلاعیه خود و پیام لیدر آن, حمید تقوایی، ممنوع شدن دادگاه‌های اسلامی و پیروزی کمپین "نه به شریعه" را پیروزی برای جنبش کمونیسم کارگری و حزب کمونیست کارگری و شکستی برای "اسلام سیاسی" اعلام کرد.

جستارهای بیرونی[ویرایش]

سایت رسمی بایگانی‌شده در ۱۰ اوت ۲۰۲۱ توسط Wayback Machine

مراجع[ویرایش]

  1. گاردین
  2. «Wednesday, February 15th, 2006». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ اوت ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۶.
  3. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۵ فوریه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۶.
  4. «نسخه آرشیو شده» (PDF). بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۶.
  5. *** www.azadizan.com ***