پارک فری‌وی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نمای هوایی پارک آزادراه در شب
پارک فری‌وی، دهه ۱۹۷۰
مسیر پارک به سمت پایین هم راه پله و هم مسیر صندلی‌های چرخدار

پارک فری‌وی (به انگلیسی: Freeway Park) یک پارک شهری در سیاتل، واشینگتن، ایالات متحده است که مرکز شهر را به مرکز همایش‌های ایالتی واشینگتن و فرست‌هیل (First Hill) متصل می‌کند.

تاریخچه و معماری[ویرایش]

این پارک ترکیبی غیرمعمول از معماری زبره‌کاری و فضای سبز به وسعت ۲۱۰۰۰ متر مربع است که توسط دفتر لارنس هالپرین و تحت نظارت آنجلا دانادجیوا ساخته شده‌است و در تاریخ ۴ ژوئیه ۱۹۷۶ برای عموم افتتاح شد. قسمت دیگری بعداً ساخته و به پارک افزوده شد که در سال ۱۹۸۲ برای عموم افتتاح گشت.[۱]

این پارک همچنین یک منظره فرهنگی و یک پارک نمونه است که یک نوع جدید استفاده از زمین را برای شهرهای آمریکا تعریف می‌کند.[۲] این پارک در سال ۲۰۱۹ در ثبت ملی اماکن تاریخی ثبت شد.

آلبوم عکس[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Easton, Valerie (July 27, 2008). "In the concrete jungle, Freeway Park will offer respite once again". The Seattle Times. Archived from the original on 16 June 2018. Retrieved October 27, 2019.
  2. Brice Maryman + Liz Birkholz (2007). "Freeway Park/Past, Present and Future?". The Cultural Landscape Foundation. Archived from the original on 2009-02-28. Retrieved 2009-05-31.

مطالب بیشتر[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]