پیش‌نویس:کارآگاه کانن: یک ربع سکوت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارگاه کونان: یک ربع سکوت
پوستر اکران
عنوان ژاپنی
کانجی名探偵コナン 沈黙の15分 (クォーター)
لاتین‌نویسی هپبورنMeitantei Konan: Chinmoku no Kwōtā
کارگردان
تهیه‌کننده
  • Masahito Yoshioka
  • Michihiko Suwa
نویسندهKazunari Kochi
بر پایه"کارگاه کونان" اثر Gosho Aoyama
بازیگران
موسیقی
  • Katsuo Ono
  • Aki Yokoyama
  • Masakazu Yokoyama
فیلم‌بردارRyosuke Miki
تدوین‌گر
  • Ikuyo Fujita
  • Kazuki Kosuda
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهToho
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۶ آوریل ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-04-۱۶)[۱]
مدت زمان
۱۰۹ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی
فروش گیشه۴۷ میلیون دلار آمریکا[۲]

(名探偵コナン 沈黙の15分 Meitantei Konan: Chinmoku no Kwōtā؟) پانزدهمین قسمت فیلم از مجموعه مانگا و انیمه Case Closed است. این فیلم در 16 آوریل 2011 منتشر شد. این فیلم پانزدهمین سالگرد انیمه را جشن می گیرد.[1] Magic File 2011، با این فیلم پیوند خورد و در همان روز با اولین نمایش فیلم منتشر شد.[2]

طرح داستان[ویرایش]

فرماندار توکیو، یوئیچیرو آساکورا، یک روز قبل از افتتاح خط توتو، یک خط متروی جدید برای متروی توکیو ، نامه ای تهدیدآمیز دریافت می کند. در مراسم افتتاحیه خط، ادوگاوا کونان و پسران کارآگاه توسط هیروشی آگاسا هدایت می شوند و از زیر خط توتو عبور می کنند. کونان با اطلاع یافتن از نامه تهدیدآمیز متوجه مواد منفجره متصل به راه آهن توتو شد. با استفاده از صدای اصلی خود یعنی کودو شینیچی، به پلیس اطلاع می دهد. او می تواند قطار را متوقف کند و ترافیک را از مواد منفجره منحرف کند و از مرگ و میر جلوگیری کند. کونان در تاریخچه سیاسی آساکورا برای یافتن سرنخی از مجرم تحقیق می کند و متوجه می شود که فرماندار مسئول ساخت سد در کیتانوساوا، یک شهر خیالی در استان نیگاتا بوده است. به دلیل ساخت سد، شهروندان کیتانوساوا مجبور به ورود به شهر جدید شدند و خانه های قدیمی آنها توسط سد غرق شد. از آنجایی که سفر آساکورا برای جشن سالگرد سد به علت بمب گذاری لغو شد، کونان حدس می‌زند که می‌توان بمبگذار را در کیتانوساوا پیدا کرد و او قصد دارد به آنجا سفر کند.

کونان، پسران کارآگاه، موری رن ، موری کوگورو و سونوکو سوزوکی به کیتانوساوا سفر می‌کنند و از بازی کردن در روز، لذت می‌برند. آنها به گروهی از مردم محلی معرفی می شوند. نام آنها کیسوکه یامائو، میزوکی تونو، فویومی تاچیهارا، تاکهیکی موتو و شوگو هیکاوا است. این گروه نشان می دهد که همه آنها دوستان دوران کودکی بودند و بخشی از گروهی بودند که به دهکده جدید نقل مکان کردند. آنها همچنین فاش کردند که این اولین گردهمایی آنها در هشت سال پس از زندانی شدن یامائو به جرم کشتن خواهر تونو، ناتسوکی تونو، در یک ضربه و فرار است . روز بعد، پسر تاچیهارا، توما تاچیهارا، از کمای هشت ساله خود بیدار می شود و هیچ خاطره ای از تصادف خود ندارد. بعداً در همان روز، هیکاوا مرده در یک مزرعه پیدا می شود. در ابتدا فرض بر این بود که این خودکشی باشد زیرا تنها رد پای هیکاوا در برف پیدا شد. کونان فاش می کند که هیکاوا با یک سلاح شوک الکتریکی کشته شده است. سپس مجرم منتظر ماند تا برف ببارد و به عقب رفته تا بگوید هیکاوا تنهاست. در طول غبار الماس ناشی از طلوع خورشید، توما در روز حادثه فلاش بک را تجربه می کند.

کونان در مورد وسایل هیکاوا تحقیق می کند و متوجه می شود که بریده ای از روزنامه که در آن یک جواهرفروشی یک روز قبل از حمله دزدیده شده بود، دیده می شود. یک سایت سلولی توسط بمب‌ها نابود می‌شود و کونان را به این فرضیه می‌رساند که احتمالاً مقصر کیست. در همین حال، پسران کارآگاه و توما توسط یک تک تیرانداز شکار می شوند. کونان مداخله می کند و آنها را به سمت امن هدایت می کند. کونان در مسیری به سمت سد توضیح می‌دهد که یامائو مقصر است. یامائو از جواهرفروشی در شهری دوردست سرقت کرد و به کیتانوساوا برگشت. در راه، او بر روی ناتسوکی می دود، صحنه ای که توما متوجه آن می شود. سپس توما توسط یامائو ربوده می شود و الماس ها را می بیند و توضیح می دهد که چرا گرد و غبار الماس خاطرات او را مبهوت کرده است. توما فرار می کند اما از صخره ای می افتد که منجر به کما می شود. سپس یامائو جواهرات را در ملکی در کیتانوساوا دفن می کند و خود را برای مرگ ناتسوکی به مقامات تسلیم می کند. به طور غیرمنتظره ای، پروژه سد، شهر کیتانوساوا را مجبور به زیر آب کرد. در نتیجه، یامائو تصمیم می‌گیرد که سد را بمباران کند تا به دنبال الماس‌های قدیمی کیتانوساوا بگردد. برای اینکه زمان کافی برای انجام جستجو داشته باشد، مجبور شد سفر فرماندار را لغو کند و سایت سلول را تخریب کند تا از اطلاع دنیای بیرون از تخریب سد جلوگیری کند.

پس از رسیدن به سد، کانن توسط یامائو تعقیب می شود که قصد کشتن او را دارد. سپس یامائو توسط تونو مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و ناتوان می شود. توما با دیدن تونو خاطرات خود را از تصادف دوباره به دست می آورد و فاش می کند که تونو را دیده است که ناتسوکی را به سمت جاده هل داده است. تونا ادعا می کند که او تک تیراندازی بود که قصد کشتن توما را داشت و مرگ خواهرش یک تصادف بود. یامائو، با زدن بمب‌ها در سد، آنها را مجبور به فرار می‌کند. کانن از گروهی که قصد شروع بهمن را داشتند با ایجاد شیارهایی در یک کوه شیب دار با اسنوبرد موتوری خود برای منحرف کردن جریان از کیتانوساوا جدا می شود. او موفق است اما اتصال کوتاه موتورش باعث می‌شود در بهمن گرفتار شود. زمانی که ران با تلفن همراه شینیچی تماس می گیرد و باعث می شود او به هوش بیاید تا موقعیت خود را به دیگران اطلاع دهد، سرانجام آزاد می شود.

هنر پیشه[ویرایش]

تولید[ویرایش]

در پایان چهاردهمین فیلم، کشتی گمشده در آسمان، ساخت این فیلم اعلام شد. جزئیات این فیلم در سایت رسمی فیلم در 4 دسامبر 2010 اعلام شد [۱] [۳] در 5 مارس 2011، سایت مجدداً به‌روزرسانی شد که تریلر 90 ثانیه‌ای و آهنگ موضوع را نشان می‌داد. [۱] [۴]

در مصاحبه ای با مجله ژاپنی اوتونافامی، گوشو آئویاما فاش کرد که محل وقوع کوه های برفی است، زیرا بازماندگان در 15 دقیقه در زیر بهمن مدفون خواهند شد. [۵]

موسیقی[ویرایش]

موسیقی متن رسمی فیلم توسط اونو کاتسو هدایت می شود و در 13 آوریل 2011 منتشر شد [۶] تم استفاده شده برای این فیلم " Don't Wanna Lie " از B'z است. [۷]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ (به ژاپنی). Conan-movie.jp http://www.conan-movie.jp/index.html. Retrieved December 4, 2010. {{cite web}}: Missing or empty |title= (help); Unknown parameter |trans_title= ignored (|trans-title= suggested) (help)
  2. "Meitantei Conan: Chinmoku no kuôtâ (2011) - Financial Information". The Numbers. Retrieved 15 May 2019.
  3. (به ژاپنی). Conan-movie.jp https://web.archive.org/web/20110722172655/http://www.conan-movie.jp/news.html. Archived from the original on July 22, 2011. Retrieved January 7, 2011. {{cite web}}: Missing or empty |title= (help)
  4. "映画『名探偵コナン 沈黙の15分(クォーター)』 News" (به ژاپنی). Conan-movie.jp. Archived from the original on March 7, 2011. Retrieved March 5, 2011. {{cite web}}: Unknown parameter |trans_title= ignored (|trans-title= suggested) (help)
  5. "Otonafami". Otonafami (به ژاپنی). Famitsu. 2011. 4910022630610.
  6. "Detective Conan: Quarter of Silence Original Soundtrack" (به ژاپنی). Being Inc. Archived from the original on June 19, 2011. Retrieved April 7, 2011.
  7. "映画『名探偵コナン 沈黙の15分(クォーター)』NEWS" (به ژاپنی). Conan-movie.jp. Archived from the original on March 7, 2011. Retrieved March 5, 2011.

لینک های خارجی[ویرایش]

الگو:Case Closed رده:پویانمایی‌های شرکت توهو رده:فیلم‌های انیمه ۲۰۱۱ (میلادی) رده:مقاله‌های دارای واژگان به زبان ژاپنی رده:فیلم با ۱ تاریخ اکران رده:فیلم‌های ۲۰۱۱ (میلادی)