ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/O.1054 color.jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


بیلگمس و نرگاو آسمان[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۲۲ ساعت ۰۹:۲۸:۲۸ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

از نادر آثاری که با اطمینان بازتاب رویدادهای لوح VI حماسه گیلگمش و شعر سومری «بیلگمس و نرگاو آسمان» است (ح. ۲۲۵۰ تا ۱۹۰۰ پیشا دوران مشترک)(بین‌النهرین باستان).
دلایل
دانشنامه‌ای، با کیفیت و نادر
نوشتارهایی که نگاره در آنها استفاده شده است
نرگاو آسمان
رده نگاره برگزیده
ویکی‌پدیا:نگاره‌های برگزیده/ راهنما
پدیدآورنده(ها)
اثر هنری بین‌النهرین باستان
نظرات (حتما دلیل مخالفت ذکر شود)
  • موافق به عنوان نامزد کننده RousouR (بحث) ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۸ (UTC)[پاسخ]
    • توضیح اول: «بیلگمس» (سومری) برابر قدیمی‌تر «گیلگمش» (اکدی) است. شعر سومری «بیلگمس و نرگاو آسمان» به روشنی بر لوح VI حماسه گیلگمش تاثیر گذاشته است. گیلگمش نامی فراتر از حماسه خود شده است؛ این اثر هنری از نادر آثاری است که با اطمینان آغاز این راه را به نمایش می‌گذارد.
      • توضیح دوم: سعی کرده بودم متن توضیحی را کوتاه بنویسم. پس از بررسی بیشتر و دقیق‌تر نگاره‌های برگزیده در ویکی‌های فارسی و انگلیسی نمونه‌هایی را دیدم که متن آنها طولانی بود. از طرفی دیگر، پژوهش درباره شعرهای سومری بسیار کم بوده است (هم فارسی و هم انگلیسی) و توضیح بیشتر به روشن شدن قضیه کمک می‌کند. به احترام رای موافقان، خودم تغییری در متن نمی‌دهم ولی به نظرم بهتر است «کل متن توضیح اول»، به عنوان پاراگراف دوم به زیر عکس اضافه شود؛ واژه‌ای هم اگر تکرار شده است، به رسایی کمک می‌کند. RousouR (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۰ (UTC)[پاسخ]