لاگ‌لاین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

لاگ‌لاین یا خط ورود به برنامه (به انگلیسی: Log line) خلاصه‌ای (معمولاً یک جمله‌ای) از یک برنامه تلویزیونی، فیلم ، فیلم کوتاه یا کتابی است که چالش اصلی داستان را بیان می‌کند و اغلب هم خلاصه‌ای از پی‌رنگ داستان را ارائه می‌کند و به ما حسی از داستان می‌دهد.[۱][۲] با این حال، لاگ‌لاین خلاصه‌ای مستقیم از کل برنامه نیست. این موضوع در یک یا دو جمله به اصل موضوع برنامه می‌پردازد و موضوع برنامه را تعریف می‌کند و معنای بزرگ‌تری را نشان می‌دهد.[۳] به عبارتی «لاگ لاین خلاصه‌ای از تضاد اصلی داستان در یک جمله است. این بیان موضوع نیست، بلکه یک مقدمه است.» [۴]

لاگ لاین به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا به سادگی و به راحتی آثار خود را در یک جمله معرفی کنند. زیرا تاکید بر چیزی است که دارایی آن‌ها را منحصر به فرد نشان می‌دهد... لاگ لاین روشی مختصر برای تمرکز بر سه لنگر اصلی در اختیار سازنده محتوا قرار می‌دهد. از نوشته‌هایشان، «قهرمان داستان»، «خواسته‌های قهرمان داستان (هدف(ها) یا خواسته(ها))»، و «آنچه در خطر است (خطرات)» صحبت می‌کند.

مثال ها[ویرایش]

بالاخره چارلی براون به یک مهمانی هالووین دعوت شد. اسنوپی با بارون سرخ را درگیر یک سگ جنگی می‌کند و لینوس صبورانه در قاچ کدو تنبل منتظر کدو تنبل بزرگ است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

  • مفهوم بالا

منابع[ویرایش]

  1. "How to Write Outstanding TV & Movie Loglines: The ULTIMATE Guide". Industrial Scripts® (به انگلیسی). 2019-06-11. Retrieved 2019-10-01.
  2. Russell, James (2000). Screen & Stage Marketing Secrets: The Writer's Guide to Marketing Scripts, p.61. James Russell Publishing. شابک ‎۹۷۸۰۹۱۶۳۶۷۱۱۴.
  3. Perebinossoff, Philippe; Gross, Brian; and Gross, Lynne S. (2005). Programming for TV, Radio, and the Internet: Strategy, Development, and Evaluation, p.73. Taylor & Francis. شابک ‎۹۷۸۰۲۴۰۸۰۶۸۲۲.
  4. Steiff, Josef (2005). The Complete Idiot's Guide to Independent Filmmaking, p.57. Penguin. شابک ‎۹۷۸۱۵۹۲۵۷۳۹۰۵.
  5. "Logline". It's the Great Pumpkin, Charlie Brown. TitanTV. Retrieved 2005-10-25.