پرش به محتوا

پیش‌نویس:سردار سهرابی

افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سردار سهرابی


سردار سهرابی
زادهٔ۱ فروردین ۱۳۶۲ ‏(۴۱ سال)
مریوان، ایران
پیشهتهیه کننده و کارگردان
سال‌های فعالیت1372-اکنون
آثارجاده خوشبختی کاکه مزانه مجموعه زرده خنه

نقش آفرینی وی در فیلم سینمایی کردستان جاده خوشبختی و کاکه مزانه تهیه کننده و کارگردان برنامه تلوزیونی له روژهه لاته وه در شبکه کرد مکث هولیر عراق تهیه کننده و کارگردان برنامه نوای روژ هه لات در شبکه کورد سات عراق مدیر تولید برنامه مستند ژِوان و ژِیوار شبکه دو یکی از تهیه کننده و سرمایه گزاران کنسرت معین در سلیمانیه عراق تهیه کننده و مدیر اجرایی کنسرت هنرمند بزرگ کرد ایوب علی در کردستان ایران .

زندگی‌نامه[ویرایش]

سردار سهرابی در 1 فروردین 1362 در روستای رزاب در توابع شهرستان سروآباد استان کردستان متولد شد.

و در سال 1367 در شهرستان مریوان ساکن شد و کار هنری خود را در سوم دبستان شروع کرد و در مدرسه 23 تیر این شهرستان با گروه جنگ شادی اردلان کاک ویسی فعالیت هنری خود را ادامه داد و بعد از مدتی در پایه راهنمایی با تشکیل گروه هنری مدرسه راهنمایی شهید صادقیان فعالیت خود را زیر نظر رامین عظیمی ارتقاء داد.

اجرا[ویرایش]

وی در سال 1384 با اجرای برنامه های فلکلور کردی با نام های خان فعالیت خود را مستحکم کرد و در سال 1387 با گروه نمایش خم روین سنندج برای اجرای جنگ شادی در شهرستان های مریوان،سقز،بیجار،بانه شروع کرد و در سال 1393 با گروه مستند سازی ژِیوان و ژیوار در استان کردستان به عنوان مدیر تولید با کار گردانی کیوان مجیدی فعالیت خود را ادامه داد و در سال 1394 به عنوان سرمایه گزار و مدیر تولید فیلم سینمایی جاده خوشبختی ادامه فعالیت داد و در سال 1396 به عنوان مدیر اجرایی و تهیه کننده کنسرت هنرمند کرد زبان ایوب علی در شهرستان های مریوان،سنندج،سقز،کامیاران و کنسرت هنرمند محبوب حسین صفامنش و گروه آرشاویر در شهرستان های سقز و مریوان و مدیر اجرایی سه دوره فستیوال کردی لیلاخ ایفای نقش کرد در سال 1398 به عنوان تهیه کننده و سرمایه گزار فیلم سینمایی کاکه م یِه زانه گه اولین فیلم سینمایی بین المللی که در کردستان ایران و اقلیم عراق تولید شد.

تهیه کننده و کارگردان مجموعه طنز زرده خه نه تهیه کننده و کارگردان مجموعه کورد شو .

امور خیریه[ویرایش]

آزاد سازی 40 نفر زندانی غیر عمد جرایم غیر عمد آزادسازی 6 زندانی اعدامی. راه اندازی کمپین ماسک رایگان در اوج ویروس کرونا (covid_19) در شهرستان های سنندج،مریوان،دیواندره،کامیاران که در دنیای مجازی تمامی شبکه های داخلی و خارجی بازتاب چشم گیری داشت. راه اندازی کمپین کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب برگزاری بیش از 60 کمپین مردمی جهت جمع آوری برای بیماران قطع نخاعی سرطانی کودکان بی سرپرست و خانواده های بی بضاعت.

پیوند به بیرون[ویرایش]

سردار سهرابی در IMDb

سردار سهرابی در اینستاگرام

سردار سهرابی در فیس‌بوک