پیش‌نویس:Kärnan

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
قلعه هلسینبورگ و شرنان در دهه 1580.
قلعه هلسینبورگ در اوایل قرن چهاردهم. بازسازی: Sven Rosborn.
شرنان به عنوان یک خرابه قبل از بازسازی در 1893-1894.
نمایی به سمت بندر از شرنان.
نمایی به سمت اورسوند به سمت شمال از کرنان.

شرنان برجی است که تنها ساختمان باقی مانده از قلعه هلسینگبورگ قرون وسطایی است.

تاریخ گذاری دندروکرونولوژیک نشان می دهد که شرنان در دهه 1310، زمانی که اریک منود پادشاه دانمارک بود، ساخته شد. برج 35 متر ارتفاع دارد. در هوای صاف، می توانید Turning Torso و پل اورسوند را از دوربین دوچشمی بالای شرنان به وضوح ببینید.

این ساختمان در ابتدا یک برج مسکونی مستحکم با ۸ طبقه بود که توسط یک پلکان مارپیچ به یکدیگر متصل می شدند. هر طبقه دارای اتاقک‌های برجی تعبیه‌شده که مجهز به پنجره‌های باریکی است. این برج توسط یک دیوار حلقوی احاطه شده است.

قلعه دوران وایکینگ ها[ویرایش]

استاد آلمانی آدام اهل برمن در حدود سال 1070 به ما می گوید که گذرگاه های زیادی از شیلند به اسکونه وجود دارد، اما کوتاه ترین آنها در هلسینگبورگ بود. او همچنین خاطرنشان می کند که این منطقه محل محبوب دزدان دریایی بود. اهمیت هلسینگبورگ به عنوان یک مکان ارتباطی در دانمارک را می توان از این واقعیت نیز دریافت که بسیاری از جاده های مهم سوئد در شمال به سمت شهر اسقف نشین (در آن زمان) دانمارکی لوند در جنوب از هلسینگبورک عبور می کنند.

هلسینبورگ پیشتر به عنوان یک شهر در سال 1085 ذکر شده است. خود کلمه نشان می دهد که اینجا قلعه بوده است. در حفاری در گورستان سابق کلمنسکیرکان، بقایایی از یک خندق یافت شده است که به عنوان بخشی از به اصطلاح ترلبورگ تعبیر شده است، یعنی قلعه ای گرد وایکینگ ها با باروهای خاکی، روکش چوبی و مقبره ای خشک در جلو. این قلعه توسط هارالد بلاتاند در حدود سال 980 ساخته شده است.