پیش‌نویس:Gylt

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Gylt
پرونده:Gylt cover art.png
Developer(s) Tequila Works
Publisher(s) Tequila Works
Director(s) David Canela
Writer(s) Kevin Sardà
Composer(s) Cris Velasco
Platform(s) صفحه الگو:Plainlist/styles.css محتوایی ندارد.
Release صفحه الگو:Plainlist/styles.css محتوایی ندارد.
  • Stadia
  • November 19, 2019
  • PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Windows
  • July 6, 2023
Genre(s) Survival horror
Mode(s) Single-player


گیلت، یک بازی ویدئویی ترسناک بقا است که توسط کمپانی Tequila Works ساخته و منتشر شده است. در 19 نوامبر 2019 برای Google Stadia منتشر شد. [۱] این به دلیل اینکه یکی از معدود عناوین انحصاری Stadia بود، قابل توجه بود و باعث شد که پس از خاموش شدن آن پلتفرم در سال 2023 به طور موقت برای فروش در دسترس نباشد. در 6 ژوئیه 2023 مجدداً چند پلتفرم منتشر شد [۲] Gylt نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد، آنها آن را لذت بخش خواندند و گرافیک را تحسین کردند، اما گفتند که فاقد هیجان است.

گیم پلی[ویرایش]

gameplay پلی بازی حول محور عبور از دشمنان و مخفی کاری می چرخد در حالی که سعی می کنند. از کابوس فرار کنند می چرخد. سالی از چراغ قوه به عنوان سلاح استفاده می کند، اگرچه بعداً یک کپسول آتش نشانی نیز به دست می آورد. بازی شامل عناصر سبک معمایی و مبارزه است. [۳]

خلاصه داستان[ویرایش]

شخصیت اصلی بازی سالی، دختر جوانی است که در تلاش برای یافتن دختر عموی گم شده، خود، امیلی است. او پوسترهای امیلی را در اطراف شهر آویزان کرده است. پس از اینکه زورگو های مدرسه باعث می‌ شوند او با دوچرخه اش تصادف کند، او سوار تله‌ کابین می شود و وارد دنیای کابوس پر از هیولا می‌ شود که شباهت‌ های تاریکی با قلدری او دارد. (در واقع نمایانگر ترس های سالی هستن) او امیلی را به همراه پیرمردی مرموز می یابد که از او می خواهد به امیلی کمک کند. هنگامی که سالی امیلی را پیدا می کند، زمانی که سالی قبل از دستگیری یک موجودات غول پیکر و بردن به معدن مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، نسبت به سالی ابراز نفرت می کند که چرا در گذشته به او کمک نکرده است. سالی با کمک پیرمرد، امیلی را که با او آشتی می کند، نجات می دهد. وقتی به ایستگاه تله‌ کابین بر می‌ گردند، پیرمرد فاش می‌ کند که هر کدام برای ترک دنیای کابوس به یک بلیط نیاز دارند و فقط یک بلیط دارند، سالی باید تصمیم بگیرد که چه کسی باید پشت سر بماند.

  • اگر سالی تصمیم بگیرد خود را نجات دهد، امیلی را پشت سر می گذارد و به تنهایی به دنیای واقعی فرار می کند زیرا موجودات روی امیلی و مرد جمع می شوند. او که احساس گناه می کند، با وجود اینکه می داند چه اتفاقی برای او افتاده است، همچنان به آویزان کردن پوسترهای امیلی ادامه می دهد.
  • اگر سالی تصمیم بگیرد امیلی را نجات دهد، بلیط خود را به امیلی می‌ دهد و او را مجبور می‌ کند وارد تله‌ کابین شود و در حالی که هیولا ها روی او و مرد جمع می‌ شوند، عقب می‌ ماند. دنیای کابوس ناپدید می شود و سالی را با خود می برد. در حالی که پوسترهای سالی اکنون در اطراف مدرسه به نمایش گذاشته شده است، امیلی به مدرسه بازمی گردد.
  • اگر سالی در طول بازی به آزادی همه ساکنان زندانی کمک کرد، مرد تکه‌ های کاغذی را که از ساکنان آزاد شده دریافت کرده بود، کشف می‌ کند که مربوط به دنیای واقعی است. او از آنها برای ایجاد بلیط دوم استفاده می کند و به هر دو دختر اجازه می دهد به دنیای واقعی بازگردند. آنها از پیرمرد تشکر می کنند و امیلی قبل از اینکه از تله کابین برای بازگشت به دنیای واقعی استفاده کنند، خرس عروسکی خود را به او هدیه می دهد. سپس مرد ناپدید می شود و خرس عروسکی را پشت سر می گذارد. [۳]

نقد ها[ویرایش]

این بازی، در Metacritic امتیاز مجموع 68/100 را دریافت کرد که نشان دهنده نقدهای "مختلط یا متوسط" است. [۱]

ه مکانیک مخفی کاری را با Metal Gear Solid مقایسه کرد، داستان را یک "سوختن آهسته" نامید و خاطرنشان کرد که استفاده از چراغ قوه، به عنوان یک سلاح روشی "باحال" برای جلوگیری از استفاده از اسلحه است. [۴] Chris Shive از هاردکور گیمر به بازی 3/5 امتیاز داد و آن را یک بازی "لذت‌آمیز" با "حالت سایلنت هیل " نامید، اما نه یک برنامه قاتل . او طراحی شخصیت های «کارتونیک» و موسیقی متن «ناراحت کننده» را تحسین کرد. [۵]

Vikki Blake از Eurogamer این بازی را به طرز شگفت‌آوری ترسناک خواند، زیرا در ابتدا فکر می‌کرد برای بچه‌ها ساخته شده است و گفت که بازی علاوه بر یک تصادف، در Stadia به خوبی اجرا شد. با این حال، او از بازی به عنوان "خطی و قابل پیش بینی" با یک رئیس نهایی "تنبل، خسته کننده" انتقاد کرد. [۳]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "GYLT". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved 2023-01-25.
  2. Yin-Poole, Wesley. "Stadia-exclusive Gylt hits consoles and PC in July". Eurogamer (به انگلیسی). Retrieved 2023-05-11.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ Blake, Vikki (2019-12-05). "Gylt review - Stadia exclusive is genuinely unsettling lite horror". Eurogamer.net (به انگلیسی). Retrieved 2023-01-25.
  4. Carter, Chris (2019-11-23). "Review: Gylt". Destructoid (به انگلیسی). Retrieved 2023-01-25.
  5. Shive, Chris (2019-11-18). "Review: GYLT". Hardcore Gamer (به انگلیسی). Retrieved 2023-01-25.

نویسنده

سید یوسف غیاثیان[ویرایش]