پیش‌نویس:مصطفی فاضلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مصطفی فاضلی
زادهٔ۶ مهر ۱۳۷۷ ‏(۲۵ سال)
رشت، گیلان، ایران
محل زندگیتهران
ملیتایرانی
تحصیلاتدانش‌آموخته نمایش عروسکی
محل تحصیلپردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
پیشهبازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما
سال‌های فعالیت۱۳۹۲–اکنون

مصطفی فاضلی (زاده ۶ مهر ۱۳۷۷ در رشت) بازیگر سینما و تئاتر ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال ۱۳۹۷ این دانشگاه است. او بازیگری را در سن ۱۲ سالگی با بازی در سریال رویای گنجشک‌ها (۱۳۹۱) به کارگردانی راما قویدل آغاز کرد و نقش برجستهٔ خود را در سریال وارش (۱۳۹۸) به کارگردانی احمد کاوری به دست آورد که در آن نقش کودکی یوسف (علی‌رضا جلالی‌تبار) ایفا می‌کرد. [۱]

زندگی‌نامه[ویرایش]

مصطفی فاضلی در ۶ مهر ۱۳۷۷ در رشت به دنیا آمد. او یک خواهر به نام فاطمه دارد و فرزند دوم خانواده است. فاضلی از دانش‌آموختگان شیوا مسعودی، هما جدیکار، مهدی سلطانی سروستانی، صادق صفایی، یاسر خاسب، محمدرضا علی اکبری، منصوره علی مددی، پیام فروتن، پوپک عظیم پور، بهزاد آقاجمالی، امیرسلطان احمدی، آرش آبسالان، اساتید بازیگری تئاتر و سینمای ایران است.

مصطفی فاضلی فعالیت هنری‌اش را زمانی که ۱۱ سال سن داشت با تئاتر دانش‌آموزی آغاز کرد.او تحصیلات خود را تا دیپلم در رشت گذراند. رشتهٔ تحصیلی او در دبیرستان تجربی بود. اما در کنکور هنر شرکت کرد و در سال ۱۴۰۲ در رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.[۱] او در دوران دانشگاه خود در تئاتر و فیلم‌های کوتاه دانشجویی بازی کرده‌است.

آثار[ویرایش]

تلویزیون[ویرایش]

نام نقش کارگردان سال
وارش یوسف احمد کاوری ۱۳۹۸
خانه‌ای روی تپه داریوش یاری ۱۳۹۲
رویای گنجشک‌ها نیما راما قویدل ۱۳۹۱

سینما[ویرایش]

نام نقش کارگردان سال
ساکن خانه چوبی حسینعلی لیالستانی ۱۳۹۱

تئاتر[ویرایش]

  • مکانیک (مهرداد هنرمند/۱۳۹۶)
  • به دنبال خورشید (سجاد زمانی/۱۳۹۰)


منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «گفت‌وگو با مصطفی فاضلی». پایگاه خبری دیباچه.

پیوند به بیرون[ویرایش]