ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Toyota Super CVT-i 01.JPG

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


جعبه‌دنده متغیر پیوسته[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۴ ساعت ۰۹:۰۶:۱۴ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

اصلی - جعبه‌دنده متغیر پیوسته، (به انگلیسی: Continuously Variable Transmission) گونه‌ای از جعبه‌دنده است، که در آن، روند انتقال قدرت و گشتاور موتور به چرخ‌ها، توسط مجموعه‌ای از چرخ‌دنده‌های خورشیدی و سیاره‌ای، همراه با تسمه‌های فولادی، روی دو قرقره انجام می‌گیرد. در تصویر بالا برشی داخلی از این نوع جعبه دنده دیده می‌شود. این جعبه دنده توسط شرکت ژاپنی تویوتا ساخته شده است.
دلیل
دانشنامه‌ای
مقالاتی که تصویر در آنها استفاده شده است
جعبه‌دنده متغیر پیوسته
رده نگاره برگزیده
پدیدآورنده(ها)
کاربر:Hatsukari715
نظرات (حتما دلیل موافقت یا مخالفت ذکر شود)
  • موافق به عنوان نامزد کننده --قلی زادگان (بحث) ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۹:۰۶ (UTC)[پاسخ]
  • مخالف تصویر دارای ایرادها و نقص‌های زیر است:
  • نورپردازی: نگاره در چند نقطه دارای انعکاس نور است و این چیز مطلوبی برای نگاره برگزیده نیست.
  • شرح عکس: توضیحات نگاره تعریفی از «جعبه‌دنده متغیر پیوسته» می‌باشد و درباره عکس توضیح نداده است. بیننده با دیدن عکس فقط در می‌یابد این عکس چیست، درنخواهد یافت که قسمت‌های مختلف عکس چیست!
  • متن ژاپنی: در عکس سه نوشته به خط ژاپنی موجود است که از نقاط ضعف عکس است. حداقل اگر ترجمه فارسی آن در توضیحات بود؛ شاید می‌شد عیب موجودیت نوشته‌ها در نگاره را کمی نادیده گرفت. ارادتمند ماهان Inbox ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۱۶ (UTC)[پاسخ]
این جعبه دنده متغیر پیوسته، ساخت کمپانی ژاپنی تویوتا است و در توضیحات حتی ترجمه انگلیسی آن هم نیست که راحت‌تر بشه ترجمش کرد ولی عکس همینطوریش هم دانشنامه‌ایست و در کل، بودن این عکس در نگاره‌های برگزیده، بهتر از نبودنش است. ویرایشگر-1 (بحث)
  • موافق ارزش دانشنامه‌ای بالا. ویرایشگر-1 (بحث) ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۱:۵۸ (UTC)[پاسخ]
  • مخالف--این جعبه دنده دارای ارزش بالایی است ولی تصویر خوبی از آن را نامزد نکردید. زیرا زاویه انتخاب‌شده برای تصویر خیلی بد است و بنده (که 2 واحد اتومکانیک در دانشگاه پاس کردم) به شخصه چیزی از مکانیزم آن سر در نمی‌آورم؛ مخاطبان عادی که کلن تعطیل هستند! در ضمن آن سطح براق و کروم‌کاری‌شده اجزاء داخلی، بسیار قدرت تشخیص جزئیات را از بین برده است. و سومین ایراد نیز آن است که ظاهرن نیمی از اجزای گیربکس در حال حاضر متصل نیست زیرا نیمی از پوسته چرخدنده به راحتی روی سطح صاف قرار داده شده و معلوم نیست آن نیمه پوسته دیگر و اجزایی که قرار است در آن نیم‌پوسته مراقبت شوند، کجا هستند؟ در صورتی که می‌خواهید از این چرخدنده جالب، تصاویر برگزیده‌ای داشته باشیم، باید یک مجموعه عکس که تمامشان باکیفیت باشند را نازد کنید تا زوایای مخفی برای مخاطب باقی نماند.Gire 3pich2005 (بحث) ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۵:۲۱ (UTC)[پاسخ]

برگزیده نشد

 ماهان  Inbox   ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۶:۲۰ (UTC)[پاسخ]