کادیلاک المیراج

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کادیلاک المیراج
کادیلاک المیراج نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۳
دید کلی
شرکتکادیلاک (جنرال موتورز)
تولید۲۰۱۳ (خودروی مفهومی)
طراحنیکی اسمارت
بدنه و شاسی
کلاسخودروی مفهومی
شکل بدنه۲ در، ۴ صندلی سقف سخت کوپه
طرح‌بندیموتور جلو-محور عقب
سکودر حال توسعه
خودروهای وابستهکادیلاک سیل
پیشرانه
موتور۴٫۵ لیتری توربوی دوگانه وی۸,
تقریباً ۵۰۰ اسب بخار / ۳۶۷ کیلووات،
گشتاور ۵۰۰ پوند فوت / ۶۷۸ نیوتن متر
ابعاد
درازا۵٬۲۰۷٫۰ میلیمتر (۲۰۵ اینچ)
پهنا۱٬۹۳۰٫۴ میلیمتر (۷۶ اینچ)
بلندی۱٬۳۹۷٫۰ میلیمتر (۵۵ اینچ)
وزن خالصتقریباً ۱٬۸۱۴ کیلوگرم (۴٬۰۰۰ پوند)
گاه‌شمار
پیشینکادیلاک سیل
پسینکادیلاک اسکالا

کادیلاک المیراج (به انگلیسی: Cadillac Elmiraj) یک خودروی مفهومی است که توسط کادیلاک ساخته شده و در سال ۲۰۱۳ در پبل بیچ کانکورز دلیگانس در ۱۵ اوت ۲۰۱۳ رونمایی شد. این به توسعه آغاز شده توسط خودروی مفهومی کادیلاک سیل ادامه می‌دهد. نام این دریاچه به نام المیرا در نیویورک گرفته شده‌است، اگرچه برخی ادعا می‌کنند که این بستر دریاچه‌ای خشک است که برای دویدن با سرعت بالا استفاده می‌شد.[۱]

بررسی اجمالی[ویرایش]

این خودرو یک کوپه لوکس فول سایز ۲ در و ۴ صندلی است. طول آن ۲۰۵ اینچ (۵۲۰۷ میلی‌متر) است و از یک موتور ۴٫۵ لیتری توربوشارژ دوقلو وی۸ بهره می‌برد که ۵۰۰ اسب بخار (۳۷۳ کیلووات) تخمین زده می‌شود. این خودرو دارای مشخصات سقف سخت بدون ستون است، سبک بدنه‌ای که خودروسازان آمریکایی از اواخر دهه ۱۹۷۰ آن را رها کردند.

المیراج دیفرانسیل عقب است و «با شاسی و عناصر ساختاری یک پروژه توسعه خودرو در حال انجام کادیلاک ساخته شده‌است که برای تولید آینده در نظر گرفته شده‌است». طبق یک مقاله وبلاگی که ادعا می‌کند توسط یک خودی مطلع شده‌است، این پلتفرم با نام امگادر دست توسعه است تا زیربنای خودروهای برتر آتی کادیلاک برای رقابت با کلاس پریمیوم اروپایی مانند آئودی ای۸، ب‌ام‌و سری ۷ باشد. سری و مرسدس-بنز کلاس-اس.

نیکی اسمارت، طراح اصلی بیرونی پروژه المیراج، گفت: «ما یک بیانیه بالغ برای کادیلاک می‌خواستیم که در آن سادگی و تزئینات ظریف حضوری هدفمند ایجاد کند.»

مارک آدامز که در آن زمان مدیر طراحی کادیلاک بود، گفت : «المیراج طراحی و عملکرد تحریک‌آمیز مدرن کادیلاک را که در تضاد با ساخت سفارشی و لوکس است، ارتقا می‌دهد. این کتاب رانندگی پرفورمنس و همچنین نحوه نزدیک شدن ما به ارتقای محدوده کادیلاک و ابعاد جدید فلسفه هنر و علم را بررسی می‌کند.»

المیراج در سال ۲۰۱۳ در IAA (نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان) در فرانکفورت آلمان در معرض دید عموم قرار گرفت.

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Seabaugh, Christian (November 2013). "Cadillac Elmiraj Concept". Motor Trend. 65 (11): 12–13.

پیوند به بیرون[ویرایش]