ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/رود کلمبیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ترجمه ماشینی+قطع دسترسی بی‌نهایت نویسنده+مخالفت ناظران و اجماع بر بد بودن.— این پیام امضانشده را محک (بحثمشارکت‌ها) نوشته‌است.

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

خوب نشد

رود کلمبیا[ویرایش]

  • ۹۵۱ روز پیش نامزد شده‌است.

نامزد کننده: ظهیر بختیاری (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)[پاسخ]


سلام این مقاله در ویکی‌پدیای ویتنامی و انگلیسی برگزیده است ظهیر بختیاری (بحث) ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)[پاسخ]

  • مخالف شدید. دوست گرامی حتی اگر متن ترجمه شده از مقاله برگزیده انگلیسی بر پایه اصول نگارشی و دارای ساختار مناسب ویکی‌پدیایی (از جمله ارجاع به منابع و ویکی‌سازی) بود، دلیلی برای برگزیده یا خوب شدن مقاله در فارسی نداشت؛ چه رسد به این مقاله که به نظر می‌رسد تماماً ترجمه ماشینی است و از همان سطر اول دچار مشکلات اساسی است. بخش‌های زیادی از الگو و حتی متن مقاله، ترجمه نشده‌است. ارجاع به منابع وجود ندارد. این موارد، جزء بدیهیات و پایه‌های مقاله‌نویسی در ویکی‌پدیا هستند و به نظر من، مقاله برای رسیدن به سطح مناسب برای خوب شدن راه درازی در پیش دارد. پیشنهاد می‌کنم از این نامزدی انصراف دهید و پس از اصلاح متن و ارجاعات مقاله در صورت تمایل دوباره آن را نامزد کنید. موفق باشید. مهدی صفار ۶ مهر ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۰۲ (ایران) ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۳۲ (UTC)[پاسخ]

@Mahdy Saffar: اصلا ترجمه ماشینی چی هست؟ ظهیر بختیاری (بحث) ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۳۶ (UTC)[پاسخ]

منظورم ترجمه با ابزارهای ترجمه مانند گوگل ترنسلیت است. برای نمونه جملات زیر را در لید مقاله ببینید:
  • بزرگترین است رودخانه در شمال غربی اقیانوس آرام منطقه از شمال امریکا رودخانه افزایش می یابد در کوه های راکی از بریتیش کلمبیا ، کانادا.
  • کاوشگران زمینی از طریق دره دیدنی اما خائنانه رودخانه کلمبیا وارد دره ویلامت شدند و پیشگامان تعداد زیادی از دره را مستقر کردند.
  • ساخت راه آهن در در اواخر قرن 19، بسیاری از در حال اجرا در امتداد رودخانه، تکمیل این لینک ها.
  • 14 سد برق آبی در کلمبیا ساقه اصلی و بسیاری دیگر در شاخه های آن بیش از 44 درصد از کل آمریکا تولید تولید برق آبی .
مهدی صفار ۶ مهر ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۱۳ (ایران) ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۴۳ (UTC)[پاسخ]
به ناظران گرامی: حساب کاربر به‌دلیل زاپاس‌بازی بسته شده. لطفاً نظرخواهی را جمع‌بندی و بایگانی کنید. با احترام. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۲:۰۴ (UTC)[پاسخ]

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.