پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/رنگرزی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

رنگرزی

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
نتيجه: خوب نشد.

ایرادات: وجود جملات بدون منبع و کافی نبودن تعداد منابع برای اثبات پذیری کل متن مقاله.Gire 3pich2005 (بحث) ‏۱ نوامبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۵:۳۱ (UTC)[پاسخ]

نظرات

سه چیز که در ابتدا به ذهنم می‌رسد اینها هستند که

(1) شما نباید مستقیما یک پاراگراف را از یک منبع کپی کاری کنید. این خلاف قوانین حق تکثیر است. باید جملات یک منبع را با زبان خودتان بازنویسی کنید. اگر میخواهید عین آن را ذکر کنید داخل گیومه قرار دهید، و اطمینان کسب کنید که چنین بخش‌های نقل قول مستقیمی‌ خیلی‌ زیاد نیستند. به عنوان مثال پاراگرافی که با "رنگرزی در ایران سابقه دیرینه‌ای دارد" شروع میشود کپی برداری شده از [۱] است. اینکه منبع کپی را در انتها درج کنید کفایت نمیکند.

(2) در مورد منابع استفاده شده زیر:

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا، «چاپ کَلاقه‌ای»، ویکی‌پدیای فارسی، دانشنامهٔ آزاد. (بازیابی در ۱۶ سپتامبر).
  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا، «Katazome»، ویکی‌پدیای انگلیسی، دانشنامهٔ آزاد.

مقالات ویکیپدیای انگلیسی‌ و فارسی‌ را به عنوان منبع نباید استفاده کنید. بداخل آن مقالات رفته و منابعی که آنها استفاده میکنند را پیدا کرده، اگر آنکه ذکر شده با آنکه در منبع است یکسان است، و در ضمن منبع معتبر است آن منبع را مستقیما اینجا بیاورید.

(3) طبق ویکی‌پدیا:بخش آغازین مقدمه باید خلاصه‌ای از آن‌چه در مقاله آمده باشد. ویکی‌پدیا:بخش آغازین میگوید:

بخش آغازین باید به عنوان بخشی که مروری کلی از مقاله ارائه می‌دهد و اهمیت و جایگاه موضوع را روشن و مهم‌ترین نکات و جدل‌های موجود (در صورت وجود) را ذکر می‌کند، قائم به خود باشد.... جهت پوشش کافی مقاله در بخش آغازین اطمینان کسب کنید که در ازای هر بخش اصلی مقاله، چند جمله در بخش آغازین به آن اختصاص داده شده‌است.

--دوستدار ویکی‌پدیا ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۲:۵۹ (UTC)[پاسخ]


موافق - چیزی بیش از یک مقاله خوب است. جای بسی تقدیر است. تنها انتقادی که دارم به شعری‌است که ارزش آکادمیک مطلب را اندکی پایین آورده است. شاید بهتر باشد حذف شود. - --Pshahkar (بحث) ‏۳۰ اکتبر ۲۰۱۰، ساعت ۰۷:۵۸ (UTC)[پاسخ]