پوزیتیو نیوز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پوزیتیو نیوز
مجله مثبت خبری
نوعهر چهارماه یک‌بار مجله
بنیانگذار(ان)شانا کروکت - باروس
ناشرانتشارات محدود پوزیتیو نیوز
سردبیرشان داگان وود
ویراستارلوسی پوردی
بنیان‌گذاری۱۹۹۳
زبانزبان انگلیسی
راه‌اندازی دوباره۲۰۱۶
دفتر مرکزی۲۴ کاخ گرین کوت، لندن اس دابلیو ن۱ پی و ۱ آردی
شمارگان۱۰٬۰۰۰
وبگاه

پوزیتیو نیوز (انگلیسی: Positive News) یک مجله خبری مستقل و سازنده است[۱] که یک رسانه خبری را نمایندگی می‌کند.[۲]

تیراژ[ویرایش]

مجله پوزیتیو نیوز گاهنامهای است که هر چهار ماه یک‌بار شمارگان آن ۱۰۰۰۰ نسخه است. این مجله تا قبل از شروع مجدد آن در ژانویه ۲۰۱۶ به‌صورت روزنامه چاپ می‌شد. این مجله به‌صورت آنلاین نیز منتشر می‌شود.

ناشر[ویرایش]

شرکت انتشارات پوزیتیو نیوز به‌عنوان ناشر مجله پوزیتیو نیوز، یک شرکت محدود غیرانتفاعی است که مرکزش در لندن، بریتانیا قرار داد و یک انجمن اجتماعی سودآور است.

تاریخچه[ویرایش]

پوزیتیو نیوز در ۱۹۹۳ توسط شانا کراکت - باروس (۲۰۱۲–۱۹۳۰) به‌عنوان روزنامه‌ای که هر چهار ماه یکبار منتشر می‌شود، تأسیس گردید. وی بلافاصله پس از تأسیس پوزیتیو نیوز تراست آن را به عنوان بنیاد خیریه آموزشی به ثبت داد. در ۲۰۱۵، مدیر مسئول پوزیتیو نیوز، سوزان داگانوود، یک تعاونی را به‌عنوان سازمان مادر در شرکت انتشارات پوزیتیو نیوز تأسیس کرد.[۳]

در ژانویه ۲۰۱۶، پوزیتیو نیوز با تأکید بر طراحی و کیفیت روزنامه‌نگاری، به صورت مجله منتشر شد.

روزنامه‌نگاری سازنده[ویرایش]

پوزیتیو نیوز از انتشار اقدامات ابتکاری مشابه در سراسر جهان حمایت می‌کند، از جمله «اخبار مثبت»، که در آرژانتین در ۲۰۰۳ توسط آندرئاس مندز براندام و در اسپانیا در ۲۰۰۲ توسط «انجمن اخبار مثبت» تأسیس شد و به‌طور مستقل از اخبار مثبت حمایت می‌کنند.

منابع[ویرایش]

  1. "Positive News' Sean Dagan Wood on building membership around constructive journalism". Media Voices Podcast (به انگلیسی). 2018-02-26. Retrieved 2020-09-01.
  2. "About - Positive News". Positive News (به انگلیسی). Retrieved 2017-05-18.
  3. "Positive News gives readers a say in the kind of journalism it produces". The Irish Times (به انگلیسی). Retrieved 2017-05-18.

پیوند به بیرون[ویرایش]