پس از همه‌چیز (فیلم ۲۰۲۳)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پس از همه‌چیز
پوستر فیلم
کارگردانکستیل لندِن
تهیه‌کننده
فیلمنامه‌نویسکستیل لندِن
بر پایهپس از آن
اثر آنا تاد
بازیگران
موسیقیجورج کَلیس
فیلم‌بردارجاشوا رِیس
تدوین‌گرجاشوا کِرچمِر
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهولتیج پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-09-۱۳) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۳ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
فروش گیشه۱۰٫۶ میلیون دلار[۲]

پس از همه‌چیز (به انگلیسی: After Everything) یک فیلم درام عاشقانه آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی کستیل لندِن است که بر اساس شخصیت‌های مجموعه رمان‌های پس از آن نوشتهٔ آنا تاد ساخته شده‌است. در این فیلم که دنباله مستقیم پس از شادی بی‌پایان (۲۰۲۲) و قسمت پنجم از مجموعه فیلم‌های پس از آن می‌باشد، جوزفین لانگفورد و هیرو فاینز-تیفین به ترتیب نقش تسا یانگ و هاردین اسکات را ایفا می‌کنند.

این فیلم در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ توسط ولتیج پیکچرز به صورت محدود در ایالات متحده اکران شد.

داستان[ویرایش]

هاردین هنوز دلتنگ تسا است، یک سال پس از اینکه تسا با کشف پیش‌نویس او برای کتاب «پس از آن»، داستان عشقشان، از او جدا شد. ناشر او کاترین از او می‌خواهد تا پیش از پایان سال، دنباله‌ای برای این کتاب پرفروش بنویسد.

وقنی هاردین به اصرار کاترین با او و دوستش به کلاب می‌رود نمی‌تواند از هیچ‌چیز لذت ببرد، زیرا دائماً به تسا فکر می‌کند. کاترین و دوستش از هاردین می‌خواهند که آن‌ها را به خانه‌اش ببرد اما او که هیچ لذتی نمی‌برد آنقدر مشروب می‌نوشد تا بالأخره به خواب می‌رود.

روز بعد، هاردین سر قرار ناهار با مادر و پدر خونی‌اش به خاطر دوباره مشروب خوردن مورد سرزنش قرار می‌گیرد. او توضیح می‌دهد به خاطر اینکه تسا تمام دلیل وجود او و منبع الهامش بود، او حالا دچار سد نویسنده شده‌است. مادر هاردین به او پیشنهاد می‌کند که با گذشته صلح کند، سپس می‌گوید که ناتالی دوستی از دوران جوانی‌اش اکنون در لیسبون زندگی می‌کند.

هاردین به پرتغال پرواز می‌کند تا اشتباهش را برای ناتالی جبران کند و به مغازهٔ لباس عروسی که او در آن کار می‌کند می‌رود. ناتالی او را از مغازه بیرون می‌کند، اما بعداً با او ملاقات می‌کند. هاردین اولین باری که یکدیگر را ملاقات کردند را به یاد می‌آورد. زمانی که او برای بازیابی ساعت گران‌قیمتی که در یک بازی پوکر از دست داده بود، شرطی را پذیرفته بود تا ناتالی را اغوا کند و از آن ویدیو بگیرد.

ناتالی به خاطر اینکه دوست هاردین آن ویدیو را همه جا پخش کرد به لیسبون نقل مکان کرد. او که بورسیه‌اش برای رفتن به دانشگاه را نیز از دست داده‌ تصمیم گرفته‌ یک شروع تازه داشته باشد. پس از دیدار دوباره، ناتالی هاردین را دعوت می‌کند تا او و دوستانش را در ساحل ملاقات کند. در آنجا سباستین که به هاردین اعتماد ندارد، او را متقاعد می‌کند که از بالای صخره به درون آب شیرجه بزند.

روز بعد که با ناتالی قایقرانی می‌کند و به او می‌گوید که چه زمانی تسا از او جدا شد، هاردین متوجه می‌شود که هر دو موقعیت مشابه هستند. هم ناتالی هم تسا زندگی خصوصیشان بدون هیچ هشداری در معرض عموم قرار گرفته بود. در بازگشت به ساحل، سباستین و دوستانش هاردین را به خاطر نزدیک شدن به یکی دیگر از دوستان سباستین مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند که در نهایت هاردین بازداشت می‌شود.

پدر خونی هاردین به پرتغال می‌آید و برای او وثیقه می‌گذارد. او با هاردین صحبت می‌کند و به او انگیزه می‌دهد، با گفتن اینکه او هم می‌تواند برای تسا جایی در قلبش نگه دارد، هم به آرامی روی حرکت رو به جلو کار کند. هاردین در حالی که مشغول تمیز کردن خانه است، کارت دعوت عروسی لندِن را می‌بیند که از او می‌خواهد ساقدوشش باشد. او تصمیم می‌گیرد کمی بیشتر بماند و سعی کند چیزی بنویسد.

ناتالی با یک بسته مراقبتی به هاردین سر می‌زند و به خاطر رفتار سباستین عذرخواهی می‌کند. او تقریباً هاردین را می‌بوسد، اما هاردین به او یادآوری می‌کند که هنوز عاشق تسا است. هاردین از او تشکر می‌کند که او را بخشیده است. هاردین که الهام گرفته است دوباره شروع به نوشتن می‌کند. او پس از اتمام پیش‌نویس با عنوان «پیش از آن»، نسخه‌ای را به ناتالی می‌دهد و از آنجایی که او در داستان حضور دارد از او قبل از ارسال آن برای ناشر اجازه می‌خواهد. ناتالی از این بابت خوشحال است و به او اجازه می‌دهد. هاردین هم او را با خانه ساحلی که آرزویش را داشت غافلگیر می‌کند.

در آمریکا، نورا همراه تسا است و امیدوار است که مراسم عروسی بدون مشکل پیش برود. به عنوان ساقدوش عروس و ساقدوش داماد، تسا و هاردین با هم وارد راهرو می‌شوند. این اولین باری است که در بیش از دو سال یکدیگر را می‌بینند. هاردین به برادر ناتنی کوچکش رشوه می‌دهد تا با تسا برقصد، تا او بتواند وارد صحنه شود.

سخنرانی مخصوص ساقدوشِ هاردین در مورد از دست دادن نیمی از روحش کاملاً دربارهٔ تساست. تسا احساساتی می‌شود و مجلس را ترک می‌کند. هاردین به دنبال او می‌رود، آن‌ها از همدیگر عذرخواهی می‌کنند و سپس با هم آشتی می‌کنند. تسا می‌گوید رابطه‌شان آشفته است، که هاردین با آن مخالف است. آن‌ها نتیجه می‌گیرند که سرنوشتشان به یکدیگر گره خورده است. هاردین در همان لحظه زانو می‌زند و از تسا خواستگاری می‌کند.

در یک آینده‌نما هاردین با کتابش به نام «بعد» زیر بغلش به خانه می‌رسد. او به دختر کوچکش سلام می‌کند، و سپس تسا را می‌بینیم که به وضوح باردار است.

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

توسعه[ویرایش]

در اوت ۲۰۲۲، اعلام شد که پنجمین فیلم، همزمان با پس از شادی بی‌پایان در حال توسعه بوده است. داستان این فیلم توسط کارگردان کستیل لندِن نوشته شد و اولین قسمت است که بر اساس یکی از رمان‌های آنا تاد ساخته نشده است. جوزفین لانگفورد و هیرو فاینز-تیفین انتخاب شدند تا بار دیگر به ترتیب نقش تسا یانگ و هاردین اسکات را بازی کنند.[۳][۴][۵][۶] لوئیس لومبارد و استفن مویر نیز به ترتیب برای ایفای نقش دوباره به عنوان تریش دنیلز و کریستین ونس انتخاب شدند. میمی کین و بنجامین ماسکولو به عنوان شخصیت‌های جدید ناتالی و استفن به بازیگران پیوستند. علاوه بر این، کورا کرک، رزا اسکودا، جسیکا وبر و الا مارتین برای ایفای نقش‌های مکمل به فیلم پیوستند.[۷]

فیلمبرداری[ویرایش]

این فیلم، مخفیانه همزمان با قسمت قبلی فیلمبرداری شد، همانطور که در اوت ۲۰۲۲ در پرتغال مشخص شد. با اعلام چراغ سبز، تولیدات پشت سر هم وارد تصویربرداری شدند و مراحل توسعه، پیش‌تولید، تصویربرداری اصلی و متعاقباً پساتولید را از سر گذراندند.[۷][۳] [۴][۵][۶]

انتشار[ویرایش]

پس از همه‌چیز در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ توسط ولتیج پیکچرز به صورت محدود در ایالات متحده اکران شد.[۸][۹][۱۰] Fathom Events در ۱۳ و ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳ نمایش‌های ویژه‌ای از این فیلم را در ایالات متحده برگزار کرد.[۵] این فیلم در سطح بین‌الملل، در کشورهای منتخب از ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شد.[۱۰][۱۱]

همچنین این اثر در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۳ از طریق ویدئو به‌درخواست در ایالات متحده منتشر شد.[۱۱] این فیلم در تاریخ ۳ اکتبر در انگلیس و فرانسه و ۶ اکتبر در استرالیا و نیوزیلند در آمازون پرایم ویدیو در دسترس قرار گرفت.[۱۲]

آینده[ویرایش]

با وجود اینکه پس از همه‌چیز با لاگ‌لاین «قسمت پایانی» به بازار عرضه شد، لندِن در آوریل ۲۰۲۱ گفت که یک پیش‌درآمد و یک دنباله اضافی با محوریت بچه‌های شخصیت‌های اصلی مجموعه در مرحله پیش‌تولید هستند.[۱۳] با این وجود، توزیع کننده ولتیج پیکچرز در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که پس از همه‌چیز پایان فرنچایز خواهد بود.[۱۴]

منابع[ویرایش]

  1. "After Everything (15)". British Board of Film Classification. October 11, 2023. Retrieved October 12, 2023.
  2. "After Everything (2023)". Box Office Mojo. Retrieved November 12, 2023.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ El-Mahmoud, Sarah (August 25, 2022). "Hero Fiennes Tiffin Announces He's Already Filmed A Surprise After Sequel, And Fans Are Confused". CinemaBlend. Retrieved July 22, 2023.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ Campano, Leah (August 25, 2022). "Everything You Need to Know About "After Everything," the Fifth "After" Film: Hessa's Story Continues". Seventeen. Retrieved July 22, 2023. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «Seventeen» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ ۵٫۲ Fuentes, Tamara (August 25, 2022). "Everything We Know About 'After Everything,' the Fifth Movie in the 'After' Franchise". Cosmopolitan. Retrieved July 22, 2023.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ Romanchick, Shane (August 25, 2022). "The 'After' Saga Continues as Hero Fiennes Tiffin Confirms Fifth Movie 'After Everything'". Collider. Retrieved July 22, 2023.
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ Norman, Dalton (July 4, 2023). "After Everything (2023): Release Date, Cast, Story, Trailer & Everything We Know". Screen Rant. Retrieved July 22, 2023.
  8. "Domestic Release Schedule – September 2023". Box Office Mojo. Retrieved September 29, 2023.
  9. "After Everything (2023)". The Numbers. Retrieved September 29, 2023.
  10. ۱۰٫۰ ۱۰٫۱ @aftermovie (May 1, 2023). "The final installment of the After series is near 🖤 Watch the #AfterEverything trailer and see it in theaters in the US and select countries starting September 13" (Tweet). Retrieved September 29, 2023 – via Twitter.
  11. ۱۱٫۰ ۱۱٫۱ Smith, Katie Louise (September 25, 2023). "When does After Everything come out on Netflix? Here's the streaming release dates". PopBuzz. Retrieved September 29, 2023.
  12. Sandwell, Ian (October 3, 2023). "How to watch After Everything online at home". Digital Spy. Retrieved October 6, 2023.
  13. D'Alessandro, Anthony (April 19, 2021). "'After' Franchise Expands with Prequel & Sequel; Castille Landon Set as Director & Writer". Deadline Hollywood. Retrieved July 22, 2023.
  14. "After Everything (After 5)". Voltage Pictures. Retrieved 2023-08-01.

پیوند به بیرون[ویرایش]