ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/پرتره یک بانو (فان در ویدن)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پرتره یک بانو (فان در ویدن)[ویرایش]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

خوب نشد

پیشاخوبیدگی پرتره یک بانو (فان در ویدن)
ویرایش ورودی‌ها
اندازهٔ مقاله ۳۵٬۰۲۳
آیا مقاله ترجمه از ویکی‌های دیگر است؟ بله
املا و انشای خوب در حال انجام
دیباچهٔ مناسب انجام شد
منبع‌دارکردن همهٔ مطالب انجام شد
یادکرد صحیح منابع انجام شد
جایگزینی منابع نامعتبر (به‌خصوص منابع ویکیایی) با منابع معتبر انجام شد
بررسی حق نشر (متن و پرونده‌ها) انجام شد
جعبهٔ اطلاعات و/یا جعبهٔ گشتن مناسب انجام شد
رده و میان‌ویکی مناسب انجام شد
تصویر(های) مناسب انجام شد
پیوند به محتوا(ها)ی مرتبط در پروژه‌های خواهر انجام شد
پیوند پایدار منابع برخط به‌زودی انجام می‌شود
هنوز ناظر وپ:گمخ صحت ورودی‌ها را تأیید نکرده‌است.
 پرتره یک بانو (فان در ویدن) (ویرایش | تاریخچه) • بحثپی‌گیری


نامزدکننده: Ahmad252 (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۰۷ (UTC)[پاسخ]

سلام. این ترجمه‌ای است از مقاله انگلیسی که خود برگزیده است. جز پیوندهای قرمز، برای برگزیدگی به‌نظرم باید ارجاع به کتاب‌ها را هم به هاروارد یا شیکاگو تبدیل کنم. ممنون از ناظر(های) گرامی. احمدگفتگو ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۰۷ (UTC)[پاسخ]

با درود و عرض خسته نباشید، یادداشتها و منابع و کتابشناسی باید هر کدم بخشی جدا باشند؛ نه اینکه همگی زیربخش منابع باشند. Taddah (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۲۱ (UTC)[پاسخ]

@Taddah: سلام. به‌طور کلی با جداسازی یادداشت از منبع موافقم، ولی اینجا کمی شک دارم؛ چون یادداشت‌ها جدا از منابع نیستند و گاهی دقیقاً ارجاع داده‌اند به یک منبع خاص و در انگلیسی هم همینطوری ادغام شده‌اند. با این حال اصراری ندارم و می‌توان تغییرشان داد. احمدگفتگو ‏۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۵۰ (UTC)[پاسخ]

@Ahmad252: چند نکته مهم وجود دارد که برای رسیدن به خوبیدگی لازم است برطرف شود:

  • مهمتر از همه، انشای مقاله است که چون ترجمه شده، ثقیل است و سخت فهم. به این جمله (به عنوان نمونه) توجه کنید: «با وجود عدم نام‌گذاری اثر توسط فان در ویدن و عدم ثبت نام مدل در بایگانی‌های باقی‌مانده از آن دوره،[۲۶] سبک پوشش زن باعث شده تا این اثر در ردیف آخرین کارهای دورهٔ شغلی ویدن قرار بگیرد.» برای روان شدن جمله، یکی از پیشنهادها می تواند این باشد: «با وجودی که فان در ویدن برای این اثر نامی انتخاب نکرد و نام مدل آن در بایگانی‌های باقی‌مانده از آن دوره ثبت نشد، اما سبک پوشش زن نشان می‌دهد که از آخرین کارهای دورهٔ شغلی اوست.» لطفا یک دور مقاله را بخوانید و متن را ساده سازی و روان سازی کنید.
  • بخش وضعیت و منشا اثر عملا دو بخش است. یک بخش آن می گوید که اثر در چه سالی و چگونه خلق شده. در بخش دوم، می گوید که این اثر در طول عمر خود کجاها نگهداری می شده و مال کی بوده. بخش اول، به نظر من اطلاعات بنیادینی است و پیشنهاد می شود به اوایل مقاله منتقل شود. هرگاه در مورد یک اثر هنری صحبت کنیم، قاعدتا اولین اطلاعات مورد انتظار ما این است که چه کسی آن را در چه سالی و در کجا خلق کرده است.
  • در بخش ترکیب، اثر تشریح شده است که یک زن است با لباس مشکی و پس زمینه آبی و ... اما در کنار این توضیحات، عکسی از یک اثر دیگر گذاشته شده و ناخودآگاه، خواننده پس از خوندن هر تکه از توصیف، نگاهش به سمت تصویر می رود و گمراه می شود. بهتر است جای این عکس را عوض کنید. حذف شد.
  • نیک می دانید که در لید، یادکرد قرار نمی دهیم و لید فقط چکیده ای است از متن مقاله. پاراگراف آخر لید را به متن منتقل کنید و خلاصه ای از آن را بر جای بگذارید. شد.
  • مطالب مقاله با توجه به منابعی که معرفی کرده اید، تاییدپذیر است. بنابراین در مرحله خوبیدگی نمی توان ایراد گرفت. اما شیوه ارجاع به منابعتان یکدست نیست. برخی را به روش شیکاگو و برخی را به روش هاروارد ارجاع داده اید و برخی را هم به صورت ترکیبی از این دو. ارجاع های شیکاگوییتان هم پیوندشان با نام کامل اثر برقرار نیست. پیشنهاد می کنم در همین مرحله این اشکال را برطرف کنید تا برازندگی بیشتری داشته باشد. تقریباً انجام شد. سه کتاب از کمپبل هست که باید جداگانه تلاش کنم برای فهم این که هر ارجاع، به کدام کتاب اشاره دارد.
  • مرسوم است در مقالات خوب و برگزیده در ویکی فارسی، یک پیش زمینه هم اضافه می شود که نشان می دهد (مثلا) این اثر روی چه بستری سوار شده و در چه شرایطی بروز کرده. البته بودن یا نبودن این بخش، مورد تایید برخی از کاربران هم نیست. پاراگراف اول بخش «دوری از آرمان انگاری» کم و بیش چنین خاصیتی دارد. پیشنهاد می کنم چیزهایی بر آن بیفزایید و در بخش جدیدی با پیش زمینه یا بستر خلق اثر در ابتدای مقاله قرار دهید.

٪ مرتضا (بحث) ‏۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۵۸ (UTC)[پاسخ]

@Ahmad252: سلام. آیا فرصت می کنید روی مقاله کار کنید؟ ٪ مرتضا (بحث) ‏۲۷ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۸ (UTC)[پاسخ]
@مرتضا: سلام. بله. به فکرش هستم. به‌زودی شروع می‌کنم. ممنون به‌خاطر بررسی. احمدگفتگو ‏۲۷ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۸ (UTC)[پاسخ]
در کمال تأسف، فکر می‌کنم که قادر نباشم این مقاله را به پایان برسانم. نامزدی‌ام را پس می‌گیرم. خیلی ممنون برای بررسی جامع، و عذرخواهی بابت کناره‌گیری. احمدگفتگو ‏۱۲ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۵۷ (UTC)[پاسخ]

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.