ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/اردشیر پنجم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

اردشیر پنجم (بسوس)[ویرایش]

خوب نشد

با توجه به قصد نامزدکننده مبنی بر بازنگری در مقاله با استفاده از منابع جدید، این گمخ فعلا بسته شد تا پس از اتمام کار نامزدکننده، از نو نامزد شود. ٪ مرتضا (بحث) ‏۳۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۱ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

پیشاخوبیدگی اردشیر پنجم
اندازهٔ مقاله ۲۱٬۰۵۵
آیا مقاله ترجمه از ویکی‌های دیگر است؟ نامشخص
منبع‌دارکردن همهٔ مطالب انجام نشد
جایگزینی منابع نامعتبر (به‌خصوص منابع ویکیایی) با منابع معتبر انجام نشد
بررسی تک‌تک منابع ارجاع‌داده‌شده انجام نشد
استانداردسازی منابع با الگوهای یادکرد انجام نشد
افزودن الگو(ها)ی جعبهٔ اطلاعات انجام نشد
افزودن الگو(ها)ی جعبهٔ گشتن انجام نشد
افزودن رده و میان‌ویکی مناسب انجام نشد
افزودن تصاویر مناسب انجام نشد
پیوند به محتوا(ها)ی مرتبط در پروژه‌های خواهر انجام نشد
پیوند پایدار منابع برخط (کد) به‌زودی انجام می‌شود
هنوز ناظر وپ:گمخ صحت ورودی‌ها را تأیید نکرده‌است.
 اردشیر پنجم (ویرایش | تاریخچه) • بحثپی‌گیری


نامزدکننده: Abolfazl (بحثمشارکت‌ها)

بررسی‌کننده: ٪ مرتضا (بحث)

تاریخ نامزد کردن: ‏۲۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۵۸ (UTC)

  • ۷۲۹ روز پیش نامزد شده‌است.

درود، مقاله اردشیر پنجم (بسوس) از نسخه ویکی‌انگلیسی آن که خوب هست ترجمه شده و فکر میکنم در ویکی‌پدیای فارسی نیز آماده خوبیدگی است.

سلام و تشکر از نامزد کنندهٔ گرامی. در نگاه اول، با توجه به این که مقاله دربارهٔ موضوعی از تاریخ ایران است، عدم استفاده از منابع فارسی توی ذوق می‌زند. این که از مقالهٔ ویکی‌انگ ترجمه شده، نافی بهره‌گیری از منابع فارسی نمی‌شود. مهدی صفار ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۵ (ایران) ‏۳ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۴۵ (UTC)
  • الگوی به فارسی باستان که در مورد اردشیر در بخش نام به کار گرفته اید، اشکال دارد.
  • «دستگیری داریوش این بهانه را به اسکندر داد تا از او انتقام بگیرد.» متوجه نمی شوم چرا اسکندر باید انتقام داریوش سوم را بخواهد؟ آیا با هم صلحی کرده بودند؟
  • «داریوش را در یک گاری سرپوشیده که گفته می‌شود با یک زنجیر طلایی بسته شده بود» این جمله اشکال دارد. جوری نوشته شده است که معنایش این است که گاری سرپوشیده با زنجیر طلایی بسته شده بود. در حالی که احتمالا منظورتان این بوده که داریوش در گاری سرپوشیده با یک زنجیر طلایی بسته شده بود.
  • یک بخش پیش زمینه در خصوص سالهای آخر حکومت هخامنشیان احتیاج داریم.

@Abolfazl khoshnavid: لطفا بعد از انجام موارد بالا مرا پینگ کنید. ٪ مرتضا (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۷ (UTC)[پاسخ]

@Abolfazl khoshnavid: چه خبر؟ ٪ مرتضا (بحث) ‏۲۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۸ (UTC)[پاسخ]
@مرتضا: درود و ارادت خدمت دوست عزیزم، معذرت میخوام بابت تاخیر در پاسخ و ممنون از شما بابت توجه به این مقاله و اصلاحاتی که در متن داشتید، من قصد داشتم تا این مقاله رو سر فرصت و با استفاده از منابع فارسی به کلی بازنویسی کنم اما متاسفانه هنوز فرصتش برام پیش نیومده، به هر حال این مقاله در ویکی‌انگلیسی خوبیده شده و این رو هم قبول دارم که ترجمه خیلی حرفه‌ای انجام نشدخ اما امیدوارم که با کمک شما بتونیم این مقاله رو جمع و جور تر و مرتب‌تر کنیم. در رابطه با نکته‌هایی که بالاتر فرمودید هم با همش موافقم و سعی میکنم بخش پیش‌زمینه رو هم به زودی اضافه کنم🥀 Abolfazl (بحث) ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۰:۱۷ (UTC)[پاسخ]
@Abolfazl khoshnavid: اگر قصد بازنویسی مقاله را دارید، موقتا گمخ را ببندیم و سر فرصت که مقاله را به نقطه مطلوب رساندید بررسی را انجام دهیم. ٪ مرتضا (بحث) ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۰ (UTC)[پاسخ]

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.