کشمکش (آلبوم موسیقی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کشمکش
آلبوم استودیویی از
انتشار۲۶ آوریل ۱۹۸۲ (۱۹۸۲-04-۲۶)
ضبط
  • دسامبر ۱۹۸۰
  • فوریه تا دسامبر ۱۹۸۱
استودیو
ژانرموسیقی راک
مدت۴۱:۱۰
ناشر
تهیه‌کنندهجرج مارتین
گاه‌نگاری پل مک‌کارتنی
مک‌کارتنی ۲
(۱۹۸۰)
کشمکش
(۱۹۸۲)
شیپورهای صلح
(۱۹۸۳)
تک‌آهنگ‌های کشمکش
  1. «عاج و آبنوس»
    تاریخ انتشار: ۲۹ مارس ۱۹۸۲
  2. «شروع کن»
    تاریخ انتشار: ۲۱ ژوئن ۱۹۸۲
  3. «کشمکش»
    تاریخ انتشار: ۶ سپتامبر ۱۹۸۲

کشْمَکِش (انگلیسی: Tug of War) یک آلبوم استودیویی از پل مک‌کارتنی است که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۲ منتشر شد. این نخستین آلبوم مک کارتنی پس از انحلال وینگز در سال قبل بود. به‌طور کلی، این یازدهمین آلبوم مک‌کارتنی از زمان جدایی و انحلال گروه بیتلز بود. همچنین این نخستین آلبوم مک کارتنی پس از قتل همکار ترانه‌نویس خود جان لنون بود.[۱] روی جلد آلبوم یک نقاشی رنگ روغن انتزاعی از هنرمند بریتانیایی برایان کلارک، یکی از همکاران همیشگی مک کارتنی، دیده می‌شود که بر روی عکس پرتره‌ای از وی کارشده که توسط لیندا مک کارتنی گرفته شده بود.[۲][۳]

این آلبوم را تهیه‌کنندهٔ پیشین گروه بیتلز جرج مارتین تهیه کرد[۴] و در بسیاری از کشورها ترانهٔ شماره یک بود و در سال انتشار بیش از یک میلیون نسخه در ایالات متحده آمریکا فروش داشت. برخی از منتقدان آن را چون «بازگشتی به قالب» برای مک کارتنی ستودند.[۵] انتشار مجدد سال ۲۰۱۷، در یک نسخه دلوکس بازسازی‌شده، نامزد جایزهٔ «بهترین نسخه بسته‌بندی‌شده یا نسخهٔ ویژه با انتشار محدود» در پنجاه و نهمین مراسم جایزه گرمی شد.

منابع[ویرایش]

  1. McCartney: Songwriter شابک ‎۰−۴۹۱−۰۳۳۲۵−۷ p. 128
  2. Plassat, Francois (2010). Paul McCartney: l'empreinte d'un géant. Paris: JBz & Cie. ISBN 978-2-75560-651-5.
  3. Tug of War (album liner notes). Paul McCartney. EMI. 1982.{{cite AV media notes}}: نگهداری CS1: سایر موارد در یادکرد رسانه‌های AV (یادداشت‌ها) (link)
  4. McCartney: Songwriter شابک ‎۰−۴۹۱−۰۳۳۲۵−۷ p. 129
  5. "Paul McCartney: Tug of War". RIAA Certification. Recording Industry Association of America. Retrieved 16 April 2020.