پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده/امینم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

امینم[ویرایش]

امینم (ویرایشتاریخچهبحثپی‌گیری)

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
برگزیده شد
با تشکر از زحمات نگارنده جناب ماهان Roozitaa (بحث) ‏۲۶ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۴۱ (UTC)[پاسخ] 

نامزدکننده: Mahan (بحثمشارکت‌ها) ‏۷ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۱۴ (UTC)[پاسخ]

توضیح این مقاله نسبت به نسخه خوبیده اندکی کامل‌تر شده‌است؛ جداول و آمار فروش هنرمند اضافه و مقالات زیادی پیرامون موضوع ساخته شدند. امیدوارم دوستان با نظراتشان مرا در جامع‌تر شدن مقاله یاری دهند. --MaHaN MSG‏۷ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۱۴ (UTC)[پاسخ]

موافق--بدک نیست. :) منتظر مقالات قویتری از جناب ماهان هستیم. Gire 3pich2005 (بحث) ‏۲۵ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۱۷ (UTC) موافقبامداد (بحث) ‏۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۱۸ (UTC)[پاسخ]

نظر بامداد


ماهان عزیز، خسته نباشید. شخصا خیلی خوشحال می‌شوم امینم را در صفحه اول ببینم. مشکلاتی که در نظر اول به چشمم آمد از این قرار است:

  1. جاهایی مطالبی از قلم افتاده که معنی را تغییر می‌دهد. مثلا: در بخش خانواده، گفته می‌شود «آنها وقتی مارشال ۱۵ ساله بود به خانهٔ او و مادرش رفتند و آنجا ساکن شدند» منظور از «آنها» کیمبرلی و خواهرش هستند. و یا در بخش مسائل حقوقی، امینم بعدا ادعا نکرده که همسرش را در حال بوسیدن یارو دیده. این یک اتفاق دیگر است که روز بعد افتاده و امینم دوباره دستگیر شده. (شاید باز هم باشد، لطفا بررسی کنید.)
  2. بخش درگیری‌ها با این و آن باید بعد از حرفه موسیقی بیاید. اینها اطلاعات حاشیه‌ای است و اولویت ندارد.
  3. در مورد سبک موسیقی امینم تقریبا هیچ اطلاعاتی در مقاله نیامده. ارتباط کار او با کاری که خوانندگان رپ و هیپ‌هاپ دیگر می‌کنند، تفاوت‌ها، شباهت‌ها، تأثیرگذاری‌ها و تأثیر گرفتن‌ها هم باید در مقاله بیاید.
  4. بخش‌هایی از مقاله (به نسبت ویکی انگلیسی که تازه خوب است وبرگزیده نیست) ناقص است. مثلا امینم دو دخترخوانده هم دارد که نامی از آنها نیامده. یا دعواهای حقوقی‌اش مفصل‌تر از دو مورد ذکر شده در مقاله فعلی است، یا اتفاقات خبرساز حاشیه‌ای امینم در ویکی انگلیسی مفصل‌تر است (مثلا ماجرای ساشا بارون کوهن)
  5. امینم مدافع حقوق همجنس‌گرایان است و با التون جان دوستی نزدیکی دارد.
  6. امینم یک بنیاد خیریه دارد.
  7. امینم تجربه بازیگری در فیلم، سریال و تبلیغات را هم دارد.
  8. جوایز و نامزدی‌ها را در بخشی جداگانه بیاورید و اطلاعات دقیق‌تر بدهید. (برای کدام فیلم، کدام آلبوم، کدام کلیپ؟)
  9. بخش‌هایی از مقاله هنوز انگلیسی است.
  10. در مورد ویدیو کلیپ‌های امینم هم به نظرم می‌شود مقاله جداگانه‌ای داشت و در این مقاله هم به طور خلاصه به آنها اشاره شود. بسیاری از آنها سرشناس بوده‌اند، یا پخششان از تلویزیون‌های مختالف ماجراهایی داشته‌است.
  11. به نظرم مقاله ای زد را هم لازم است بسازید.


بااحترام، بامداد (بحث) ‏۱۳ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۱۷ (UTC)[پاسخ]

سلام، مورد اول و دوم را حل کردم و مقاله را دوباره خواندم و موردی به چشمم نیامد؛ موارد ۳، ۴، ۵، ۶، ۸ و ۱۱ را نیز به مقاله افزودم فقط متوجه نشدم کدام بخش مقاله ترجمه نشده‌است، مورد ۱۰ نیز مستوجب ساخت ترانه‌شناسی امینم است که به زودی خواهمش ساخت. ممنون بابت بررسی دقیقی که داشتید. MaHaN MSG‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)[پاسخ]
✓ مورد ۱۰ MaHaN MSG‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۵۱ (UTC)[پاسخ]

ممنون و دمتان گرم و چند نکته دیگر:

  1. «به طور ابتدایی در شرکت اف‌تی‌بی عضو بود» که در بخش کارهای اولیه آمده، یعنی چه؟
  2. در جمله «انتشار این آلبوم، امینم را متهم کردند که موضوعات و سبک خواندن او، منحصرا شبیه خواننده رپ زیرزمینی، «کیج»است» در بخش اسلیم شیدی، فاعل جمله از قلم افتاده، چه کسانی امینم را متهم کردند؟
  3. در بخش مارشال مترز، معنای «امینم سعی می‌کند تا با محبوبیت خودش مبارزه کند.» برایم روشن نبود. یعنی مثلا تبعات منفی شهرتش را نشان می‌دهد؟ نشان می‌دهد از شهرت بدش می‌آید؟ جمله می‌تواند گویاتر باشد.
  4. در بخش نمایش امینم، جمله «این آلبوم را کمتر از مارشال مترز ال‌پی التهاب‌آور خواند» عبارت التهاب‌آور درست نیست. شاید چیزی مثل «تحریک‌کننده» یا «تنش‌زا» بهتر باشد. به علاوه ارجاع به منبعش دقیق نیست. می‌رود به صفحه اصلی Allmusic و نه خود مقاله.
  5. در بخش دوباره‌خوانی، «این آهنگ به همراه سی‌دی اضافه آلبوم پخش شده بود.» یعنی جزء آلبوم نبود؟ یک سی‌دی روی آلبوم گذاشته بودند؟
  6. در بخش بازگشت، نقل قول از امینم، «انرژی‌ای که از طرف لیبل هست» یعنی چه؟
  7. در بخش‌های دوباره‌خوانی و درگیری با مایکل جکسون مطالبی عیناً تکرار شده‌اند. به نظرم بهتر است در دوباره‌خوانی فقط گفته شود مایکل جکسون از ویدیوکلیپ کار شاکی شده و شرح ماجرا در بخش درگیری بیاید.
  8. مقاله نماهنگ‌شناسی امینم را ساختید ولی گویا مقاله فعلی به آن پیوندی ندارد. به نظرم جدولش را به همین مقاله اضافه کنید و برای اطلاعات بیشتر به مقاله نماهنگ‌شناسی لینک بدهید.
  9. پیشنهاد: Konvicted را می‌شود مهکوم (محکوم با دیکته غلط) ترجمه کرد و Rock and Roll Hall of Fame Induction Ceremony را مراسم معارفه تالار مشاهیر راک اند رول.


باز هم ممنون از زحماتتان و ببخشید که اگر زیاد گیر می‌دهم. بگذاریدش به حساب این که با امینم خیلی حال می‌کنم. بامداد (بحث) ‏۲۵ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۳۷ (UTC)[پاسخ]

سلام، همه موارد انجام شدند فقط چند مورد را باید بگویم: پیرامون بخش دوم مورد ۴ باید بگویم تمام منابع بررسی و تایید شده‌اند و من نمی‌دانم مشکل از کجاست و خودم نیز فعلا قابلیت بررسی سایت‌های فیلترشده را ندارم، اگر فرصتش را دارید ممنون می‌شوم زحمت بررسی این یک مورد را بکشید.(البته اگروقتش را دارید در غیر این‌صورت خودم چند روز دیگر حلش خواهم کرد) و مورد دیگراین‌که من تاکنون فقط دیده‌ام تک‌آهنگ‌های شماره یک را در مقاله اصلی می‌گنجانند و بقیه را به مقاله دختر منتقل می‌کنند تا حجم جدول بیش از اندازه زیاد نشود. مورد آخر هم پیرامون سی‌دی اضافه باید بگویم که بله، سی‌دی اضافه جدا از سی‌دی خود آلبوم پخش می‌شود در آن تعدادی ریمکس، بعضی بیت‌ها، ماکت برخی کارها و... قرار می‌گیرد و خیلی کم پیش می‌آید که آلبومی سی‌دی اضافه داشته باشد به همین علت است که در مقاله ذکر شده‌است. بابت پیشنهادتان نیز تشکر می‌کنم بعضی عبارات یا باید ترجمه نشوند و یا باید همین ترجمه‌های تحت‌ال‌لفضی را مبنا قرار داد. ارادتمند MaHaN MSG‏۲۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۲۲ (UTC)[پاسخ]

ماهان جان خسته نباشید، نظرم کلا به برگزیده شدن مثبت است. امشب همه منابع را چک می‌کنم. بامداد (بحث) ‏۱ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۶ (UTC)[پاسخ]
بررسی منابع

  1. منبع ۴ موجود نیست.
  2. در منبع ۸ اطلاعاتی که به آن استناد شده را نیافتم.
  3. منبع ۱۸ کار نمی‌کند.
  4. منبع ۲۴ هم.
  5. منبع ۳۶: ترانه ۲۹۰ ام WHAT'S SO FUNNY است.
  6. منبع ۴۱ خطا می‌دهد.
  7. منبع ۴۲ به صفحه اصلی ALLMUSIC می‌رود.
  8. منبع ۴۷ کار نمی‌کند.
  9. منبع ۴۹ چیزی در مورد امینم ندارد.
  10. منبع ۵۸ صفحه موجود نیست.
  11. منبع ۵۹ چیزی در مورد امینم ندارد.
  12. منبع ۸۴ کار نمی‌کند.


بامداد (بحث) ‏۲ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۳:۵۹ (UTC)[پاسخ]

غیر از یکی دومورد بقیه به دلیل سهل‌انگاری من این‌گونه شده‌اند، معذرت می‌خواهم. در اولین فرصتی که مشغله‌های خارج از ویکی اجازه دهند ترتیبشان را خواهم داد. (طی همین دو سه روز آتی)--MaHaN MSG‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)[پاسخ]
✓ البته طبق معمول با بدقولی و تاخیر زیاد. MaHaN MSG‏۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۳۲ (UTC)[پاسخ]
نظر گیر
  • اعتیاد نامبرده به موارد افیونی نباید چهارمین تاپیک باشد. بهتر است قبل از تاپیک درگیری‌ها ذکر شود.
  • عنوان تاپیک درگیری‌ها چندان دانشنامه‌ای و رسمی نیست. از عناوینی مثل مناقشات یا منازعات می توان استفاده کرد.
  • عکس ابتدای مقاله گنگ و به عنوان عکس official مناسب نیست. عکسی که صورت بیشتر واضح باشد جایگزین کنید.
  • لینکهای ویکی‌نسک، ویکی‌واژه و ویکی‌نبشته پوچ هستند! لطفا آنها را بردارید یا صفحه امینم را در آن پروژه‌ها بسازید.
  • لاتین بودن اعداد داخل جدول تاپیک تک‌آهنگ‌های شماره یک اصلا قابل قبول نیست. تمام اعداد فارسی سازی شوند. در ضمن سالها هم حتما باید به صورت لینک باشد.
  • هیچ لینک قرمزی در متن اصلی و یا جدول انتهایی مقاله نباید در یک مقاله برگزیده به چشم بخورد.
  • در یک مقاله برگزیده تمامجملات باید منبع داشته باشد و تمام منابع باید مشخص شود برای کدام جمله‌است. الغرض کتاب که در انتهای بخش منابع ذکر کرده‌اید سرگردان است. اگر جمله‌ای دقیقا از آن ذکر شده با ذکر صفحه کتاب را پانویس کنید. وگرنه یا حذفش کنید و یا در تاپیک برای مطالعه بیشتر (آخرین تاپیک) قرارش دهید.
  • با توجه به اینکه نویسنده اصلی مقاله اکثر قریب به اتفاق اطلاعات را از ویکی انگلیسی کپی کرده، لازم است حداقل ارجاع‌دهی استاندارد شود. نباید نام مقالات منابع برخط داخل دبل کودیشن قرار گیرد.
در ضمن تاریخ‌های بازبینی منابع در پانویس‌ها غلط است.(Retrieved June 28 2012) با توجه به ویکی‌پدیا:شیوه‌نامه#نوشتن تاریخ‌ها تاریخها باید مثلا به صورت ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۰ باشد. همه را اصلاح کنید.
در ضمن تاریخ اصلی انتشار منابع در خبرگزاریهای مختلف هم باید به صورت رر-م‌م-س‌س‌س‌س باشد. اصلاح کنید.
  • در مورد ویدئو کلیپهای ساخته شده حتما باید اطلاعات در مقاله اضافه شود و یا مقاله ساخته شود و در قالب مقاله دختر ذکر شود.
رده‌های مقاله خوب است. اگر تمام نقایص برطرف شود مقاله بدک نمی‌شود. ولی لطفا این آخرین تجربه در کپی کردن اطلاعات از مقالات خوب یا برگزیده سایر ویکی‌ها برای ساختن یک مقاله خوب یا برگزیده در ویکی فارسی باشد. اگر این مقاله با همین شرایط حاصل دست رنج یک کاربر ویکی فارسی بود، شرایط اکنون خیلی فرق می‌کرد. بهرحال از تمام دوستان که با ترجمه خوب سعی در معرفی کردن مقاله امینم به عنوان برگزیده کردند تشکر می‌کنم. Gire 3pich2005 (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۰۲ (UTC)[پاسخ]
سلام، موارد ۱ تا ۶ انجام شدند، درباره مورد ۷ باید بگویم آن کتاب سرگردان نیست و به چند پانویس(مثل ۲۰،۲۲،۲۳و۲۵) ارجاع داده شده‌است. درباره مورد ۸ بخش اول سخنانتان برطرف شد اما درباره مورد دوم که فرمودید تاریخ‌های بازبینی منابع در پانویس‌ها غلط است باید بگویم در ویکی انگلیسی نیز همینگونه‌است.(توضیحاتتان کمی گنگ بود و شاید هم من درست متوجه منظورتان نشده باشم.) مورد نهم نیز ساخته شد. یقین داشته باشید اگر بار دیگر به سرم زد تا مقاله‌ای را برای برگزیدگی بیاورم بازگردانی نخواهد بود.
اگر باز هم موردی وجود دارد بفرمایید تا رفع کنم. ارادتمند شما MaHaN MSG‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۵۶ (UTC)[پاسخ]
  • دو کتاب
  • Bozza, Anthony (2003). Whatever You Say I Am: The Life and Times of Eminem (به انگلیسی). Crown Publishing Group.
  • Edwards, Paul (2009). How to Rap: The Art & Science of the Hip-Hop MC (به انگلیسی). Chicago Review Press.

در ویکی پرتقالی به عنوان منبع بکار رفته که در این مقاله نیز نام این دو کتاب در ارجاعات دیده می‌شود. از آنجائیکه این کتاب به احتمال قوی در دسترس نویسندگان نبوده‌است، این موارد ارجاع دست دوم است و بهتر است که عنوان ارجاع دست دوم در داخل یادکرد آورده شود، نمونه:[۱] و یا منابع این قبیل مطالب با منابع قابل دسترس و قابل بررسی توسط نویسندگان مقاله عوض شود.Roozitaa (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۰:۴۳ (UTC)[پاسخ]

کتاب دوم "How to Rap" در دسترس بنده بوده و بررسی شده‌است اما درباره کتاب "Whatever You Say I Am: The Life and Times of Eminem" تنها منبع مقاله‌است که بررسی نشده‌است و فقط توانستم ایمیلی از صحتش اطلاع حاصل کنم و متاسفانه هنوز توسط خودم بررسی نشده‌است، تا امشب صبر می‌کنم و اگر نتوانستم نسخه‌ای از این کتاب به دست بیاورم با منابع دیگر جایگزینش خواهم کرد. ارادتمند MaHaN MSG‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۳۰ (UTC)[پاسخ]

وقتی که شما نام اون دو کتاب را در ارجاعات پانویسها به خوبی ذکر کردید، دیگر نیازی نیست در انتهای آن بخش نیز جداگانه ذکر شوند. همان طرز نشان دادن در پانویسهای ۲۰،۲۲ و... کافی است. می‌توانید آن دو کتاب ذکر شده در انتهای بخش را حذف کنید.

جناب ماهان استفاده از عبارت Retrieved در ویکی انگلیسی ایرادی ندارد. ولی در شیوه نامه ویکی فارسی (لینکش را قرار دادم) چنین کلمه‌ای توصیه نشده و این عبارت در همان ویکی مادر استفاده می‌شود. در اینجا ما موظفیم تاریخ‌ها را طبق همان شیوه‌نامه‌ای که لینکش موجود است قرار دهید. مثلا در پانویس ۸۶ بجای تاریخ بایگانی = 07 July 2012 باید بنویسیم تاریخ بایگانی = ۷ ژوئیه ۲۰۱۲. البته این طرز نگارش استاندارد برای زمان قدیم بود که ما مقاله برگزیده می‌کردیم. الان با آن پارامتر کد زبان هم اضافه شده، اگر شما تاریخها را به فارسی هم بنویسید، اتوماتیک انگلیسی نمایش داده می‌شوند که این از نظر من تناقض بین دستورالعملهای مختلف است. نمی دانم کدام اولویت دارد. Gire 3pich2005 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)[پاسخ]

کتاب‌هایی در انتهای پانویس آمده‌است اطلاعات بیشتری در دسترس قرار می‌دهد مثل سال انتشار و ناشر اما در هر صورت تجربه شما از من بیشتر است به همین خاطر حذفشان کردم.
پیرامون مورد دوم نگاهی به پانویس‌های این نسخه بیندازید، آیا چنین چیزی مدنظرتان است؟ MaHaN MSG‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۴۱ (UTC)[پاسخ]

در مورد حذف آن دو منبع کار درستی کردید. آن چیزی که شما مد نظرتان است فکر کنم به پانویسهای شیر و خورشید شبیه باشد که شیوه‌ای کاملا متفاوت است و در این مقاله که اکثر منابع برخط هستند مرسوم نیست. در ضمن می‌توانید به پانویسهایی که از این منابع منشا گرفته‌اند، اطلاعات جزئی تر بیشتر بیفزایید. محمدودیتی وجود ندارد.

در مورد نحوه نگارش تاریخ منظورم همان نسخه‌است. البته پانویسهای ۶۷ و ۶۸ و ۶۹ آن نسخه نیز صحیح نیستند. دو نوع تاریخنویسی استاندارد در ویکی فا داریم که در بالا اشاره کردم. ولی بازهم می‌گویم خودم چندان مطمئن نیستم که بهتر است از شیوه نامه قدیمی پیروی کنیم یا این الگوی یادکرد جدید که با افزودن کد زبان انگلیسی، همه اطلاعات پانویس شبیه ویکی مادر می‌شود! Gire 3pich2005 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۵۵ (UTC)[پاسخ]

من هم واقعا گیج شده‌ام. در ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/امینم به من گفته شد که در بحث ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب اجماع بر این بوده که تمام پارامترهای یادکرد منجمله عنوان و تاریخ به زبان ویکی مادر باشد ما نیز گفتیم چشم، یعنی در واقع مطلوب بوده همه اطلاعات پانویس شبیه ویکی مادر شود اما گاها مواردی پیش آمده که تصمیم‌گیری دشوار می‌شود. من الان دقیقا نمی‌دانم باید بر چه قاعده‌ای پیش بروم. MaHaN MSG‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۱۶ (UTC)[پاسخ]
  • در یادکردهای خارجی اگر اعداد به زبان فارسی نوشته شود حتی با قرار دادن کد زبان انگلیسی نیز تاریخ و دیگر اطلاعات به همان صورت فارسی باقی مانده باعث نازیبا شدن ارجاع می‌شود. بنابر این شماره صفحه در ارجاعات نباید به فارسی نوشته شود.Roozitaa (بحث) ‏۲۵ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۴:۳۳ (UTC)[پاسخ]
✓ شماره صفحات انگلیسی شدند.MaHaN MSG‏۲۵ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۱۵ (UTC)[پاسخ]
نظر Armanjafari
توضیح:مقاله را می توان برگزیده دانست اما چندتا مشکل جزئی دیدم که بگویم بهتر است.
  • در جعبه اطلاعات پرچم آمریکا بعد از نوشتن محل زندگی آمده‌است. یعنی اینگونه‌است: دیترویت، میشیگان، ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا. به نظرم پرچم آمریکا باید قبل از نام محل زندگی باشد که استانداردتر و زیباتر است. یعنی اینگونه بشود: ایالات متحده آمریکا دیترویت، میشیگان، ایالات متحده آمریکا.
  • در بخش «حرفه و موسیقی»، «از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸: کارهای اولیه و «بی‌نهایت»» پاراگراف دوم گفته امینم است. آن را یا داخل «» قرار دهید یا داخل گفتاورد تزیینی. چون گفته زیاد است به نظرم از گفتاورد تزیینی استفاده کنید. این گفته کمی غیرادبی است مثلا کلماتی مانند «واضحه»، «بتونم»، «آهنگ هام چه جوری باشه»، «بکشه» این‌ها باید ادبی بشوند. جمله «بی نهایت مثل یه پیش نمایش بود که منو بالا بکشه.» معنی نمی‌دهد.
  • در کل گفته‌های امینم غیرادبی نوشته شده‌است.

ولی اگر در کل بگویم لایق برگزیدگی است.Armanjafari ☺گفتگو ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۲۲ (UTC)[پاسخ]

سلام،۱-مکان پرچم را تغییر دادم. ۲-گفته‌های وی درون گفتاورد تزئینی قرار داده شده‌اند اما به همان دلیلی که می‌دانید گیومه‌های کنارش نمایش داده نمی‌شوند، جمله‌ای که نام بردید نیز اصلاح شد. ۳-گفته‌هایی که غیرادبی می‌نامید به همان شکلی که فرد گفته و به صورت محاوره‌ای بازگردانی شده‌است و نمی‌شود در گفته اصلی فرد دست برد و نحوه بیانش را عوض کرد. MaHaN MSG‏۲۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۴۵ (UTC)[پاسخ]
بعضی از کلمات دیگر بسیار غیرادبی است. در زبان ما می‌گوییم «دوس دارم» ولی در نوشتن می‌نویسیم:«دوست دارم». بعضی از واژه‌ها این گونه‌اند. گیومه‌های کنار گفتاورد تزیینی نمایش داده می‌شوند. فقط باید به جای نقل قول بنویسیم گفتاورد تزیینی. یعنی باید به جای ""{{نقل قول|}}"" از ""{{گفتاورد تزیینی|}}"" استفاده کنیم. -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۲۲ (UTC)[پاسخ]

مانند جملهٔ زیر::

Armanjafari ☺گفتگو ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۲۴ (UTC)[پاسخ]

متن مورد نظر را درون جعبه نقل قول قرار دادم اما استفاده از گفتاورد تزیینی در مقالات حرام است (الگو:گفتاورد تزیینی). ضمنا من متوجه نمی‌شوم کدام کلمه "بسیار غیرادبی" است، نقل قول‌ها تقریبا شبیه گفتگوهای عامیانه شده‌اند و هرچه نگاه می‌کنم متوجه نمی‌شوم کدام کلمه مدنظرتان است. MaHaN MSG‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۴۶ (UTC)[پاسخ]
چرا استفاده از گفتاورد تزیینی حرام است؟ به نظرم جعبه نقل قول‌ها کیفیت و زیبایی مقاله را پایین آورده‌اند. واژه موردنظر من هم «دوس» بود که بهتر بود «دوست» می‌نوشتید. -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۳۴ (UTC)[پاسخ]
راجع به گفتاورد تزیینی ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/اجرایی/بایگانی ۳#جابجایی الگوهای گفتاورد را ببینید، کلمه "دوس" را هم ندیده بودم الان اصلاحش کردم. MaHaN MSG‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۰۰ (UTC)[پاسخ]
گفته‌اند بی رویه استفاده نکنیم نه این که اصلا استفاده نکنیم. من پیشنهاد می‌کنم از گفتاورد تزیینی استفاده کنید. -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۱۶ (UTC)[پاسخ]
در الگو:گفتاورد تزیینی به چه بزرگی و با خط قرمز نوشته شده‌است این الگو نباید درون مقاله‌ها استفاده شود. MaHaN MSG‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۰۶ (UTC)[پاسخ]
نوشته‌است که اگر می‌خواهید یک گفتاورد را از گفتاوردهای دیگر جدا کنید و آن گفتاورد را یک بزرگ نمایی به نظر برسانید استفاده از گفتاورد تزیینی مجاز است. اگر مقاله امینم گفتاورد بسیار کلیدی دارد از گفتاورد تزیینی استفاده کنید. -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۰۹ (UTC)[پاسخ]
بخش حرفه موسیقی که فکر نمی‌کنم در این استثنا بگنجد اما شعر را درون گفتاورد تزیینی قرار دادم. MaHaN MSG‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۱۹ (UTC)[پاسخ]
حالا بهتر شد. فقط یه مشکل دیگر به نظرم رسید. در بخش تک آهنگ‌های شماره یک نام کشورها را به صورت کد انگلیسی‌شان نوشته‌اید. به نظرم اگر نام کامل کشور را به فارسی بنویسید بهتر است. -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۲۴ (UTC)[پاسخ]
آن‌ها نام کشور نیستند نام چارت‌های کشورهای مختلف هستند که به علت عدم وجود مقاله‌شان به نام کشور پیوند داده شده‌اند. MaHaN MSG‏۳ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۳۴ (UTC)[پاسخ]
پس باید پیوند کشور را بزدایید. یا نام چارت هایشان را بدون پیوند بنویسید یا مقالات چارت‌ها را ایجاد کنید و در مقاله پیوند دهید. به هر حال نوشتن نام کشور به جای چارت آن کشور اشتباه‌است. -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۴ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۵:۰۳ (UTC)[پاسخ]
✓ مقالات تمام چارت‌ها ساخته شدند. MaHaN MSG‏۴ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۱۲ (UTC)[پاسخ]
موافقاکنون مقاله با ساخت چارت ها به بالاترین کیفیت رسیده و لایق برگزیدگی است. -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۴ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۵۳ (UTC)[پاسخ]
چند مشکل دیگر هم هست، لطفا اصلاحشان کنید:
این کلمات انگلیسی خیلی تو ذوق می‌زند! اولا چرا Just Lose It، Lose Yourself و امثالهم ترجمه نشده‌اند؟
ثانیا برای معادل‌های انگلیسی کلمات نباید آن‌ها را در پرانتز نوشت مثل ریتم و بلوز (R&B). برای آن‌ها بهتر است یک پاورقی ایجاد کنید مثل آتش‌بازی.
فعلا این‌ها را رفع کنید؛ باقی مشکلات را خواهم گفت. در ضمن گفتاورد تزئینی نه حرام است نه واجب شرعی بلکه مکروه است! ارادتمند--Aliℜeza / ‏۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۳۴ (UTC)[پاسخ]
سلام، کلمات ترجمه نشده ترجمه شدند و واژه‌نامه نیز ایجاد شد، پیرامون مورد آخر را نیز خودم قصد داشتم به زودی از روحانی محل کسب تکلیف کنم اما شما پیشدستی کردید! :)) MaHaN MSG‏۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۱۷ (UTC)[پاسخ]
سپاس از شما،‌ یک ایراد کوچک دیگر نیز در لید بود که آن را برطرف نمودم.
همچنین مشکل خاص دیگری را ندیدم پس رأیم موافق است.--Aliℜeza / ‏۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۲۲ (UTC)[پاسخ]
  1. Bozza، Whatever You Say I Am: The Life and Times of Eminem، ۶۹ ارجاع دست دوم از مقاله امینم در ویکی پرتقالی.