ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Larabanga Mosque Ghana.jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


مسجد لارابانگا[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۷ ساعت ۰۳:۳۳:۲۵ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

مسجد لارابانگا مسجدی در سبک معماری سودانی-ساحلی است که در روستای لارابانگا در کشور غنا واقع شده است و از قدیمی‌ترین مساجد غنا و یکی از قدیمی‌ترین مساجد در غرب آفریقاست که به عنوان مکه غرب آفریقا نیز شناخته می‌شده است. از زمان بنیانگذاری در سال ۱۴۲۱ میلادی این بنا بارها مورد بازسازی قرار گرفته است با این حال بنیاد جهانی آثار تاریخی این مسجد را در فهرست ۱۰۰ محوطه در معرض خطر نابودی قرار داده است. مسجد صاحب یک قرآن قدیمی است که به عقیده افراد محلی هدیه‌ای است از بهشت به امام جماعت مسجد که در سال ۱۶۵۰ که به واسطه عبادت‌های او به وی اهدا شده است. سازه مسجد با خشت و چوب ساخته شده و دارای دو برج بلند هرمی شکل است یکی به عنوان محراب به سمت مکه و یکی به عنوان مناره که در گوشه شمال غربی قرار گرفته است که این دو با ۱۲ سازه پیازی شکل حمایت می‌شوند.
دلایل
دانشنامه‌ای، با کیفیت و برگزیده ویکی‌پدیا انگلیسی
نوشتارهایی که نگاره در آنها استفاده شده است
معماری سودانی-ساحلی و مسجد لارابانگا
رده نگاره برگزیده
ویکی‌پدیا:نگاره‌های برگزیده/جاها/معماری
پدیدآورنده(ها)
Sathyan.velumani
نظرات (حتما دلیل موافقت یا مخالفت ذکر شود)

برگزیده شد

ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Larabanga Mosque Ghana.jpg

تعداد آرا موافق ۷ (بدون احتساب نامزدکننده)، آرا مخالف و ممتنع وجود نداشت، اجماع کامل وجود دارد و با توجه به قانون روز پنجم، نگاره پیش از موعد مقرر برگزیده شد. ارادتمند همگی Gnosis (بحث) ‏۱۹ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۱۰ (UTC)
[پاسخ]